رفتن به محتوای اصلی

انعکاس اعدام روح الله زم در شبکه های اجتماعی:
12.12.2020 - 09:27

 

  • انعکاس اعدام روح الله زم  در شبکه های اجتماعی:

 

دلم نمی آید که در باره ی این بچه چیزی ننوسم

اول اینکه :
او به جای رفتن به روی چارپایه ای که اورا به حلقه ی دار رساند ، می توانست هرشب سوار بر آسانسوری شده که اورا به پنت هاوسی در آسمان خراشی رسانده تا در آن به زندگی شیرینش ادامه دهد.
دوم اینکه :
نخستین قربانی انتخابات امریکا توسط شرکای وطنیِ جناب ترامپ به مسلخ رفت تا حداقل در کوچکترین گام ،به این بهانه ،نشست اقتصادی اروپا و ایران معلق شود .
سوم اینکه :
تجربه ی زندگی کُلنگی ما می گوید آنکه می گوید از خودشان است ، گوینده یا عافیت طلب است یا دقیقا از خودشان است.
چهارم اینکه :
دوست عزیز تحلیلگر مسائل سیاسی که با کمتر ازبقالان تحلیلگر وال استریت فالوده نمی خوری ، کمی تحلیل هایت را مز مزه کن ، کمی در دهان و مغز نداشته ات نگه دار . آنوقت اگر دیدی در حال خفه شدن هستی ، از بی صبری ، آنوقت آن را به بیرون تُف کن ! تا مبادا مشتاقان سخنان گُهر بارت از تحلیل های بی مثالت بی تصیب بمانند.

 احمد پورمندی:

در آينه!
ديروز كه خبر زم آمد، صفحه كامپيوترم به آينه بدل شد. من از من پرسيد : " تو آيا كارى براى نجات او كردى؟" خجالت كشيدم و سرم را دزديدم . ما فضاى آلوده را آلوده تر كرديم. چون از بشت پرده- راست و دروغ- خبر مى داد، چون " بچه آخوند" بود، چون ژورناليسم او " متفاوت" بود، او را جدى نگرفتيم و هر بار هم كه به او پرداختيم، فرض اول و اصلى ما اين بود كه با يك پروژه" اطلاعاتى- امنيتى " سر و كار داريم . او را به خارج فرستاده اند تا خبر هاى مورد نظرشان را از اين طريق درز بدهند. " كبوتر بر قيچى" است كه به قصد شكار و توليد " اپوزيسيون شه ساخته" به خارج بروازش داده اند و.....
امروز اين جوانى كه از نبوغ درخورى برخوردار بود، ديگر نيست. ميراث او اما ، آمد نيوزى است كه گاه تا دو ميليون هم بيننده داشت! يك ركورد باور نكردنى در روزنامه نگارى مجازى ايران به نام نيما ثبت شده است . حالا مى دانيم كه تقريبا دست تنها و با همكارى يكى- دو نَفَر ، به اين ركورد دست يافته است . حالا همچنين مى دانيم كه شجاعت ريسك و ورود به بازى بزرگان را داشت و سرانجام هم، قربانى اين تهور و بى باكى و شركت در بازى هاى نابرابر شد.
كسى در آينه، اشكش را پاك مى كند و با من زمزمه مى كند: كاش مى توانستى با " خودى و ناخودى كردن " در خودت بجنگى، كاش مى توانستى ، بجاى پيشداورى، تحقيق و داورى كنى و كاش مى توانستى حرفى براى گفتن به كودكان نيما داشته باشى
 
 

آقازاده هایی که بر پدران خود خروشیدند ؛ روح الله زم

  • در ان سال شومی که خمینی به ایران وارد شد , حجت السلام زم که از شیفتگان ایت الله بود , نام فرزند خود را روح الله گذاشت . روح الله جوان که شد از این نام متنفر شد و خود را نیما خطاب می کرد و بر پدر شورید و خروشید . از این تبار فراوان داشته ایم که فرزندان بر پدران خود خروشیدند :
    آیت الله حسن لاهوتی , از پلکان هواپیمای «ایرفرانس» در روز 12 بهمن 57 , همراه با خمینی آمد و سال بعد , فرزندانش بر او شوریدند , و پدر دنبال فرزندا نش به اوین رفت و بازنگشت . آقازاده های ایت الله طالقانی نیز بر پدر شوریدند و از این جماعت فراوان اند ؛ آقازاده احمد جنتی , آقازاده های شیرازی , آقا زاده محسن رضایی و .....
    نیما (روح الله ) زم یک ژورنالیست بود , زیرک بود و توانا , بیشترین مخاطبان را در کانال تلگرامی داشت , فساد و تبهکاری حکومتیان را آشکار می کرد , خانواده شیخ صادق لاریجانی از وی به ستوه آمده بودند زیرا که حساب‌های بانکی رئیس قوه قضاییه را رو می کرد . شکنجه ها و بدرفتاری با زندانیان را فاش می کردو پرونده آزار جنسی سعید طوسی را لو می داد و اعتراض‌های دی ۱۳۹۶ را هم به صورت گسترده‌ای پوشش می داد. خلاصه اینکه آتش بر خوابگاه مورچگان انداخته بود .
    " نیما زم "نمادي از شورش فرزند بر عليه پدر در حكومت اسلامي بود , نامش پاینده باد .

     ‏روح الله زم سربدار و سرافراز شد.

  • ‏بار ديگر فوران نفرت و توحش نظام فرقه گرا ، آپارتايد ، ديكتاتور و جنايتكار ولايت فقيه در نفسها پايانى اش فرزندى ديگر از فرزندان آزاديخواه ايران را به كام مرگ كشاند . اعدام روح الله (آمدنيوز) سقوط عبرت انگيز خامنه اى و حاميانش را شتاب خواهد بخشيد.

  •  


    • س. ملکوتی

    • اصراری برای توجیه حق مداری خود نداشتند تنها مهم برایشان نمایش قدرت بود و مرعوب نمودن دادخواهان حقیقی ازادی و عدالت. در تمامی لحظات دادگاه قربانی شکنجه شده به ایفای نقش دیکته شده میپرداخت تا وعده رهایی از اعدامش بوقوع بپیوندد، مانند بسیاری دیگر از دادگاه های فرمایشی قربانیان بیشمار این حکومت اعدام.

    • زم هم اعدام شد اما نه ما مرعوب قدرت در حال فروپاشی این حکومت شدیم و نه اصحاب جهل را قانع به کتمان گسستهای درونی حکومت نمود. همه امور همانگونه که پیشتر بود ادامه دارند و سراشیبی سقوط همچنان وعده قابل لمس برای صاحبان قدرت است.
      تنها وزن و گستره نفرت ما مردم از این حکومت را توانستند نسبت به خود بیافزایند. نفرتی که دیر یا زود گریبان فرد فردشان را خواهد فشرد.
      انها با اعدام زم روح الله زاده خود را کشتند.
      س. ملکوتی

      روح الله زم در سکوت مردم اعدام شد .

      مردم چوبه های دار را می بینند و بی صدا از کنارش رد می شوند .
      مردم جوانانشان را می کشند و از کنارشان رد می شوند .
      مردم سر ی بالا نمی کنند تا ببینند که این جوانان به دار کشیده برادر من و خواهر من و فرزندان من و تو هستند که بی گناه به دار کشیده می شوند .
      طناب دار بر گردن آزادی ما بسته شده است .
      هر چه بی تفاوت باشیم گره اش را سفت تر بر گردن آزادی ها می کنند
      آنچه در ایران به دار کشیده می شود زندگیست ، آزادیست ، حقوق است ، آینده انسان ایرانی است
      زم را کشتند تا ترس از مرگ را در دل مردم بیشتر کنند .
      ترس امروز از اعدام زم نبود زندگی است برای فرد فرد جامعه ایران است .
      زم کشته نشد تا مردم سکوت کنند . زم را چون کشتند باید برای زندگی در آزادی جنبش عمومی کرد

     

    جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد
    پدرش محمدعلی زم بود سالهارییس حوزه هنری بود به عشق امامش اسمش را روح اله گذاشت ولی گویا خودش اسمش را دوست نداشت و خود را نیما می نامید. چه شد که به خارج امد و چه همکارانی داشت خیلی روشن نیست ولی همینکه کانال تلگرامی درست کرد که بیش از یک میلیون نفر در ایران ان را دنیال می کردند حادثه بزرگی بود. خبرهایش همه نوع بود راست. دروغ ولی اولین بار او بود که شصت و سه حساب قوه قضاییه را افشا کرد و او بود که ماجرای تجاوزات طوسی قاری قران محبوب خامنه ای را برملا کرد. شاید راست می گفت که همکاران زیادی در دستگاههای مختلف حکومتی دارد.
    در دی ماه 96 کانال امدنیوز را که خبرهای اعتراضات مردم را کامل می گذاشت بستند. بلافاصله کانال دیگری باز کرد در مدت کوتاه نه همان تعداد قبلی که بیش از هفتصد هزار نفر عضو ان شدند
    چه وعده هایی به او دادند و یا خودش چه توهمی داشت که به عراق رفت مشخص نیست. می گویند برای دیدار با ایت اله سیستانی به عراق رفت. از انجا او را دزدیدند و به ایران بردند. محاکمه. اعتراف تلویزیونی
    ولی پدرش که به عشق رهبر نام او را روح اله گذاشته بود دید که پیروان رهبر عظیم الشان فرزندش را اعدام کردند. شاید حکومت اسلامی به خودی ها پیام می دهد بدانید مخالفت شما بی مجازات نمی ماند.
    دو روز پیش حکومت اسلامی در ترکیه ارسلان رضایی ادمین کانال تلگ امی خرافات کده را بطرز فجیعی به قتل رساند.
    این دو تن از خاستگاههای مختلف بودند ولی هر دو اسرار هویدا می کردند.
    این طرفداران رژیم در خارج که همه با نام تحلیلگر سیاسی فعالیت می کنند بگویند اسم این ها ترور است یا نه.
  •  روح الله زم میتونست مثل خیلی از آقا زاده ها دنبال دزدی و چپاول و ثروت اندوزی بره، با توجه به سوابق پدرش و دوستانی که داشت، اینکار برای روح الله هزینه ای نداشت. میتونست به آسونی در ناز و نعمت زندگی کنه، ولی از سال ۸۸ روح الله مسیر دیگه ای رو انتخاب کرد، پشت پا زد به پول و رانت و نه گفت به زندگی لاکچری که امثال ساشا سبحانی یا تر و توله های خمینی و لاریجانی و خاتمی و ... در کشورهای غربی برای خودشون ساختند. هیچ کدوم از ما بدون اشتباه نبودیم و نیستیم، روح الله زم هم بدون اشتباه نبود، ولی هر چی هم بود به خاطر ملت ایران مسیری رو انتخاب کرد که هیچ آقا زاده ای انتخاب نمیکنه، آوارگی وزندگی پر مخاطره رو انتخاب کرد تا با روش خودش مردم ایران رو از دست رژیم کثیف نجات بده. این خیلی نامردیه حتی الان که حکم اعدامش تایید شده، هنوز خیلیها میگن روح الله از خودشونه، حتما باید اعدامش کنند که باورتون بشه؟؟؟ لطفا صدای روح الله زم باشید.

 

«شما میگید اغتشاشات، ما میگیم اعتراضات"

 

با محکوم کردن اعدام انسان ذبح شده، آقای زم، چند کلامی سخن در باب اعمال اصحاب ولایت دارم.
آقای زم، در مصاحبه‌ با یک مأمور ارسالی ولایت فقیه، در رابطه با حرکت‌های مردم گفت، «شما به آنها میگویید اغتشاشات، ما میگویی اعتراضات». این حرف زم، هم فکر و هم هدف او را فاش میکند. این حرف و فکر، طبق آمار پیش رو و هنوز موجود، حدود دو میلیون پیرو فقط در حساب تلگرامی ایشان داشت. این دو میلیون؛ آن بخش مردم بودند که اینترنت و کامپیوتر داشتند و خطر دستگیری و سرکوب و مرگ را پذیرفته بودند. خیلی از مدافعان یا حامل‌های این فکر و هدف نیز در جای دیگری مشغول بودند، یا روش او را قبول نداشتند، یا اصلا ایشان را یک تله حکومتی قلمداد میکردند و اعتماد لازم را نداشتند که وی را دنبال کنند. بعضی هم کلاس فرهنگی او را پایین میدانستند و در کلاسهای دیگری آن حرف و هدف را دنبال میکردند.
حال، با ریاضیات سیاقی حکام ما نیز میتوان حساب کرد، اگر که آدمی مثل زم، که فارسی او عجمی بود و سر و ته حرفش ناروشن بود و سیاست وی فاقد قاب و کلاس روشن بود و خود از خانواده همین ولایت بود، فقط به اعتبار فریاد کردن این اعتراض یا اغتشاش یا انقلاب یا اصلا جاسوسی و جنگ با ملاها در حساب تلگرامی خود حدود دو میلیون پیرو داشت، مجموع آنها که کما بیش این حرف و هدف را دارند به چند میلیون میرسند. خوب، اگر مبالغه نکنیم میتوانیم حدس بزنیم که حد اقل ده میلیون نفر در یک شرایط متعارف همین خط را دنبال میکنند. این ده میلیون، اگر جمعیت زیر سن و بالای حرکت را منها کنیم، درصد بسیار بالایی از جمعیت کشور هستند. این درصد بسیار بالا، اتفاقاً آن بخش از جمعیت هستند که بسیار فعال‌تر در صحنه هستند. هم آماده اعتراض هستند، هم به قول آقایان اغتشاش. حتی آماده انقلاب و جنگ با ملاها هستند. این همه انسان عاصی که قبلا در این ابعاد وجود نداشتند. قطره قطره جمع شدند و اکنون دریا شدند. فردا این یک اقیانوس خواهد شد. حد اقل اکثریت اینها حامیان اصلاحات ملایم بودند که به این روز افتادند. آیا تا حالا حکومت ولی فقیه برای جلوگیری از افزایش این جمعیت چه کرده است؟ آیا اقتصاد را سامان داد؟ آیا بیکاری را از بین برد؟ آیا امنیت و آسایش ایجاد کرد؟ آیا با آنها حرف زده است و صدای آنها را شنیده است؟ آیا دست از سر پوشاک آنها برداشت؟ آیا دست از تحمیل چادر سیاه برداشت؟ آیا امر ریش و سبیل و آداب به خلا رفتن و توی گور خوابیدن جماعت را به آنها واگذاشت؟ آیا برای نرفتن آنها براه اعتراض تند و خشونت راه اصلاح و تحول را باز کرد؟
نه! نه تنها هیچ کدام از این کارها صورت نگرفت بلکه عکس آن عملی شد. زمینه‌ی تشدید اعتراض تند و خشن، یعنی شرایط بد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی هر روز بیشتر فراهم شد. اما، آیا آقایان هیچ کار دیگری برای مهار این مسیر انجام نداند؟ چرا! کارهای بسیاری انجام شد. به رگبار بستن اعتراضات خیابانی. کشتن معترضان توسط تک تیراندازها. بازداشتهای گسترده. بازجویی خرد کننده، کیفرهای هولناک. و همین حالا به چشم خود می‌بینیم که زم را با طناب دار خفه کردند و این انسان بیچاره عاصی را کشتند تا دیگران را بترسانند و سمتگیری را مهار کنند.
اما، آیا نه این است که همین کار نفرتی جدید می‌آفریند؟ بنزین بیشتری بر هیزم خشم مردم میریزد؟ مردم عاصی سرکوب شده را بیشتر به سوی امداد خارج سوق میدهد؟ مبارزه را خشن تر میکند؟ آیا همین امروز بر شمار کسانی که پرخاشگری زم را تأیید میکنند افزوده شده است یا کاهش یافته است؟ این را من میدانم. خامنهای و رئیسی و رضایی و صدها نفر دیگر از اصحاب ولایت فقیه باید بخود جواب بدهند.
اکثر کسانی که این متن را میخوانند، به سطر آخر آن این پاسخ را میدهند:
اگر آنها اهل فکر کردن و جواب دادن بودند کار به اینجا نمیرسید!
معنای این بیان این است:
زم یک عکس‌العمل است.

Mahistan Bakhtiari

  • روح الله زم‌اعدام شد

    میتوانیم با هر کسی هم عقیده نباشیم اما با اعدام مخالفیم.
    #زم اسیر جو سیاسی برون‌مرز شد و‌شوربختانه با ساده انگاری مبارزه در دام یکی از فریب کار ترین و ظالم ترین رژیم ها افتاد.ا‌و قربانی بی تجربگی سیاسی و باز هم باید گفت ساده انگاری مبارزه شد
    افسوس
    روانش شاد
    /
    حیف واقعا که تف به شرف نداشتتون...چطور دلتون اومد جوون مردمو اعدام کردید...ننگ بر اسلام شیطانیطون
    /
    ‏ارزشی تباهی پیام داده که "معلومه از اعدام ⁧ #روح_الله_زم⁩ خیلی ترسیدی."
    ‏جواب دادم به راستی ترسیدم.
    ‏می‌ترسم از آن‌روزی که می‌رسدکه امثال من که مخالف اعدام هستیم از مردم بخواهیم که امثال شما را اعدام نکنند و هیچ گوش شنوایی نباشد و خشم این ملت ستم‌دیده ریز و درشت شما را بر تیرها آویزان کند.
     
     
    رژیم ،روح الله زم رانیز به قتل رساند!قتل درمانی شیوه اصلی حکومت، طی این چهل ودوسال است !
    مرگ بررژیم اعدام!
    یاد زم گرامی باد! 
    درحالی که رژیم ،طناب دار گردن زم را اماده می کرد،فضای رسانه ای پر ازجیغ وداد درباره یک بیت شعر «اراز»بود!
    راستی حکومت در نوک انگشتانش اوپوزیسیون را می چرخاند!
    به هنگام داراویختن فرزندان کشور نیز ،خودرا مدافع تمامیت ارضی قلمداد می کند!واز گرد وغبار ایجاد شده ،کار داراویختن را اسان تر می کند!
    اینک فرزندی دیگر ی ارمام میهن از حق حیات محروم شد!
    جرم اصلی این فرزندتازه به قتل رسیده،افشای فساد حکومتیان ومیهن پرستیش بود!
    خواندن شعر «اراز»مشکل جامعه ما نیست !
    مشکل حاکمیت ۴۲ساله حکومت داعشی شیعه است!
    جیغ زن ها ،اخر به خود ایید ودر دام اخوند ها گرفتار نمانید!نیرو وفریادتان را جهت خلاص مردم وکشورمان ازدست رژیم قاتل یکی کنید!
    بیش از این اجازه ندهید رژیم جان فرزندان کشورمان را بگیرد!
    شیون وزاری برای قربانیان رژیم ،چاره درد نیست!
    چاره ،اتحاد ما علیه این رژیم ادم کش است!
     
    تبریزی :

    همزمان با کشتن روح الله زم رژیم آخوندی ارسلان رضائی را نیز کشت

    قتل ارسلان رضایی ادمین کانال خرافاتکده توسط نیروهای وابسته به سپاه در ترکیه

    متاسفانه پس از حمله تروریستی به محل سکونت (ارسلان)آدمین کانال تلگرامی و پیج اینستاگرام خرافات‌کده به قتل رسید.

    دو شب پیش حدودا ساعت یک بامداد دو نفر به محل سکونتش در ترکیه حمله کرده‌ و او را مورد ضرب و شتم قرارداده و از صحنه گریختند.

    بر اساس گزارش های رسیده این هموطن مبارز و ازادیخواه بعداز گذشت یک روز در کما متاسفانه شب گذشته درگذشت .

     

‏این جمله‌اش ماندگار شد:
‏"شما می‌گید اغتشاشات؛ ما می‌گیم اعتراضات."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.