رفتن به محتوای اصلی

نگاهی با فرض ادامه همین شرایط ؟!
23.12.2020 - 07:47

 

استمراریون که ادامه دهندگان تفکر اصلاح طلبی و مامور به ترساندن بخش سیاسی فعال داخل کشور از حضور اصول گرایان در پاستور آنهم در پی تصرف مجلس یازدهم میباشند - میگویند :

با همه ایرادات در نحوه گزینش داوطلبان و عواقب آن - بی تفاوت نباید ماند و بد از بدتر را با حضور در پای صندوق به روال گذشته نه چندان دور ( بجز 8 سال دولت مهر و حواشی ها ) بهتر است برگزید .

البته در این حد فاصل باید دست به دعا برداشت تا دولت روحانی بتواند نقشی ماندگار در ماههای پایانی دولت خود  ایفاء نموده و مجموعه را در جهت توجه به منافع ملی و مخاطراتی که نظام را «از درون » به دلیل بی تدبیری ها در زمینه های مختلف مخصوصا اقتصادی و فساد نهادینه شده و مهمتر از آن «از بیرون » به علت پایداری بر ایدئولژی خاص سیاسی، توام با دشمن پنداری و ترک رابطه با دنیای پیشرفته و ... تهدید و تحدید مینماید، به اتخاذ تصمیمی درست و عقلائی با تعریفی منطقی تشویق نماید .

در این میان برنامه ریزی در مسیر «رفع تحریم‌ها و گشایش اقتصادی » برای بهبود سلامت جسم و روان هموطنان گرفتار معاش و ... را اندیشمندان این مقوله با توجه به جمع بندی رخ دادها و فرمایشات ضد و نقیض - بسادگی در دسترس ندیده و در عین حال نگران آنند که «حضور و اقتدار یکپارچۀ »اصولگرایان، در راس هر سه قوه، با اینکه : اقتدار اصلی در جایگاه دیگریست ... عملکردهائی بدینگونه را، برخلاف مصلحت مام میهن - با بودن آتش به اختیاران متشکل گوش بفرمان حاضر در صحنه - استمرار بخشد .

هر چند بر اساس تجارب حاصل در صحنه مدیریت کلان کشور بعد از دوم خرداد و انتخاب آقای خاتمی با همه فراز و نشیب ها، میتوان گفت : طرح مسدود شدن بیشتر فضای سیاسی – اجتماعی و فرهنگی کشور و تشدید اقدامات سرکوبگرانه با تصور یکدست شدن مجموعه انحصاریون! آنهم با عنایت به فضای نه چندان بسته «البته  بسیار محدود فعالیتهای سیاسی – رسانه ای »در رابطه با اقتضای روز، تحولات سیاسی جهانی و هشیاری مردمان این مرز پر گهر - توهمی بیش نیست ...همانطور که درجه حضور در صحنه را در جریان گزارش دهی مسابقه اخیر فوتبال بخوبی شاهد بودید و آمادگی چشمگیر صاحب نظران پاک دست نیک پندار در عرصه دنیای مجازی

و صراحت نقد در حدی فراگیر و موثر و همینطور:

تبلیغات انبوه البته موقت و مسکوت مانده در زمینه حضور فعال و اثرگذار سپاه در کنترل قیمتها که  بر صفرا فزود!

حضور نه چندان قابل باور اصولگرایان در پاستور شاید آغازی بر رابطه محدود با آمریکا باشد اما، آرایش نیروهای سیاسی  به محضِ شروع روند عادی‌سازی، دگرگون خواهد شد که در هر حال باید بفال نیک گرفت .

اصولگرایان به قصد به حاشیه راندن و یا حذف اصلاح‌طلبان از حیطۀ قدرت، به صراحت میگویند : حضور محدود و انتخاب کاندیدای مورد نظر آنان با حداقل آراء پیروان همراه، با نوعی تبلوردمکراسی و تظاهر به داشتن آن ... بهتر از حضور میلیونی ناراضیان نگران تسلط بینش انحصار طلبی - در صحنه انتخابات و حواشی غیرقابل پیش بینی و کنترل آن خواهد بود ...

خوانندگان بهتر میدانند که در دمکراسی ارزش رای افراد - فارغ از ویژگیهای فردی از لحاظ اندیشه، درجه علمی، صلاحیت و شایستگی های مختلف بیک اندازه است و گروههای تندرو عوام گرا - به منظور جلب وفاداری حامیان و بسیج سیاسی آنها، تحت عنوان "دفاع از ارزش‌ها" از هم اکنون بلطایف الحیل به تبلیغ و ترویج مصلحت البته نه چندان علنی و در مواردی علنی !- مشغول و به جد اهتمام میورزند

 بعنوان نمونه : آخرین اقدام عجولانه  آنان تعویض تابلو خیابانی که به نام شادروان «شجریان »نامگذاری شده بود - بنام مرحوم «فخری نژاد » که حدیث مفصل خواندن دارد .

ناگفته نماند : اطاق فکر و منادیان تفکر حضور هر چه کمتر در پای صندوق رای – با اینکه می انگارند: اینگونه سامان دهی! مخاطرات بعدی کمتری را همراه دارد، اما  پیشگامان انحصارطلبی، در عمق - نگاهی زیرکانه به عکس العمل اصلاح طلبان و اهالی معتقد به رفرم تدریجی با تحریک برنامه ریزی شده ! در جامعه ای را دارند که بیش از سی میلیون جوان تحصیل کرده آشنا به معیارهای روز را در درون خود جای داده است .

به این معنا که کشاندن انبوه مردم نگران ساخته ! از تمرکز بیشتر قدرت - حضوری انبوه و قابل بهره برداری تبلیغاتی در پای صندوق های رای با مصداق « زهر طرف که شود کشته سود اسلام است » را مشابه گذشته، تحقق میبخشد و با انتخاباتی هدف دار فردی را با حداقل ها « مشابه خاتمی یا روحانی » به مسند رسانده و داستان « دلبر جانان »  ادامه می یابد!

و با قصد حذف یا به حاشیه راندن اصولگرایان، با همه سهل و ممتنع بودن، دیگ انتخابات جوشان خواهد شد و 8 سال دیگر درب بر همین پاشنه خواهد چرخید .

نکته : رفیق‌دوست اخیرا گفته « اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور شود، یک ساله همه مشکلات کشور حل می‌شود »

متعاقبا « وحید هروآبادی » از روحانیون منتقد در پاسخ  نوشته است: « اگر سپاه مثل کمیته منحل شود، تضمین می‌کنم ظرف یکسال مشکلات «کمتر» و نظمی بایسته جانشین خواهد شد »!!

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.