رفتن به محتوای اصلی

نماینده‌ای که فرد دیگری را به جای خود سر جلسه امتحان فرستاد +سند
صورتجلسه نیروی انتظامی برای یک تقلب
17.10.2020 - 18:56

محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس پیشین فرد دیگری را به جای خود به آزمون دانشگاه آزاد اسلامی فرستاده است. این فرد دستگیر شده و موضوع صورتجلسه شده است.

سال ۱۳۹۵ محمدعلی پورمختار در آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی شرکت می‌کند، اما ظاهرا فردی دیگر را به جای خود به جلسه امتحان فرستاده است. سندی که به دست سال ۱۳۹۵ محمدعلی پورمختار در آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی شرکت می‌کند، اما ظاهرا فردی دیگر را به جای خود به جلسه امتحان فرستاده است. سندی که به دست رویداد۲۴ رسیده، نشان می‌دهد فردی که به جای پورمختار در آزمون شرکت کرده، دستگیر شده و مسئولان برگزاری جلسه موضوع را صورتجلسه کرده‌اند.

محمدعلی پورمختار رییس کمیسیون اصل نود مجلس بوده و پیش از این فرهاد تجری نماینده قصر شیرین درباره پورمختار مدعی شده که او با دستکاری آرا، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شده است. او به رویداد۲۴ گفته «روز رای‌گیری برای ریاست بنده بر کمیسیون اصل ۹۰، آرای مخدوش زیادی در گلدان‌ها ریخته شد. برخی اسم من را در برگه رای نوشته بودند، اما سپس همه خط‌ خوردگی داشتند و آرایی دیگر هم سفید به گلدان ریخته شده بود که این اتفاق تا کنون در تاریخ مجلس سابقه نداشته که برای کرسی‌ای که تنها یک نفر معرفی می‌شود، عده‌ای به دنبال جمع کردن آرای منفی باشند. در این ماجرا، ردپای داوود محمدی نماینده قزوین و محمدعلی پورمختار دیده می‌شود زیرا دیدم که همان روز آقای پورمختار رای آقای محجوب را می‌گیرد، اما نظر خود را اعمال می‌کند که وقتی آقای محجوب متوجه این کار می‌شود تا آستانه درگیری فیزیکی با ایشان پیش می‌رود.»

 

پرمختار در انتخابات مجلس یازدهم رد صلاحیت شد و نتوانست به پارلمان راه یابد. او چندی پیش توسط وزارت اطلاعات ایران بازداشت شده است. درباره اتهامات او هنوز خبری منتشر نشده است. رسیده، نشان می‌دهد فردی که به جای پورمختار در آزمون شرکت کرده، دستگیر شده و مسئولان برگزاری جلسه موضوع را صورتجلسه کرده‌اند.

در اسناد زیر صورتجلسه حضور فرد دیگری به جای محمدعلی پورمختار در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی را ببینید.

417797_466.jpg

پورمختار از فرماندهان سپاهی بود که به نیروی انتظامی رفت او معاون حقوقی سردار لطفیان و سردار قالیباف بود و در زمان حوادث کوی دانشگاه به عنوان نماینده‌ حقوقی ناجا، از حقوق فرماندهان نیروی انتظامی در برخورد با معترضین حمایت می‌کرد: «وقتی که بنده به این پرونده‌ها ورود کردم، دیدیم که حقیقتاً اینگونه نیست که این افراد مقصر باشند. بالاخره فضا، فضای سنگینی بود و روزنامه‌ها هر روز درباره این موضوع مطلب می‌نوشتند و همین احمد باطبی که فرار کرد و رفت و آن عکس معروف را از آن گرفته بودند که پیراهن خونی را به دست گرفته بود، به دست همین عوامل ساخته شده بود؛ و بعد هم همان عکس را هر روز چاپ می‌کردند. یادم هست روزنامه نشاط واقعاً در این مسئله خیلی نقش داشت که بعداً ما شکایت‌هایی را علیه این‌ها مطرح کردیم و همه آن‌ها محکوم شدند. نهایتاً ۱۷ تن تبرئه شدند الا یک نفر از آن ۱۸ تن که گروهبان بود. برخی از روزنامه‌ها اعم از روزنامه (امروز، بهار و یاس) علیه نظام و احزاب می‌نوشتند و این افراد که دست به قلم بودند و مطلبی به قلمشان منتشر می‌شد از افرادی بودند که میانه‌ای با نظام و انقلاب نداشتند.»

در زمان ریاست سردار حسین دهقان در بنیاد شهید در دوره اول احمدی نژاد، پورمختار مدیر کل دفتر حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. به گزارش رویداد۲۴ پورمختار البته از افرادی بود که به شدت از ریاست جمهوری نظامیان حمایت می‌کرد: «رسانه‌ها این را تشدید می‌کنند و گسترش می‌دهند که نظامی‌ها نباید رئیس‌جمهور شوند؛ من اعتقاد دارم اگر یک نظامی رئیس‌جمهور شود، حتما می‌تواند کشور را از مشکلات نجات بدهد»

خبر بازداشت پورمختار یکبار سال گذشته در شهریور ۹۸ شنیده شد. برخی منابع خبری گفتند او بازداشت شده اما به سرعت برایش وثیقه گذاشته‌اند و بیرون آمده است؛ اما آن زمان علی القاصی‌مهر گفته بود «بازداشت و آزادی پورمختار با قید وثیقه صحت ندارد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
رویداد ۲۴

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.