رفتن به محتوای اصلی

تلاشها برای دشمن تراشی و نفرت پرانی!
13.12.2020 - 22:27

ایران با اینچنین تبلیغات سرا پا دروغین و نفرت پراکن ایرانجان نمیشود.ایران با "آی نفس کش" گفتن  با دشمن تراشی ایرانجان نمیشود.ایران با رانت با اختلاس با تزویر با انتصاب بجای انتخاب، ایرانجان نمیشود.اما واقعیات:

1-ارتش صفویها -امپراطوری ترکهای آذربایجان- متشکل از ترکها -بیشتر از طایفه قزلباشان- بود.و در ارتش آنها از مردم مناطق فارس زبان متصرف شده و ملحق شده به سرزمینهای اصلی،استفاده نمیشد در دیگر امپراطوریها نیز رسم چنین بود.حتی زمان قاجارها نیز چنین بود. مهندس محمد بهشتی، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی بدرستی جنگ عباس میرزا با روسها را جنگ آذربایجان با روس میداند نه جنگ ایران و روسیه چون تمام ارتشیان را آذربایجانیها تشکیل میدادند این آظهارات را در این لینک میتوانید ببینید

Missing media item.

Missing media item.

2-جنگ چالدران جنگ داخلی میان دو دولت ترک بود که با دسیسه دشمنان جهت تضعیف این ملت بوقوع پیوست.حتی در کتابهای درسی تاریخ اوایل انقلاب که آنموقع مصون از نفوذ پان فارسیسم بود،به این مسئله اشاره شده است.دشمنان ترک از این مسئله جنگ چالدران "قند تو دلشان آب نشود" چون در زمان نه چندان دور جنگ داخلی در بین دیگر ملتها نیز بوقوع میپیوست مثلا در اوایل تشکیل کشور آمریکا بین شمال و جنوب آن کشمکش و جنگ وجود داشت یا زمانی که ژاپن کشور منسجمی مثل امروز نبود،هر ناحیه ای با ناحیه دیگر کشمکش داشت.حتی سابقه جنگ در گذشته مانع صلح و دوستی و اتحاد در حال نمیشود مثلا کشورهای متخاصم در جنگ جهانی دوم مثل آلمان و انگلیس و فرانسه و ایتالیا با اینکه بیش از 75 سال از عمر جنگ کردنشان نمیگذرد،تا آن حد متحد شده اند که مرزها را هم برداشته اند. پس خواندن مرثیه جنگ چالدران با هر مهارت با هر طنین جذاب و حزین جز زحمت سودی برای خواننده نخواهد دشت.

3-قوای عثمانی مردم ارومیه سلماس و خوی و دیگر شهرها و روستاها را از قتل عام ارمنیها و آسوریها و کردها نجات دادند و مانع از تشکیل کشور مسیحی در آذربایجان شدند،چرا در اینمورد چیزی گفته  نمیشود؟ رجوع شود به تاریخ 18 ساله آذربایجان نوشته احمد کسروی.

4-همین دولت ترکیه در بلایای طبیعی و در تحریم ها همیشه در کنار ایران بوده است .این واقعیات در اظهارات رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی تهران منعکس است.

5-اگر اردوغان با خواندن شعر فولکلوریک آراز قصد مداخله در امور ایران را داشت، دقایقی بعد در مصاحبه طرح خود را راجع به تشکیل اتحادیه شامل کشورهای آذربایجان- ترکیه- روسیه- ایران- اکرایین و گرجستان،مطرح نمیکرد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.