رفتن به محتوای اصلی

دوستی جنابعالی با ملتت دوستی خاله خرسه است
21.11.2020 - 23:11

 

آشچی

زمانی که در درگیریهای محدود سال 2016 جمهوری آذربایجان موفق شد پس از سالها برای اولین بار چند نقطه استراتژیک را آزاد بکند، این آقای نظریان یک مقاله ای ترجمه کرده بود که تلاش میکرد تا موفقیت جمهوری آذربایجان را فاقد ارزش نشان دهد. در همان مقاله از پهپادهای ساخت اسرائیل به عنوان اسباب بازی! یاد شده بود. من این موضوع در ذهنم حک شد چون برایم خیلی عجیب بود که با این همه تمرکزی که روی هوش مصنوعی، جنگهای جدید، روباتها و غیره است یک نفر مقاله بنویسد و به پهپاد، اسباب بازی بگوید.

 

Missing media item.به هر حال، این گذشت و خوب به خاطز داریم در درگیریهای امسال، زمانی که ارتش آذربایجان جبرائیل را آزاد کرده بود (یا در شرف آزادی آن بود)، باز این آقای آرسن نظریان مقاله نوشت و مدعی شد که ارتش آذربایجان پیشروی قابل ملاحظه ای نداشته و اساسا آذربایجان زیاد های و هوی میکند و بعد سر جایش مینشیند! همان زمان نوشتم که دوستی جنابعالی با ملتت دوستی خاله خرسه است. به جای این هذیانها، شرایط آذربایجان را قبول بکنید و جوانان ارمنی را به کشتن ندهید (که آخرش هم جوانانشان را به کشتن دادند، هم شرایط آذربایجان را قبول کردند). حالا هم درآمده که ارتش آذربایجان مرتکب جنایت جنگی شده. دروغ، چیز بسیار بدیست و مضرات زیادی دارد. بدترین ضررش این است که انسان خودش هم کم کم دروغهایش را باور میکند و دچار تنبلی فکری میشود. تنها زمانی به خود می آید که با سر به سنگ خارا بکوبد. به نظرم، این حالتیست که ملت ارمنستان دچارش شده بود. وقتی ارتش آذربایجان وارد زنگلان میشد، رسانه های ارمنستان هنوز ادعا میکردند که داریم آذربایجانیها را تار و مار میکنیم. تا مدتها مردم خود را فریب میدادند که هادروت در دست ماست یا قصبه تالش را بازپس گرفتیم. چیزی شبیه جوی که رادیو برلین ایجاد کرده بود. یعنی زمانی که ارتش سرخ از مرزهای آلمان رد شده بود و نبرد به داخل شهرهای شرقی آلمان رسیده بود، رادیو برلین راجع به نبردها در پای دیوارهای مسکو افسانه سازی میکرد. یک چنین جامعه ای که این همه دروغ به نافش ببندند نه میتواند سالم باشد، نه روابط صحیحی با همسایگان خود داشته باشد. آن قدر این واژه نسل کشی را استعمال کرده اند که لوث شده. فکر کنم اگر دو خانم ترک و ارمنی در صف نانوایی دعوایشان بشود، اینها هوار خواهند کشید که ترکها دارند ما را ژنوساید میکنند.

Missing media item.

موشک باران گنچه توسط ارمنستان

حالا هم دارد از جنایات جنگی آذربایجان بحث میکند. بسیار خوب! بروید به محاکم بین المللی شکایت کنید. حوادث منفرد، متاسفانه و بدبختانه در همه جنگها رخ میدهد. همین چند روز پیش ارتش استرالیا اعتراف کرد که چند غیر نظامی را در افغانستان کشته اند. اما حقیقت این است که هیچ عزمی برای جنایت جنگی سازمان یافته از طرف ارتش آذربایجان وجود نداشت. در طرف ارمنی چند غیر نظامی کشته شدند؟ طبق آمار خود ارمنیها 40-50 نفر. در طرف آذری حدود دو برابر این رقم کشته غیر نظامی وجود دارد چون موشک بالستیک را زدید وسط محله مسکونی و یک محله را نابود کردید یا بام تا شام شهر کوچکی مثل ترتر را گلوله باران کردید. حالا بروید شکایت بکنید. قول میدهم اگر در یک دادگاه برنده شوید، در 10 دادگاه بازنده خواهید شد چون طبق قوانین بین المللی (نه قصه های من درآوردی) اشغالگر بوده اید. خسارت این همه آسیب به شهرها و روستاها و جنگلها و معادن از حلقومتان بیرون کشیده خواهد شد. حالا ببینیم حرف کی درست در می آید.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
گامنت های ایرانگلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.