رفتن به محتوای اصلی

بازپرس دادسرای بابل ، سربازی را به علت درخواست کارشناسایی کتک زد!
15.12.2020 - 07:57
یک سرباز درپست نگهبانی دادگستری بابل، ازفردی که قصد ورود به ساختمان را داشته کارت شناسایی می‌خواهد
گفته می‌شود فرد مذکور که داوودی، بازپرس دادسرای بابل بوده دستور داده این سرباز را با دستبند به اتاق او برده، به صندلی ببندند و شخصا او را مورد ضرب و شتم قرارداده است./هرانا
.
رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تایید خبر رفتار نامناسب با یکی از سربازان در شهر بابل گفت: شبانه و با فوریت دستوراتی صادر و از حقوق این سرباز صیانت شد
.
این سرباز پس از جلسه با رئیس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضائی و انتظامی حضور داشتند گفته: مسئله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است
.
تعدادی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ #سرباز_بابلی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.
 

ادامه واکنش‌ها به شکنجه جسمی سرباز بابلی در اتاق قاضی دادگستری

Missing media item.

یک روز پس از آن که وقوع شکنجه یک سرباز جوان بابلی در اتاق کار مقام قضایی این شهرستان مازندران رسما تایید شد، ‌ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد موضوع به ریاست قوه قضاییه ارجاع شده است.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه ۲۴ آذرماه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، اواخر هفته گذشته محمد حسن کریمی، سرباز نگهبانی ساختمان دادگستری بابل، پس از مراجعه یک بازپرس دادسرا وقتی به دلیل داشتن ماسک او را نشناخته و تقاضای کارت شناسایی کرده، با برخورد شدید از جانب او و سپس «ضرب و شتم» در محل کارش مواجه می‌شود.

خبرگزاری ایرنا نوشته در ورودی کارشناسان و وکلای دادگستری بابل جدا از محل ورود ارباب رجوع است و به همین دلیل سرباز بابلی این بازپرس را نشناخته و بر بازرسی بدنی‌اش اصرار می‌کند که بازپرس نیز با زدن سیلی بر صورت او واکنش نشان می‌دهد.

پایگاه خبری «رویداد ۲۴» هم در این زمینه اشاره کرد این سرباز سپس با دستور فرد بازپرس با دستبند به اتاق محل کارش فراخوانده و منتقل شده،‌ در آن‌جا پس از بسته شدن به صندلی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

محمدحسن کریمی، سرباز جوان بابلی که به گفته خودش تنها ۵۰ روز از دوره خدمت اجباری‌اش باقی مانده، شامگاه دوشنبه در پی افزایش واکنش‌های رسمی و رسانه‌ای به خبرگزاری مهر گفت که موضوع «حل و فصل» شده است.

او اشاره کرد: «در جلسه با رییس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضایی و انتظامی حضور داشتند، مساله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است.»

این سرباز جوان توضیح بیشتری درباره پیگیری حقوقی و جبران شکنجه صورت گرفته ارائه نداد.

 

موضوع به رییس قوه قضاییه ارجاع شد

در ادامه واکنش‌ها، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح روز سه‌شنبه اعلام کرد با وجود گذشت سرباز از جنبه فردی، موضوع «بدرفتاری» از لحاظ جنبه عمومی و سازمانی آن به ابراهیم رییسی،‌ رییس قوه قضاییه، گزارش شده است.

غلامرضا رحیمی‌پور در ادامه،‌ ضمن تایید وقوع ضرب و شتم با این سرباز،‌ گفت: «اگرچه مورد بدرفتاری قرار گرفته، اما دچار مشکل فیزیکی نشده است.»

این مقام ستاد کل نیروهای مسلح پیشتر گفته بود اگر محرز شود خطایی صورت گرفته،‌ با فرد خاطی برخورد می‌شود. اما مشخص نیست با قاضی که اقدام به شکنجه این سرباز در اتاق محل کارش کرده چه برخوردی صورت گرفته یا خواهد گرفت.

رحیمی‌پور همچنین اقدام سرباز به پرسش از کارت شناسایی قاضی را تایید کرد و گفت او «کار قانونی» خود را انجام داده بود و انجام وظیفه کرده است.

در رسانه‌های اجتماعی واکنش شهروندان به این موضوع همچنان ادامه دارد. آن‌ها عدم پاسخگویی و رفتارهای غیرقانونی مقام‌ها و نهادهای انتظامی و قضایی در ایران را مورد انتقاد قرار داده‌اند. 

وحید اشتری،‌ فعال رسانه‌ای اصولگرا، در توییترش نوشته: «جوون ۲۰ ساله مردم رو جلو جمع بستن به پایه صندلی و اینقدر زدن تو صورتش تا بگه غلط کردم.»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.