رفتن به محتوای اصلی

گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته پنجم مهر ۱۳۹۹
24.10.2020 - 12:52

درهفته ای که گذشت دست کم یک جوان ۲۸ ساله در زندان سنندج اعدام شد.

درهفته ای که گذشت روز اول آبان ماه ۹۹، مراسم چهلمین روز شهادت پهلوان نوید افکاری در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. ماموران تمام راههای ورودی به روستای سنگر و محل مزار نوید افکاری را از وحشت تجمع مردم و دوستداران این قهرمان کشتی، بسته بودند. ماموران امنیتی با دوربین فیلمبرداری از خانواده و مردم شرکت کننده در مراسم فیلمبرداری می کردند تا فضای رعب و وحشت ایجاد کنند. مزار این شهید قهرمان توسط خانواده و دوستانش گلباران شد.

برگزاری مراسم چهلم نوید افکاری قهرمان ایران

در هفته ای که گذشت سخنگوی وزارت خارجه امریکا مورگان اورتگاس اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق علیه یک نوکیش مسیحی در ایران را محکوم کرده و در روز جمعه ۲۵ مهر در توئیتر نوشت: «از شنیدن گزارش‌های مربوط به اقدام ایران در زدن ۸۰ ضربه شلاق به محمدرضا امیدی به دلیل نوشیدن شراب عشای ربانی به شدت ناراحت شده‌ایم. او پیش از این، به دلیل عضویت در یک کلیسای خانگی دو سال زندانی بود. ما این مجازات‌های ناعادلانه را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم که به همه ایرانیان اجازه دهد آزادانه به دین خود عمل کنند.»

درهفته ای که گذشت خانواده های کشته شدگان هواپیمای اوکراینی از خامنه ای و سپاه، به دادگاهی در امریکا شکایت کردند. یک دفتر حقوقی هریسچی که مقر آن در شهر واشنگتن است، اعلام کرد به وکالت شماری از خانواده تعدادی از کشته‌شدگان ھواپیمای اوکراینی که تابعیت آمریکایی دارند، در دادگاه فدرال حوزه شهر واشنگتن «از حکومت ایران به رهبری علی خامنه‌ای» و «سپاه پاسداران به فرماندهی حسین سلامی»، شکایت کرده است. بنابر اعلام این دفتر حقوقی، شکایت انجام شده «در جهت روشن‌سازی زوایای مخفی این حادثه و جلوگیری از تبانی بین ایران و شرکت اوکراینی برای سرپوش‌گذاشتن بر حقایق و نفی حقوق خانواده قربانیان» هواپیمای اوکراینی است.

درهفته ای که گذشت دستگیری های خودسرانه اوج تازه ای گرفت و این بازداشت ها دربین اقشار مختلف مردم نشان دهنده وحشت نظام از شرایط انفجاری جامعه در آستانه اولین سالگرد اعتراضات آبان ۹۸ است.

دستگیری شبانه دو جوان درشهریار شب ۲۴مهر۹۹ دو جوان ۲۰ تا۲۳ ساله در شهریار در ساعت آخر شب قدم میزدند که نیروهای امنیتی به آنها ایست میدهند این دو جوان ترسیده و فرار میکنند ولی به محض فرار به سمت آنها شلیک میشود که بالاجبار می ایستند و هر دو دستگیر میشوند و به جایی به نام دیوار بلوکی برده میشوند. این دیوار بلوکی معروف هست به جای مخوفی برای شکنجه کردن، هر دو را بشدت میزنند و دماغ یکی میشکند و تمام بدنشان کبود میشود.

درهفته ای که گذشت روز دوشنبه ۲۸ مهرماه شورش زندانیان در بند امن زندان مرکزی ارومیه منجر به درگیری بین گارد زندان و زندانیان بند امن شد.

درهفته ای که گذشت خانواده نوید افکاری طی نامه ای خواهان پایان حبس انفرادی فرزندانشان شدند.
در نامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حسین افکاری و بهیه نامجو، پدر و مادر افکاری‌ها با یادآوری شکایت قبلی خود در باره ضرب و شتم سه فرزندشان، نوید، وحید و حبیب افکاری در نیمه اول شهریورماه سال جاری، در زندان عادل‌آباد شیراز و با اشاره به تایید این ضرب و شتم‌ها از سوی پزشکی قانونی، نوشته‌اند که بعد از ۴۷ روز همچنان هیچ واکنشی به این نامه نشان داده نشده است. در نامه تازه والدین افکاری‌ها آمده است: «دفتر آقای رضایی دانا، ریاست زندان عادل آباد ادعا میکند شکایات توسط آقای رضایی دانا ثبت شده اما مرجع رسیدگی، تاریخ ثبت شکایت و شماره نامه را به ما نمیدهد».

درهفته ای که گذشت یک دختر دانش آموز ۱۳ ساله بنام پرستور جلیلی آذر بخاطر نداشتن موبایل خودکشی کرد.

در هفته ای که گذشت سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مالک حسینی در مورد افزایش ۲۰درصدی زنان کارتن خواب گفت: «در ۷ ماه نخست سال ۹۹ تعداد زنان مراجعه‌کننده به گرمخانه به ۲۷۱۰۱ نفر رسیده، در حالی‌که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۲۲۷۱۵ نفر بوده است.» وی عمده مشکلات زنان کارتن‌خواب را اعتیاد، طلاق، اختلافات خانوادگی و نیافتن شغل به علت نداشتن حامی خانوادگی و مستقل شدن عنوان کرد.

درهفته ای که گذشت ، سازمان جهانی عفو بین الملل در یک بیانیه اقدام فوری برای نجات جان زندانی سیاسی سهیل عربی از جمله نوشت: «…مقامات ایرانی باید بی‌درنگ و بدون قید و شرط سهیل عربی را آزاد کنند. تا زمان آزادی او باید در مقابل شکنجه و سایر بدرفتاری‌ها محافظت شود، به خدمات درمانی مورد نیازش دسترسی داشته باشد و امکان دسترسی او به خانواده و وکیل انتخابی‌اش فراهم شود».

عفو بین الملل: سهیل عربی را بی درنگ و بدون قید و شرط آزاد کنید

اعدام در ایران هفته پنجم مهر

روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹، حکم اعدام یک زندانی در زندان سنندج به اجرا در آمد. نام این زندانی شهرام تخشا، ۳۰ ساله، مجرد بود.

بازداشت در ایران هفته پنجم مهر

-روز ۲۳ مهر۹۹، بهزاد طلایی شهروند بازداشتی اهل ارومیه، پس از اتمام بازجویی از بازداشتگاه امنیتی این شهر به زندان ارومیه منتقل شد. وی در تاریخ ۷ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

-یک شهروند کُرد به نام ملاجمشید حمیدی، اهل اشنویه درتاریخ ۲۴مهر۹۹،توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم و علت بازداشت شده است.

-روز ۲۵ مهر ماه ۹۹، بختیار بهنمون، شهروند اهل ارومیه توسط نیروهای امنیتی این شهربازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

-ناهید تقوی، شهروند ۶۶ ساله، شب جمعه ۲۵ مهر۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

-مهران رئوف يکی از فعالین کارگری شبانگاه ۲۵ مهر۹۹، پس از یورش ماموران امنیتی به منزل مسکونی اش در تهران بازداشت شده است. به گزارش اتحاد بین المللی در حمایت کارگران در ایران، ماموران پس از تجسس خانه، کلیه کتاب ها و دیگر وسایل شخصی از جمله کامپیوتر و موبایل متعلق به مهران رئوف را ضبط کردند.

-بازداشت سمیه کارگر ، دانش‌آموخته‌ی رشته فلسفه دانشگاه تبریز روز جمعه ۲۵ مهرماه ۱۳۹۹، سمیه کارگر، شهروند کرد اهل ایلام، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

-حنیف شادلو، فعال اجتماعی صبح روز جمعه ۲۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در ورامین بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. از دلیل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست این فعال اجتماعی در گذشته نیز به علت فعالیت دریک کانال تلگرامی بازداشت شده بود.

-فرشاد فتاحی، اهل ارومیه پس از ٢٦ روز بازداشت همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر تحت بازجویی می‌باشد. این شهروند روز ۳مهرماه بدون ارائه حکم قضایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

-بنا به گزارش آراز نیوز روز شنبه ۲۶ مهرماه حسین امیرهجری در تبریز توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

-روز ۲۷ مهر ماه ۹۹، رضا زارعی، فعال مدنی تبریز، در پی یورش ماموران امنیتی به خانه وی بدون ارائه حکم قضائی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

-به گزارش آراز نیوز ماموران امنیتی درتاریخ۲۷مهرماه۹۹ با رفتن به خانه ابراهیم گنجی افسوران او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. وی سردبیر و مدیر مسئول نشریه «یاغیش» دانشگاه گیلان است.

-به گزارش کمپین فعالین بلوچ، نیروی انتظامی سوران اقدام به بازداشت تعدادی از شهروندان بلوچ نموده که به یورش ماموران انتظامی برای پلمب و‌ مصادره سوخت اعتراض کرده بودند. ماموران انتظامی پس از بازداشت این ‌افراد آنها را تحت شکنجه وادار به اعتراف اجباری مقابل دوربین کردند.

-روز سه شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۹، دختری که در شهر نجف آباد اصفهان بدون حجاب دوچرخه سواری کرده بود توسط ماموران امنیتی این شهر بازداشت شد.

-به گزارش خبرگزاری حکومتی رکنا، روز ۲۹ مهر ماه ۹۹، محمد کریمی، دادستان مرکز استان مازندران، در جلسه تخصصی کار گروه رصد فضای مجازی این استان از بازداشت ۲ نفر از فعالان تلگرامی در استان مازندران به اتهام فعالیت و هدایت ۱۰ کانال تلگرامی خبر داد.

-۲۹مهر۹۹، سه تن از فعالان اینستاگرامی به نام جامعه رنگین کمانی که صفحات پر بیننده ای در اینستاگرام داشتند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند. اسامی این افراد میثم ولی پور،‌ میثم دهقانی، علیرضا اسدی می باشد که درتهران دستگیر شده اند.

-به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس از اردبیل، علی قهرمان طالع روز۳۰مهر۹۹، در جمع خبرنگاران گفت: فردی که اقدام به تبلیغ و فروش مجازی تجهیزات دریافت‌ شبکه‌های ماهواره‌ای در اردبیل می‌کرد، بازداشت شد.

-به گزارش خبرگزاری حکومتی  فارس هاشم امامی رئیس حوزه قضایی بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر گفت،‌ ۲ نفر از پرسنل شهرداری چهاردانگه با اتهام فساد مالی با حکم قضایی بازداشت شدند.

احضار در ایران هفته پنجم مهر

-روز شنبه ۲۶ مهرماه ۹۹، یک طلبه اهل سنت ساکن شهرستان نیکشهر به اداره اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفت. نام وی سعید بالار، است.

-یکشنبه ۲۷ مهر ۹۹ شعبه ۶ دادگاه ارومیه، دو زندانی سیاسی پدر و پسر بنامهای ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی را برای بازجویی مجدد احضار کرد. این کار در شرایطی است که این دو زندانی سیاسی، در حال گذراندن حکم ۱۹ ساله خود هستند.

احضار دو زندانی سیاسی پدر و پسر؛ ابراهیم و سالار صدیقی همدانی توسط دادگاه ارومیه

-روز ۲۹ مهر ماه ۹۹، علی نوری،  فعال مدنی و از زندانیان سابق سیاسی، با دریافت ابلاغیه ای از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای تحمل حبس تعزیری ۵ ساله خود احضار شد.

اذیت و آزار وفشار بر زندانیان در ایران هفته پنجم مهر

-زندانی سیاسی نجات انورحمیدی در زندان سپیدار اهواز برای دومین بار در معرض بیماری کرونا قرار گرفته، وی همچنین با یک پرونده سازی و صدور حکم ۱۵ سال حبس دیگر بدون هیچ اتهام جدیدی مواجه شده است.
نجات انور حمیدی زندانی سیاسی۶۲ ساله، مبتلا به بیماری تیروئید، بیماری چشم، سردرد مزمن و دردهای استخوانی است که هم اکنون در بند زنان زندان سپیدار اهواز در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارد. وی پیش از این در اردیبهشت ماه سال ۹۹ همراه با ۵۰ زندانی دیگر به کرونا مبتلا شد.

گزارش نقض حقوق بشر در ایران هفته چهارم مهر ۱۳۹۹نجات انورحمیدی

-در روز ۲۵ مهرماه ۹۹، یک زندانی به نام مختار بخشنده توسط پاسداران بند بشدت مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفت و بیهوش شد. مختار بخشنده از سال ۹۸ تاکنون به اتهام قتل غیرعمد در زندان اصفهان محبوس است.

-روز ۱۳ مهر۹۹، نیروهای امنیتی، روحانی کُرد«ماموستا رسول حمزه پور» را بدون ارائه حکم قضایی در پیرانشهر بازداشت کردند. اما اکنون پس ازدوهفته هیچ اطلاعی از او در دست نیست. این روحانی اهل سنت از داشتن وکیل و هم چنین ملاقات با خانواده اش محروم بوده است.

عادل مکرم، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیە روز شنبه ۲۶ مهر۹۹، در سالن زندان و مقابل دیدگان قاضی ناظر و معاون زندان خود را بە آتش کشیدە است. سپاه و مسولین زندان به وی وعده آزادی داده بودند ولی پس از مدتها انتظارهنگامی که این وعده عملی نشد، عادل مکرم در اعتراض نسبت به فشارهای وارده دست به خودسوزی زد.

خودسوزی عادل مکرم در زندان مرکزی ارومیه

-برای نیلوفر بیانی از زندانیان محیط زیست، پرونده جدید گشوده شده است . وی به دادسرای زندان اوین احضار شده و بابت نشر اکاذیب متهم شده است. این اتهام به علت انتشار نامه ای است که وی شرح حال وضعیت خودش را در بهمن ۹۸ نوشته است. دراین نامه آمده بازجویان اطلاعات سپاه برای گرفتن اعترافات ساختگی نزدیک به ۱۲۰۰ساعت او را درمعرض شکنجه های روحی و روانی، تهدیدهای جنسی و شکنجه های فیزیکی قرار داده اند.

-روز ۲۷ مهرماه ۹۹، مطلب احمدیان، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان خارج از زندان اعزام شد. وی یازدهمین سال حبس خود را می گذراند.

-محمد حبیبی، معلم که دوران محکومیت خود را در تیپ ۲ زندان تهران بزرگ سپری می‌کند، با وجود تحمل حدود یک‌سوم از دوران محکومیت خود از اعزام به مرخصی محروم است. وی به ۵/۷سال حبس محکوم است.

-دوشنبه ۲۸ مهرماه ۹۹، مسئولان زندان اوین به دستور محمدی (رئیس زندان)، برای دومین بار مانع از اعزام زندانیان سیاسی محمد بنازاده امیرخیزی، پیام شکیبا و مجید اسدی به دادگاه، جهت انجام جلسه دادرسی شدند.
یک منبع مطلع در اینباره گفت: «به دلیل اصرار غیرقانونی عوامل زندان برای  پوشیدن لباس زندان و زدن پابند و دستبند جهت اعزام به مراجع قضایی و عدم پذیرش نامبردگان، از اعزام آنها برای دومین بار به مراجع قضایی ممانعت بعمل آمد».

مخالفت مجدد زندان اوین با اعزام زندانیان سیاسی به دادگاه

-حدیثه صبوری، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند وی از بیماری داخلی زنان، میگرن و همچنین واریس رنج می برد و از حق درمان و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است.

-حال زندانی سیاسی فاطمه مثنی از روز شنبه ۲۶مهرماه ۹۹ به وخامت گراییده است. اما مسئولان زندان تاکنون برای رسیدگی های ضروری پزشکی از اعزام وی به بیمارستان یا مرخصی استعلاجی سر باز زده اند. زندانی سیاسی فاطمه مثنی به دلیل شرایط سخت زندان به بیماری عفونت روده مبتلا شده است. وضعیت او آنقدر وخیم است که درمانگاه اوین اعلام کرده که نمیتواند برای درمان وی کاری بکند و بایستی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل گردد.

وخامت حال فاطمه مثنی در زندان اوین

-۳۰مهر۹۹، درخواست اعاده دادرسی شاپور احسانی راد، فعال کارگری در دیوان عالی کشور رد شد. این فعال کارگری ۲۷ خرداد سال جاری در منزل خود در ساوه بازداشت شد.  شاپور احسانی راد، قبلا توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس و ۲ سال تبعید به سیستان و بلوچستان محکوم شده بود .

– زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه، بدستور رئیس این زندان اخیرا به یک بند جدید منتقل شده اند. این بند شرایطی بسیار بدتر از زندان گوانتانامو دارد. این بند دارای ۵ اتاق حدودا ۳*۵ است و قرار است در هر اتاق شش تخت سه طبقه بزنند. به این ترتیب در یک اتاق ۱۵ متر مربعی ۱۸ زندانی مستقر میشوند.

-چهار زندانی با احکام یک و دو سال حبس در بند ۱-۲ زندان ارومیه که چند روز پیش به دلیل درگیری در زندان به سلول انفرادی منتقل شده بودند، روز ۲۹مهر۹۹، پس از اقدام به خودکشی از سوی گارد زندان به‌ شدت مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. اسامی این زندانیان توحید غزنوی، بابک صوفی، حجت دلارام، میلاد می باشد.

-روز چهارشنبه ۳۰ مهر۹۹، یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی، دو فعال مدنی مخالف حجاب اجباری که دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کردند، به زندان کچویی کرج منتقل شدند.

صدور احکام در ایران هفته پنجم مهر

-سه شنبه ۲۹مهر خانم فرنگیس مظلوم توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه و بابت همکاری با مجاهدین به یک سال زندان محکوم شد.

محکومیت فرنگیس مظلوم به یکسال و نیم زندان

-به گزارش وب سایت  کُردپا، سلیمان خیره دست، ۳۴ساله شهروند اهل سنت و ساکن بوکان به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این فعال مذهبی اهل سنت، جهت سپری کردن دوران حبس خود به زندان ارومیه و پس از ۱۴ روز قرنطینه به بند مشاوره این زندان منتقل شد.

-درتاریخ۲۸مهر۹۹، به نقل از رکنا، یک زندانی در اردبیل به اتهام قتل به اعدام محکوم شد. وی همسر خود را کشته است.

-محمدتقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان تهران توسط شعبه ۳۶دادگاه تجدید نظر استان تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

-به گزارش هرانا ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان۹۸ در بهبهان به ۱۰۹ سال حبس تعزیری،۲۵۹۰ ضربه شلاق و سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند.

قتل در ایران هفته پنجم مهر

-جمعه ۲۵ مهر ۹۹،‌ ماموران اطلاعات با لباس شخصی یک شهروند اهل بلوچستان به نام محمد خاکی زهی فرزند پیرمحمد را در محله هیزآباد مهرستان با شلیک مستقیم به قتل رساندند.

قتل یک شهروند اهل بلوچستان با شلیک ماموران لباس شخصی

-به نقل از کمپین فعالین بلوچ، امروز جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹، در پی شلیک ماموران دریابانی سیریک دو شهروند کشته و زخمی شدند. اسامی این افراد « محمد رستم زاده بر اثر خون ریزی شدید دربیمارستان ابوالفضل میناب جان باخت .علی عاشوری، ازناحیه پا بشدت مجروح شد. این دو جوان به علت بی کاری مشغول سوخت بری بوده و از این راه معیشت شان را تامین می کردند.

-۲۶مهر۹۹، طی یک درگیری خونین یک جوان زندانی در زندان گوهردشت کرج به قتل رسید. این درگیری خونین در بند (اندرزگاه) ۶ سالن ۱۸ روی داد که طی این درگیری زندانی سعید سرمستی ۳۰ ساله که ۵ سال است زندانی است به قتل رسید.

-به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز ۲۶ مهر ۹۹، در پی تیراندازی پاسداران در منطقه مرزی روتک شهرستان میرجاوه یک شهروند جان خود را از دست داد. نام وی داود رخشانی،  اهل ریگ ملک، عنوان شده است.

سرخط اخبار نقض حقوق بشر در ایران دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹داوود رخشانی

-روز یکشنبه ۲۷ مهر۱۳۹۹، امین شمس، هنگام کولبری آماج شلیک مستقیم پاسداران قرار گرفت و کشته شد. وی متاهل و دارای یک فرزند بود .

-روز ۲۸ مهر۹۹، یک کولبر کُرد به نام «یاسین فکری» ٢٢ ساله اهل بانه در مرز مورد ضرب و شتم نظامیان حکومتی قرار گرفت. نظامیان حکومتی در حالی این کولبر را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند که وی هیچگونه کالای قاچاقی را به همراه نداشته است.

ضرب و شتم یک کولبر جوان در مرز بانه

کرونا در زندانهای ایران هفته پنجم مهر

-دوشنبه ۲۸مهر۹۹، عبدالرحمن سنگانی زندانی اهل سنت به بیماری کرونا مبتلا شده است. او در حالی به کرونا مبتلا شده که نیمی از بدنش فلج و بی حس است و از بیماریهای دیگری نیز رنج می برد. او روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۹۹، به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده است.

کرونا در زندان رجایی شهر، ابتلاء عبدالرحمن سنگانی و درگذشت یک زندانی دیگر در اثر کرونا

هفته پیش یک زندانی اهل سنت این زندان به نام عبدالوکیل رحمانی بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. وی پس از وخامت حال با اعتراض زندانیان دیگر، سرانجام به بیمارستان منتقل شد. اما متاسفانه جان خود را از دست داد. عبدالوکیل رحمانی دارای ۶ فرزند بود. او به اتهام خروج غیرقانونی از مرز ۵ سال حکم داشت.

امیر سهرابی، رئیس زندان مرکزی ارومیە بە ویروس کرونا مبتلا شدە و وضعیت جسمانی وی وخیم می‌باشد. ابتلای امیر سهرابی بە ویروس کرونا در حالی است کە وی چندی پیش میان جمعی از زندانیان در حالی کە ماسک نزدە بود اعلام کردە بود: «من بە ویروس کرونا اعتقادی ندارم و بی خودی این موضوع را بزرگ کردەاند.»

عوامل زندان مرکزی ارومیهامیر سهرابی

گزارش هفته گذشته را اینجا بخوانید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.