رفتن به محتوای اصلی

گزارش جنجالی درباره ارتباط حلقه درونی ترامپ با یورش به کنگره
18.01.2021 - 20:48

گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که دست کم سه نفر از اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نقشی مهم در سازماندهی راهپیمایی واشینگتن داشته‌اند که به هجوم مرگبار شورشیان به داخل ساختمان کنگره انجامید. این گزارش ادعای کارزار آقای ترامپ را مبنی بر این که در «سازماندهی، عملیات یا هزینه‌های مالی» اجتماع واشینگتن دست نداشته است، خنثی می‌کند.  

در میان کسانی که در مظان اتهام آسوشیتد پرس قرار گرفته‌اند، مگی مالوینی، برادرزاده میک مالوینی، رئیس سابق ستاد کاخ سفید است. 

گزارش آسوشیتد پرس افشا می‌کند که در جریان اجتماع مردم که از سوی «زنان برای آمریکا»، گروه هوادار آقای ترامپ، برگزار شد، به خانم مالوینی که در فهرست «مدیر وی‌آی‌پی (مهم)» قرار گرفته بود، مجوز شرکت در اجتماعات داده شده بود. آسوشیتد پرس پس از بررسی حساب کاربری او در سکوی اینترنتی «لینکدین» دریافته که او پیش‌تر مدیر مالی کارزار آقای ترامپ بوده است. گزارش سابقه کار خانم مالوینی در کمیسیون انتخابات فدرال (اف‌ای سی) ارتباط او را با تیم انتخاب مجدد آقای ترامپ با حقوق هر دو هفته پنج هزار دلار تایید می‌کند.

آقای ترامپ متهم شده است جمعیتی را که در هواداری از ادعای بی‌اساس او مبنی بر تقلب در انتخابات در واشینگتن اجتماع کردند، تهیج کرده است. این اعتراض‌ها به شورش مرگبار در داخل ساختمان کنگره انجامید. 

شورشیان هوادار ترامپ درروز ۶ ژانویه به قصد جلوگیری از رای تایید اجلاس مشترک مجلس‌های نمایندگان و سنا از ریاست جمهوری جو بایدن، به داخل ساختمان کنگره هجوم بردند. در این واقعه پنج نفر کشته شدند. 

از آن هنگام، چند نفر از جمله خانم مالوینی درصدد برآمده‌اند از این واقع بی‌سابقه در تاریخ ایالات متحده فاصله بگیرند.  

خبرگزاری آسوشیتد پرس در پیگیری خود متوجه شد خانم مالوینی روز دوشنبه و در پیامد واقعه حمله به کنگره حساب کاربری خود را در «لینکدین» حذف کرده است. حساب کاربری خانم مولوینی تنها پس از آن که آسوشیتد پرس  او را در این ارتباط مورد سؤال قرار داد، بار دیگر فعال شد. 

ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در بیانیه‌ای به خبرگزاری آسوشیتد پرس تاکید کرد که هیچ یک از کارکنان کارزار رئیس جمهور در سازماندهی یا عملیات راهپیمایی (واشینگتن) شرکت نداشته‌اند و هرگونه دخالت کارکنان سابق کارزار دونالد ترامپ در این رویداد «به دستور ستاد انتخاباتی ترامپ نبوده است.» 

اما در میان افراد دیگری که در کارزارانتخاب مجدد دونالد ترامپ شرکت داشته و با راهپیمایی واشینگتن مرتبط بوده‌اند، باید از مگان پاورز و کارولین رِن نام برد. خانم پاورز یکی از  دو مدیر عملیات ۶ ژانویه بوده است. در حساب کاربری او در «لینکدین» آمده است که او مدیر کارزار آقای ترامپ تا ژانویه ۲۰۲۱ بوده است. 

خانم رِن مامور پرسابقه جلب اعانه برای حزب جمهوری‌خواه است که در مجوز شرکتش در اجتماعات در فهرست «مشاور مهم (وی آی پی)» قرار گرفته بود. او مشاور ملی مالی کارزار «پیروزی ترامپ» بود که کمیته‌ای مشترک میان کارزار انتخاب مجدد ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه بود. پرونده‌های کمیته فدرال انتخابات نشان می‌دهد که خانم رِن از نیمه ماه مارس تا نیمه نوامبر سال گذشته ماهیانه ۲۰ هزاردلار برای کار در کمیته «پیروزی برای ترامپ» دریافت کرده بود. 

خانم رن با بازنشر و حذف برخی پیام‌های توییتری اجتماع مردم در واشینگتن را ترغیب کرده بود اما هنگامی که آسوشیتد پرس با او در مورد دخالتش در راهپیمایی ترامپ تماس گرفت، تنظیمات حریم خصوصی حساب کاربری‌اش را افزایش داد. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایندیپند نت

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.