رفتن به محتوای اصلی

بیانیه شبکه زنان برای برابری پایداربرای سرکوب جنبش آبان ماه ۹۸
17.11.2020 - 19:54
یکسال از آبان‌ماه ۹۸ و سرکوب جنبش مردم ایران گذشت. در۲۴ آبان‌ماه با سه برابر شدن ناگهانی بهای بنزین، مردم جان به لب رسیده از ۴۰ سال ظلم و بی‌عدالتی به خیابان‌ها آمدند تا فریاد برآورند که ادامه‌ی این وضعیت ممکن نیست.
اعتراضات مردمی در ۲۵ آبان‌ماه به سرعت در صدها شهر و روستا گسترش یافت. حکومت اسلامی بواسطه نهادهای سرکوبگر، امنیتی و نظامی، اینترنت را در سراسر ایران قطع کرد و بطور افسارگسیخته و فجیع به سرکوب و کشتار معترضین پرداخت. بسیاری را در کف خیابان‌ها و بسیاری دیگر را در نیزارهای ماهشهر به قتل رساندند. آمارها حاکی از کشته شدن نزدیک به ۱۵۰۰ تن از مردم معترض و بازداشت هزاران تن دیگر در عرض چند روز است. دستگیرشدگان، زیر شکنجه‌های وحشیانه و غیرانسانی قرار گرفتند و تعدادی از آنها به احکام سنگین شلاق و حتا اعدام محکوم شدند. حکومت در برابر این پرسش که چرا و چگونه و چه تعداد از معترضان، کشته و بازداشت شده‌اند تاکنون نه تنها پاسخ روشنی نداده، بلکه خانواده‌ی جانباختگان و محکومین را نیز مورد اذیت و آزار و حتا بازداشت قرار داده است تا مطالبه‌ی دادخواهی را به سکوت بکشاند. امروز مردم، در برابر نقض بدیهی‌ترین حقوق بشری، معترض‌تر و به‌جان آمده‌تر، دادخواهند.
شبکه زنان ایران برای برابری پایدار ضمن گرامیداشت یاد عزیزان جانباخته و حمایت از مطالبات جنبش مردمی، خواهان معرفی و پیگرد آمران و عاملان جنایات علیه مردم است. ما خواستار آزادی فوری بازداشت‌شدگان و لغو احکام صادر شده علیه معترضین و توقف آزار و رنج خانواده‌ها و آزادی بی قید و شرط تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی هستیم. شبکه زنان ایران برای برابری پایدار، بر این باور است که سرکوب، شکنجه، گلوله و زندان و اعدام نمی‌تواند مطالبه‌ی حق‌خواهی مردم را خاموش کند. نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم.
شبکه زنان ایران برای برابری پایدار
25 آبانماه 1399 برابر با 15 نوامبر 2020

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره صادقی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.