رفتن به محتوای اصلی

ستار بهشتی ستاره ای نورانی در کهکشان بیکران آزادی
بیاد ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس در سالگرد شهادتش
03.11.2020 - 17:27

 

«بنده و امثال من وطن‌فروش نیستیم عاشق ملت خود هستیم شما هستید که بیگانه‌پرست و وطن‌فروش هستید»

«من سکوت نمی‌کنم حتی اگر قرار به رسیدن لحظه مرگ من باشد»

جملات فوق از نوشته های کارگر وبلاگ نویس جانباخته راه آزادی «ستار بهشتی» است که دیکتاتوری و زورگویی را برنتافت و با قلم خویش در وبلاگ ساده‌ای که داشت علیه ستم خامنه‌ای برخاست و با فدای جان خود اصالت بیان و آزادی عقیده را به ثبت رساند.

Missing media item.

ستار بهشتی کارگری وبلاگنویس

ستار بهشتی وبلاگ نویس ۳۵ ساله ایرانی از پلیس فتا و نیروهای امنیتی و تهدیدات پی در پی آنها نهراسید و به حرمت قلم نوشت. روشنگریهای او حاکمیت ولایت فقیه را به هراس انداخت و جانیان در پلیس فتا که تحمل افشاگریهای او را نداشت از این رو درتاریخ ۹ آبان سال ۹۱ بازداشت و به اتهام« اقدام علیه امنیت نظام» به مکان نامعلومی برده شد.

جنایتکاران ستار را بشدت شکنجه کردند. او در بند ۳۵۰ اوین به شکل قپانی آویزان شد و زیر ضربات وحشیانه لگد شکنجه گران پلیس فتا ۴ روز پس از دستگیری در تاریخ۱۳ آبان ۹۱ جانباخت. شهادت مظلومانه این وبلاگ نویس جوان افکار عمومی جامعه را بشدت جریحه دار کرد.

جلادان اوین، در پاسخ خانواده ستار که علت کشته شدن فرزندشان را جویا شدند با لحنی مشمئز کننده گفتند:

«خفه شوید به شما ربطی ندارد»!!!

یکی از بستگان ستار بهشتی پس از دیدن پیکر شکنجه شده او گفت: «روی سرش فرورفتگی بزرگی بود و روی سرش گچ کشیده بودند. صورتش باد کرده بود. به‌محض این‌که بند کفن را باز کردند از کنار زانوی راستش به کفن خون زده و کفن کاملاً خونی شد».

یک زندانی سیاسی که خود شاهد صحنه های شکنجه ستار بهشتی بوده طی نامه ای اعلام کرد حاضر است در دادگاه شهادت دهد که ستار زیر شکنجه به شهادت رسیده است.

وی در بخشی از نامه اش نوشت:

در‌ همان شب حضور ستار در بند ٣۵٠ آثار و علایم زیر را مشاهده کردم:

-آثار آسیب دیدگی و کبودی بر روی مچ‌های هر دو دست که نتیجه آویزان کردن از سقف و دستند قپانی بود
-تورم و کبودی شدید در بالای پیشانی، سمت چپ سر
-آثار خونریزی در چشم چپ
-آثار کبودی روی صورت و جراحت روی لب‌ها
-آثار متعدد کبودی در ناحیه قفسه سینه، پهلو و شکم که نتیجه مشت و لگد بازجو بود

قاتلان توان لاپوشانی قتل سیاسی را نداشتند

دستگاه قضاییه که در خدمت دیکتاتوری خامنه ای است، درصدد بود با ضد و نقیض گویی شاکیان را خسته کند اما با ایستادگی گوهر عشقی مادر ستار بهشتی و کنشگران حقوق‌بشری، این جنایت به فراموشی سپرده نشد. خون ستار، در جامعه ایران، جوشید و در رگان جوانان زنده است تا روزی که جانیان به دست عدالت سپرده شوند.

مادر ستار در نامه‌یی سرگشاده نوشت:

«خدای من شاهد است که با تمام توان دویدم و شیون کردم تا در میان مسئولان مدعی اسلام مداری، گوش شنونده‌یی پیدا شود و ندای دادخواهی مادری داغدار را پاسخ گوید. مرا اجابت نکردند که هیچ… تلاشهای ما را برای برپایی یک دادگاه عادل، بی‌پاسخ گذاشتند». این در حالی بود که شکنجه و زجرکش کردن ستار، موضوعی آشکار بود. مادر ستار می‌گوید: «بازجوی فرزندم، در برابر دیدگان حاضرین… به من گفت: «ستار را زیر شکنجه کشته است».

گوهر عشقی همچنین با اشاره به پول هنگفتی که نظام حاضر بوده به‌عنوان حق‌السکوت به او بدهد، می‌نویسد که یکی از سرکردگان نیروی انتظامی، به او رشوه‌یی ۷۰۰ میلیون تومانی پیشنهاد کرده، تا در مقابل، او اعلام کند که ستار در تصادف کشته شده است. اما وی، قاطعانه این پیشنهاد کثیف را رد کرده است.

قاتلان که همه تیرهای تطمیع و تهدیدشان به سنگ خورد، اعلام کردند که قتل ستار «شبه عمد» بوده است و باید روند جدیدی را آغاز کنند اما مادر ستار در واکنش به این ترفند گفت:

«من دادگاه صالح و عادلی در جمهوری اسلامی نیافتم که داد خود را به آن ببرم… در نهایت عزت و افتخار از طرح شکایت مجدد خودداری می‌کنم و اعلام می‌دارم قتل ستار بهشتی بر اساس گزارش پزشکی قانونی و اقرار صریح متهم نزد این‌جانب، قتل عمد بوده است».

ستار بهشتی: جانم فدای ایران

ستار بهشتی نوشته بود:

«به‌زودی با قیامی فراگیر؛ به عمر ننگین این نظام خاتمه می‌دهیم آنچه می‌خواهیم را به دست می‌آوریم و آنچه نمی‌خواهیم بر سرتان آوار می‌کنیم ـ زنده و پاینده‌ ایرانی و ایران جانم فدای ایران…».

اکنون پس از ۸ سال خون ستار در بلند کردن صدایش علیه ستم و بیداد حاکمیتی که بر دیکتاتوری بنا شده، در اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ در فریاد جوانان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» ثمر داده و همچنان زنده و جوشان میرود تا «به عمر ننگین این نظام خاتمه دهد». برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

به کانال نه به زندان نه به اعدام در تلگرام بپیوندید
https://t.me/NoToPrisonNoToExecution

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.