رفتن به محتوای اصلی

ترور محكوم است!
30.11.2020 - 15:26

ترور محكوم است!

درپى ترور دانشمند هسته اى شرايط بغرنج كشور و منطقه را دريابيم!

ترور هفتمين نفر از كاركنان و دانشمندان هسته اى و فن آورى دفاعى كشور و معاون وزير دفاع محسن فخري زاده  در سالگرد كشته شدن مجيد شهرياري، بكبار ديگر تيم هسته اى و امنيتى كشور و جامعه را صرف نظر از صف بندیهای سیاسی  در شوك فرو برد.

 ترورهاى پيشين ،انفجار در نطنز  و تهديدهاى مداوم  نتانياهو اين گمانه زنى را چه در داخل و  چه در  خارج از ايران  بوجود آورده است تا انگشت اتهام بسوى اسرائيل دراز  شود.

 انتخابات امريكا وموفقيت دمكراتها طليعه اى از اميد براى اجراى ديپلماسى و گشودن راهى براى گفتگو و مذاكره  ایجاد کرده بود.البته  نه برای برخى دول خاورميانه که با مذاكره و بازگشت امريكا به برجام مخالف بوده و هستند از جمله دو لتهای اسرائيل و عربستان سعودى.

 در شرایطی که وضعيت بغرنج خاورميانه ، وضعيت اسفبار كشورمان ، تحريمهاى كمر شكن امريكاو بيمارى نفس گيركرونا ديگر  جايى براى ايجاد تشنج و دلهره هاى تحميلى نگذاشته است ، دولتها ى عاجز از حل مناقشات و اختلافات به دليل دست نيافتن به راههاى مسالمت آميز دست به ترور مى زنند  و رعب  و وحشت را مستولى بر جوامع تا شايد بتواند از آب گل آلوده ماهى بگيرند

ترور دانشمند هسته اى كشورمان ،يك جنايت بزرگ و نقض فاحش قوانين بين المللى است، خواه سازمانهاى اطلاعاتى كشور ديگرى ، خواه عوامل داخلی ، نفوذى و مزدوران بيگانگان  مسبب اين ترور و جنايات چهارده ساله اخير باشند جا دارد ما در مقام کوشندگان صلح،آزادی و عدالت  آن را صريح وبى وقفه محكوم كنيم ، در عین حال حاكمان كشور را ناز انتقام گيریهای کور که چرخه خشونت و تشنج را فعال می‌کند  منع كنيم.

 و اما چرا اسرائيل و نيروهاى وابسته به آن در مظان  اتهام هستند؟ نتانياهو  و سازمان جاسوسى   او مدعى شناسايى پانزده دانشمند هسته اى   ايران  هستند چنین ادعایی خودبخود نمی تواند جامعه جهانى را با توجه به روابط ایران و اسرائیل حساس نکند.  بویژه که هفت  تن از آنان  ترور شدند.

فراموش نکنیم که موساد در سال ۱۹۷۹ حسن سلامه یکی از اعضای گروه سپتامبر سیاه را در بیروت با منفجر کردن ماشین در حال عبورش  ترور کرد یعنی حرکتی مشابه ترورهایی که در ایران انجام داده‌است.   محسن فخرى زاده نیز  در نهایت با روشی مشابه و عملیاتی سنگین تر پس از نزدیک به پنجاه سال که موساد خبره این اعمال شده  ترور می شود. علیرغم این همه سیاهکار ی محافل بين المللى بیطرف بدرستی  هشدار داده و خواهان خويشتندارى طرفين شده اند و از  دست زدن به اقداماتى كه منطقه ما را که همانند انبار  باروتی هست منع کرده اند. این واقعییت وضعیت کنونی است و ما نیز باید موکدا  به حاکمان کشور هشدار بدهیم  که از نزدیک کردن هر شعله ای  به این انبار که امکان منفجر شدن آن هست ،امتناع کنند. .نکته دیگر  اینکه محافل بين المللی  نامی از عامل ویا عاملان این اقدام به صراحت نبردند.

 اما  این گمان برای بسیاری از افکار عمومی جهان مطرح است که سازمانهاى جاسوسى اسرائيل ، عربستان و حاميان آنان در دولت   فعلى  و شکست خورده امريكا مى توانند در این ترور دست داشته باشند .

دولت ايران بايستى با  استفاده  از حمايت جامعه بين المللى ، اتحاديه اروپاو سازمان ملل متحد ،دست اندركاران اين جنايات  و جنايتكاران را در سطح بين المللى و در داخل كشور با استفاده از نيروهاى امنيتى شناسايى كند و مهمتر از همه براى پيشگيرى از حوادث ناگوار   دست به انتقام جويى كور كورانه نزند و راههایی اصولی پیدا کند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.