رفتن به محتوای اصلی

سنتکام: در مورد مبدا و مقصد سلاح‌های توقیف شده ساخت ایران تردید نداریم
22.11.2020 - 11:25

این محموله شامل موشک‌های هدایت‌شونده است که ایران از روی نسخه‌های روسی الگوبرداری کرده است. همچنین سلاح‌های دیگری در این محموله وجود دارد که طراحی منحصر به فردی دارند و در هیچ نقطه دیگری از جهان پیدا نمی‌شوند.

بیل اربن گفت: «در این محموله ۱۵۰ موشک ضد تانک، موشک کروز ضد کشتی، موشک زمین به هوای جدید ساخت ایران، قطعات پهپاد و دیگر قطعات سلاح وجود داشته است.»

این محموله در یک قایق و در جریان یک گشت‌زنی متداول کشف شد و ششمین محموله‌ای از سلاح‌های مشابه است که در پنج سال گذشته از ایران به یمن ارسال شده است.

اربن در کنفرانس خبری روز گذشته در پنتاگون به خبرنگاران گفت:«ایالات‌متحده با اطمینان زیادی می‌گوید این سلاح‌ها تولید ایران است و مقصد آن حوثی‌های یمن بوده است.» او افزود: «در مورد اینکه سلاح‌ها از کجا آمدند و به کجا می‌رفتند، هیچ تردیدی وجود ندارد.» اربن تاکید کرد که برخی قطعات مورد استفاده در این سلاح‌ها مشابه قطعات سلاح‌هایی است که قبلا از سوی نیروهای نیابتی تحت حمایت جمهوری اسلامی در حمله‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود. نمونه اخیر استفاده از این سلاح‌ها، ‌حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی بود که در شهریورماه انجام شد. حوثی‌ها مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

به گفته اربن،‌ حوثی‌ها به طور گسترده‌ای تحت حمایت ایران قرار دارند و جمهوری اسلامی سلاح‌های پیشرفته شامل پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک را برای آنه تامین می‌کند.

سخنگوی سنتکام با اشاره به کشته شدن قاسم سلیمانی گفت: «به نظر می‌رسد با وجود کشته شدن فرمانده سپاه قدس، ارسال سلاح برای نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی ادامه دارد.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
ایندپندنت فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.