رفتن به محتوای اصلی

فروش کودکان برای سکس در فضای مجازی
04.01.2021 - 10:53

 

01.jpgقسمت عجیب این اتفاق این است که شماره کارت و اسم فرد هم منتشر شده است. نوید کوهی فعال اجتماعی که در اینستاگرام خود این پست را منتشر کرده است در توضیح این عکس نوشته است: «لطفا اینقدر این پست رو نشر بدید تا با حساسیت جامعه، مقامات برای برخورد با این افراد اقدام کنند. این فرد با سو استفاده از شرایط کودکانی که بد سرپرست هستند (مثلا سرپرست درگیر اعتیاد یا زندانه) با وسوسه پرداخت مبلغ به سرپرست، رضایت فروش کودک زیر سن قانونی به افراد بیمار پدوفیلیا رو بدست میاره و اون‌ها رو برای سکس به اون‌ها واگذار میکنه. شماره حساب اعلام شده باید رصد شه که متعلق به چه کسیست. حتی اگر این فرد قصد کلاهبرداری از بیماران جنسی رو داشته باشه باز هم مرتکب جرم شده و احساسات جامعه رو تحریک کرده. اطلاعات بیشتر در اختیار پلیس فتا و ضابطین قضایی قرار خواهد گرفت».

02.jpg03.jpg

 

همانطور که این فعال اجتماعی نوشته است امکان اینکه این فاجعه رخ داده باشد وجود دارد و اگر به قصد کلاهبرداری هم باشد نیز جرم مشخصی روی داده و نهاد‌های مسئول باید ورود کنند. این فعال اجتماعی در استوری جدیدی که منتشر کرده اطلاعات دقیق تری از این افراد گفته است و مشخص است که پلیس فتا به راحتی می‌تواند به این پرونده رسیدگی کند.

04.jpgکودکان خط قرمز‌های هر جامعه‌ای هستند و توقع افکار عمومی این است که از حقوق آن‌ها در کامل‌ترین شکل ممکن دفاع شود. کودکان کار، کودک همسری جزو اصلی‌ترین مسائلی است که در حوزه حقوق کودکان در کشور ما مطرح هستند. آزار جنسی کودکان نیز چه در شکل کودک همسری و چه در اشکال دیگر همواره محکوم بوده و نهاد‌های اجتماعی باید فکری جدی برای این مساله داشته باشند.

نهاد‌های نظارتی به صورت جدی شبکه‌های اجتماعی و مسائلی که در آن در حال رخ دادن هست را رصد می‌کنند و به تعبیر عامیه حواسشان به همه چیز هست. به عنوان مثال عکس پسر و دختر پارکور کار که منتشر شد به سرعت آن‌ها دستگیر شدند و حتی فردی که کلیپ بارش بادمجان را با استفاده از تکنیک‌های تصویری ساخته بود دستگیر شد. قطعا برای آن‌ها کاری ندارد که به سرعت با مسائلی از این دست برخورد کنند و این اطمینان را به افکار عمومی بدهند که حقوق کودکان خط قرمز آن‌ها هم هست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
دیدار نیوز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.