رفتن به محتوای اصلی

از خود غافل شدن تبعاتی دارد !
02.11.2020 - 08:43

پیشنهاد استراحت در دقیقه نود به هموطنان !! ( ضیاء مصباح )

پخش کلیپ هائی در ظاهر خارج از متن البته با تعریفی خاص در رسانه ای تلگرامی همراه با  توصیه ای بود که   بینندگان با تنوعی همراه شوند و رفع خستگی ...

با اظهار تعجب - این عمل را  در شرایطی که بشدت بحث انتخابات امریکا و آینده این مرزو بوم با آمدن این یا ماندن آن و چگونگی عملکردها  مطرح میباشد و احتمالااهداف از پیش تعین شده ،بایسته ندانستند .  

  این روزها به دلیل انبوهی اخبار و تحلیل ها تمایلی به نگارش نداشت  ، اما این مهم را نتوانست  مسکوت بگذارد !

در تشریح چرائی «توصیه به  از نظر دور نداشتن بخش تفریحی » در هر شرایطی ،که سلامتی بهترو کار ساز تری را همراه با پویائی در پی می آورد .... چنین می پندارد :

* جامعه آزرده از هجوم بیرحمانه «ویروس کروید 19 »آ نهم بعنوان نمونه در همین روزها با پیشنهاد تعطیلی گسترده 2 تا 3 هفته ای که :

 «پیشنهاد شورای شهر» راآنهم  با توقف کلیه امور به دلیل تحریم ها ، جهل ، فساد حاکم و ناامیدی گسترده ملت از جمیع جهات که کاهش وحشت آفرین ارزش پول رایج (که نتوان ملی اش دانست ) تبلور آن - نتوانستم درک  نمایم !!

* احتمال افزایش تلفات  تا 900 نفردر روز  که با توجه به آثار منفی خبر(برخلاف اوایل این مصیبت ) تدریجا اعلام می شود و همزمان  نگرانی های  خانوارها  در زمینه های مختلف که کم وبیش در میان همه اقشار و گروههارو به فزونی میرود .

* دلبستگی به ماندن «ترامپ - در جهت اعمال فشار بیشتر» و یا آ مدن «بایدن - و امید گشایش با همه سوابق مبادلاتی !؟»البته با اظهار تاسف از این رابطه که دقیقا  به دلیل عملکرد متولیان نظام فاقد نظم و برنامه « مغایرشعاراستقلال » و منافع ملیمان میتواند بشمار رود و در واقع : برنامه ها ی تعین شده  متکی به فرد منتخب نمیتواند باشد .....

* تامین انسولین ، واکسن آنفلونزا ، مواد مورد نیازخانوارها با دو برابر شدن قیمت ویا اخباری که پندار ، گفتارونهایتا کردار نیک را به تحلیل برده وازتفکر«اقتصاد مقاومتی » و «جهش تولید » نشات میگیرد 

* جشن های ملی مردمان در دیاران  دیگر،آنهم بسیارگسترده وفرا گیر( مناسبت روز هالوو ین – آ زادی ارواح و نحوه مواجهه «طنز گونه شادی آفرین»  با آنها  ....)

* پرهیز نسبی بسیاری طبقات اجتماعی  حتی خواص  از ورود پیوسته به عالم فرهنگ و اجتماع که در این اوضاع «سیاست» تعبیر میشود  ودوری ازمرورمشکلات ، که اعصابی آ رام را با باور تفننی بودن «ارزانی اینگونه افراد » مینماید  .

 * توصیه متفکرین شناخته شده  به پرهیز  از هر گونه حرکت اعتراضی و اینکه : راه ایجاد دگرگونی با لحاظ منافع ملی و حفظ زیر ساختها و  از همه مهمتر جان انسانها که در اغتشاشات به نابودی رفته و بدون پاسخگوئی می ماند .. فرهنگ سازیست .

 * در این میان نبایستی این مهم نا گفته بماند که : به چالش کشیدن صاحب نظران ، مفسرین سیاسی ، خبرگان جامعه شناس و اندیشمندان مستقر در داخل و همزمان عزیزان بخرد خارج از کشور با همه محدودیتها و ملاحظات اجتناب نا پذیر- منتج به دوگانگی و مغایرت در بیان دیدگاهها میشود  که در چگونگی استدلا لها  بایستی موجه  تعبیر گردد .

*در هر حال پیمودن ره افراط و تفریط  بایسته نیست و« تقویت توان برنامه ریزی های کلان » با استراحت توام با تفریح مهیا شدنی  .

 * خلاصه اینکه   کوشش تام و تمام در وادی فرهنگ و اجتماع که «سیاست »نام گرفته  و اهتمام بیش از حد علاوه بر تضیف سلامت فکر و روان ،بر رفتارهای اجتماعی وحتی قضاو ت  اثر منفی  دارد  .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.