رفتن به محتوای اصلی

یک‌چهارم زنان آمریکایی نمی‌دانند واژن کجای بدنشان است
13.11.2020 - 06:38

نظرسنجی جدیدی در ایالات متحده نشان داد زنان راجع به دستگاه تناسلی زنانه آموزش کافی ندیده‌اند و فقط یک‌چهارم آنان توانستند در نمودار بدن انسان، جای واژن را درست نشان دهند.

طبق این نظرسنجی که از دو هزار زن انجام شده است، ۴۶ درصد آنان جای دهانه رحم و بیش از نیمی از آنان (۵۶ درصد) جای خود رحم را به عنوان عضوی متفاوت تشخیص نمی‌دادند.

از هر ده زن فقط یک نفر نام و جای همه اعضای دستگاه تناسلی زنانه را می‌دانست.

دانلا ژاگار مدیر بین‌الملل نشان تجاری اینتیمینا که اجراکننده این نظرسنجی بود گفت: «این حقیقت که حدود یک چهارم زنان حاضر در این نظرسنجی جای واژن را نمی‌دانستند و ۴۶ درصد نمی‌توانستند بگویند دهانه رحم کجاست، نشان می‌دهد همچنان باید عموم مردم را از اثرات دستگاه تناسلی، فرایند ماهانه و تغییرات هورمونی‌اش بر زندگی زنان آگاه کنیم.»

همچنین از زنان حاضر در نظرسنجی مؤسسه وان‌پول خواسته‌اند چرخه قاعدگی را توضیح دهند. بسیاری از آنان اصلاً درست نمی‌دانستند چرا پریود می‌شوند.

یکی از زنان خیال می‌کرد پریود باعث می‌شود «آدم از شر باکتری‌ها خلاص شود» و دیگری نیز همین عقیده را داشت و در پاسخ گفت پریود شدن برای «سم‌زدایی» از بدن است.

 یک‌چهارم پاسخ‌دهندگان گفتند: «طی این فرایند بدن زنان خون اضافی را دفع می‌کند.» بیش از نصف افراد (۶۳ درصد) توانستند علت درست آن را بیان کنند و بگویند این خون لایه سطحی رحم است که هر ماه از بدن دفع می‌شود.

آگاهی مردم از پساقاعدگی (یائسگی) نیز بسیار کم بود و ۱۳ درصد پاسخ‌دهندگان خیال می‌کردند پساقاعدگی یعنی وقتی کسی یک بار پریود نشود و ده درصد هم فکر می‌کردند هرکس چهل سالش بشود یائسه شده است.

حدود یک سوم (۳۶ درصد) زنان حاضر در این نظرسنجی معلمان خود را مقصر ناآگاهی خود از اعضای تناسلی می‌دانستند.

حدود یک چهارم معتقد بودند مقصر نهادهای دینی‌اند. ۲۷ درصد معیارهای آموزشی دولت و ۲۸ درصد والدین خود را مقصر این کاستی‌ها می‌دانستند.

پژوهشی که در ماه اکتبر منتشر شد، نشان داد حدود یک چهارم دختران و زنان جوان وقتی اولین بار پریود شدند نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است.

نظرسنجی مؤسسه واتراِید از هزار فرد ۱۴ تا ۲۱ساله اهل بریتانیا نشان داد حدود یک چهارم آنان پریود را خجالت‌آور می‌دانند و به نظر یک‌پنجم این افراد پریود «چندش‌آور» است.

پژوهش سال ۲۰۱۹ مؤسسه یوگاو نیز نشان از ناآگاهی نگران‌کننده بریتانیایی‌ها از دستگاه تناسلی زنانه دارد.

در پژوهش مؤسسه یوگاو آمده است: «نیمی از بریتانیایی‌ها نتوانستند مجرای ادرار (۵۸ درصد)، لبه بیرونی واژن (۴۷ درصد) و خود واژن (۵۲ درصد) را از هم تشخیص دهند یا عملکرد آن‌ها را بیان کنند. زنان کمی آگاه‌تر از مردان بودند و ۵۵ درصد آنان توانستند واژن را تشخیص دهند، حال آن که ۴۱ درصد مردان آن را تشخیص دادند.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.