رفتن به محتوای اصلی

دالی پارتن چه نقشی در مبارزه با کووید-۱۹ و ساخت واکسن دارد؟
18.11.2020 - 16:10

پارتن در ماه آوریل از قصد خود برای اهدای این پول به مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در شهر نشویل ایالت تنسی خبر داد. این مرکز یکی از سایت‌های آزمایشی واکسن مدرنا بوده که بنابر تازه‌ترین اطلاعات ۹۵ درصد موثر بوده است.

یک سخنگوی دانشگاه وندربیلت گفت هدیه " سخاوتمندانه" پارتن به " بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی امیدوارکننده" کمک کرده است.

بخشی از هدیه این خواننده صرف تامین بودجه یک آزمایش‌ در مرحله اولیه ساخت واکسن مدرنا شد.

' تحقیقات بسیار امیدوارکننده'

به گفته جان هاوزر، سخنگوی مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت کمک مالی خانم پارتن علاوه بر این بودجه مطالعه روی پلاسمای خون بهبودیافتگان و تحقیقات در زمینه روش‌های درمانی با استفاده از پادتن را هم تامین می‌کند.

پلاسمای افرادی که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند برای درمان مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ استفاده می‌شود.

آقای هاوزر به بی‌بی‌سی گفت‌:‌ "هدیه او به یک مطالعه‌ مقدماتی در زمینه پلاسمای خون بهبودیافتگان که با موفقیت توسط یکی از پژوهشگران ما به پایان رسید،‌ کمک کرد."

" کمک‌مالی دالی علاوه بر این بودجه تحقیقات بسیار امیدوارکننده در رابطه با پادتن‌های مونوکلونال را هم تامین کرده است. این پادتن‌ها به عنوان واکسن موقتی کوید عمل می‌کنند و یک شرکت داروسازی جهانی در حال آزمایش دو مورد از آن‌هاست."

طرح مقدماتی پلاسمای خون دانشگاه وندربیلت به اندازه کافی امیدوارکننده بود تا موسسه ملی سلامت آمریکا هم وارد عمل شود و ۳۴ میلیون دلار کمک مالی اضافی برای انجام یک آزمایش بالینی در رابطه با پلاسمای افراد بهبود‌یافته در سطح ملی و در چند سایت تحقیقاتی مختلف اختصاص دهد.

دالی پارتن ماه آوریل در اینستاگرام خود از کمک مالی یک میلیون دلاری‌اش به تحقیقات واکسن کووید-۱۹ خبر داد: " دکتر ناجی ابومرد از دوستان قدیمی من که سال‌هاست در دانشگاه وندربیلت مشغول پژوهش است به من اطلاع داد که در تحقیقات روی درمان ویروس کرونا به پیشرفت‌هایی هیجان‌انگیز دست یافته‌اند."

" من یک میلیون دلار به تحقیقات دانشگاه وندربیلت در این زمینه اهدا می‌کنم تا افراد دیگری که توانایی مالی دارند هم به انجام این کار تشویق شوند."

این ستاره موسیقی که با ترانه‌های‌ "جولین" و "۹ تا ۵" شناخته می‌شود، در برنامه "تودی شو" شبکه ان‌بی‌سی‌ گفت:‌ " چه زمانی از این بهتر. ما به چنین چیزی نیاز داریم. من فکر کردم زمان آن رسیده که سخاوت به خرج دهم و برای کمک تلاش کنم."

بعد از این اقدام خانم پارتن، جف بالزر، رییس و مدیرعامل مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت گفت: " سخاوت فوق‌العاده او یک منبع الهام است. "

" او برای کمک به دیگران اهمیت زیادی قائل است و ما هم از او به دلیل حمایت‌های مداومش سپاسگزاریم. این مبلغ به ما در به انجام رساندن تحقیقاتی کمک می‌کند که می‌تواند به میلیون‌ها نفر در مبارزه با ویروس سود برساند."

در گزارش اولیه‌‌ای که در نشریه پزشکی نیو‌انگلند در رابطه با واکسن کرونای شرکت مدرنا چاپ شد، کمک مالی دالی پارتن به تحقیقات کووید-۱۹ در فهرست سرمایه‌گذاران این واکسن قرار داشت.

روز سه‌شنبه بعد از این که کمک‌های مالی پارتن به آزمایش‌های واکسن مادرنا به موضوع داغ اخبار تبدیل شد، هوادارانش در توییتر به تمجید از او پرداختند.

شرکت مدرنا این هفته اعلام کرد واکسن آزمایشی‌اش در جلوگیری از ابتلای افراد تمامی گروه‌های سنی به کووید-۱۹ بسیار موثر بوده است.

گفته می‌شود این واکسن شبیه به واکسن آزمایشی که شرکت فایزر با همکاری شرکت بیواِن‌تک ساخته عمل می‌کند. واکسن دیگری که به گفته پژوهشگران با توجه به نتایج اولیه ۹۰ درصد در پیشگیری از سرایت موثر بوده است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
Bbc

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.