رفتن به محتوای اصلی

بیانیه شورای دموکراسی در باره سالگرد قتل عام اعتراضات ۹۸
17.11.2020 - 20:00
بیانیه شورای دموکراسی در باره سالگرد قتل عام اعتراضات ۹۸
اعتراضات آبان ۹۸ نقطه اوج اعتراضات اجتماعی بر اثر فقر فاقه بخش هایی از جامعه بود که به دلیل فساد گسترده در دستگاه حکومت، بی مبالاتی و ناتوانی مسئولان نظام در اداره کشور بوقوع پیوست. این رویداد از آن جهت با اهمیت است که رهبر نظام یعنی شخص خامنه ای فرمان قتل عام مردم در خیابانها را به سپاه پاسداران و نیروهای وابسته و زیر مجموعه آن یعنی بسیج و نیروهای ویژه و تک تیراندازها صادر کرد تا به گمان خود غائله و فتنه مردم برعلیه حکومت را برای همیشه خاموش کنند. جهل خامنه ای و سرداران قاتل سپاه پاسداران تا به این حد است که در مقابل ۸۵ میلیون انسان بی سلاح که صاحبان اصلی کشور هستند اقدام به جنگ نظامی کرده است. این اقدام جنگی بر علیه مردم بی گناه به کشته شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر و ۷ هزار زندانی انجامید. این فاجعه ای عظیم و هزینه ای بس گزاف بوده است که حکومت برای بقای حکومت ننگین و فاسد خود بر مردم و کشور تحمیل کرده است. آنچه مردمان ایران از تمام تجربه های بیش از چهار دهه حکومت روحانیون فاسد و سپاه تروریستی پاسداران با تمام وجود خود لمس کرده اند این است که رژیم برای بقای خود از هیچ جنایتی فروگذاری نمی کند، به این ترتیب و به معنای واقعی، کل جامعه و کشور ایران در مقابل بزرگترین دشمن تاریخی خود یعنی حکومت مذهبی روحانیت قرار گرفته است که بر اساس سیاستهای حکومت، مردمان کشور یا باید تسلیم حکومت شوند و یا آنرا به هر شکلی از قدرت بزیر بکشند.
جنایات آبان ماه توسط حکومت به دلیل ذات و ماهیت مذهبی و ضد بشری آن اجتناب ناپذیر و قابل تکراراست زیرا حکومت هیچگاه پاسخ دیگری برای حل بحرانها و معضلاتی که برای مردمان کشور پدید آورده است نداشته و ندارد، اما جامعه نیز بطور طبیعی قادر به تحمل شرایط بغرنج و غیر قابل تحمل کنونی نیست و امکان واکنش های عصیانگرانه همواره از سوی بخش های آسیب دیده اجتماعی دور از انتظار نیست. بر اساس تمام تجربه های مبارزاتی مردمان در کشورهای زیر سلطه مستبدان و دیکتاتورها، تنها امکان عملی برعلیه روحانیون فاسد حاکم و سپاه تروریستی پاسداران، اتحاد تمامی بخش های جامعه حول دو محور تعیین کننده اجتماعی، یعنی فقر تحمیل شده بر ۷۵ درصد جامعه و سلب تمام آزادی ها از طبقه متوسط جامعه و مردم سراسر کشور و از سوی دیگر گسترش تبعیض های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نسبت به ملیت ها و اقوام کشور و تمرکز ثروت و سرمایه ها در مراکز حکومتی، آنچنان عرصه را بر زندگی اجتماعی تنگ کرده است که وقوع واکنش های ضد حکومتی از سوی جامعه را اجتناب ناپذیر ساخته است. به این ترتیب دلایل کافی و منطقی برای ایجاد اتحاد سراسری فراهم است، شکل گیری اتحاد سراسری رعب و وحشت را از میان مردمان می زداید و آنرا به جبهه حکومت منتقل کرده و زمینه سقوط و سرنگونی قطعی جمهوری اسلامی را فراهم می کند.
جمهوری اسلامی حکومتی پاسخگو به مطالبات مردم کشور نبوده و نیست سهل است که در پاسخگویی به مردم معترض همواره از سلاحهای گرم و سرد، زندان و شکنجه استفاده می کند. در حالیکه جامعه گفتمانش را همواره بصورت مسالمت آمیز مطرح کرده است، حکومت اما با شدیدترین واکنش نظامی و سرکوبگرانه در مقابل مردم قرار گرفته است. در این وضعیت، دفاع مشروع مردمان ایران در مقابله با جمهوری اسلامی تا بن دندان مسلح، حقی مسلم و غیر قابل تردید است. مردمان ایران به دلیل تنوعات ملیتی و قومی گسترده تا کنون در اشکال متنفاوت سعی کرده اند از روش های غیر خشونت آمیز و مدنی اعتراضات خود را نشان دهند، اما استمرار روند سرکوب شدید حکایت از آن دارد که مبارزات مدنی صرف، پاسخگوی شرایط کنونی نیست و برای ایجاد توازن قدرت اجتماعی و تشدید مقاومت اجتماعی باید از اشکال مختلف مبارزه از جمله دفاع مشروع و مقابله به مثل با نیروهای سرکوبگر استفاده نمود.
شورای دموکراسی خواهان ایران ضمن دفاع از قیام مردم کشور در آبان ۹۸ و محکوم کردن جنایات جمهوری اسلامی و برای جلوگیری از تکرار کشتار آبان گذشته، تمام ملیتهای و اقوام ایران از کرد و عرب و بلوچ و لر و ترکمن و ترک و فارس و خراسان و همچنین طبقات و اقشار و صنوف مختلف کشور را به اتحاد سراسری فرا می خواند و تاکید می کند بکارگیری شیوه های مختلف مبارزاتی در کنار مبارزات مدنی اجتناب ناپذیر است و در هر مکان و زمانی، روش مورد نیاز مبارزه باید اعمال شود. اتحاد و مقاومت مشروع ضامن پیروزی و غلبه برنظام فاسد و انسان کش جمهوری اسلامی است.
شورای دموکراسی خواهان ایران
اتحاد دمکراتیک آذربایجان - بیرلیک
جبهه دموکراتیک ایران
جبهه متحد بلوچستان
جنبش همبستگی ستم دیدگان دادخواه
حزب دمکرات ایران
حزب دموکرات کردستان
حزب کومله کردستان ایران
حزب تضامن دموکراتیک اهواز
حزب اتحاد بختيارى لرستان و کهگلویه و بویر احمد(لرستانات)
حزب مردم بلوچستان
سازمان فرهنگی٬ سياسى آذربایجان
سازمان فرهنگی٬سیاسی ترکمن صحرا
دبیرخانه شورای دمکراسی خواهان ایران
۱۶ نوامبر ۲۰20
برابر با ۲۶آبان ۱۳۹۹

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

طاهره صادقی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.