رفتن به محتوای اصلی

احمد توکلی: جن‌گیرها در تصمیمات مسئولان جمهوری اسلامی نقش دارند
25.01.2021 - 08:47

او در یادداشتی که در سایت الف منتشر کرده، تاکید کرده که پرونده‌هایی در این زمینه در موسسه دیده‌بان شفافیت و عدالت در دست بررسی است.

این موسسه که در حوزه رصد فساد در جمهوری اسلامی فعالیت دارد، توسط آقای توکلی اداره می‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از این در یک سخنرانی جنجالی که دولت آمریکا را متهم به «تولید ویروس کرونا» کرد، به نقش‌آفرینی جن در سیاست اشاره کرد و گفت جمهوری اسلامی «دشمنان جنی» دارد که با دیگر دشمنان حکومت همکاری می‌کنند.

در بخش دیگری از یادداشت آقای توکلی به ماجرای نقل‌قول کاظم صدیقی درباره محمدتقی مصباح‌یزدی اشاره شده و آمده است که فردی که جنازه مصباح یزدی را غسل داده، «رضا مطلبی کاشانی، ابرسرمایه داری است که ابهامات مالی بسیاری درخصوص وی مطرح است».

به نوشته آقای توکلی این فرد «شبکه بزرگ و تو در تویی از ارتباطات با مسئولان عالی رتبه و روحانیون سرشناس» از جمله علیرضا پناهیان، یکی از اعضای مرتبط با دفتر رهبر جمهوری اسلامی دارد.

در بخش دیگری از این یادداشت به نام «علیرضا موحدی، یکی از متهمین پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان» اشاره شده که «با بدهی چند صد میلیاردی به بانک سرمایه از کشور گریخته» ولی با عنوان فرد خیر به «برخی وعاظ مشهور تهران» کمک کرده است.

آقای توکلی همچنین نوشته است که فردی در این «بازار کساد» اقتصاد ایران، ۴۰ میلیارد تومان خمس پرداخت کرده و از روحانیون خواسته است که در ارتباط گیری با چنین افرادی هوشیار باشند.

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران، چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی گفته بود «آیت‌الله مصباح یزدی هنگامی که غسل میت داده می‌شد، چشم باز کرد و به غسال لبخند زد»، ادعایی که بازتابی گسترده و هجوآمیز در شبکه‌های اجتماعی و در بین بسیاری از فعالان داشت.

پس از این ماجرا، آقای صدیقی روز ۲۳ دی از روایت پیشین خود درباره «چشم باز کردن مصباح یزدی» پس از مرگ عقب‌نشینی کرد و آن را گردن «غسال» وی انداخت.

او گفت «آن مطلب خیلی دقیق نبود» و «شاید آن غسال به دلیل این‌که محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده... و ما هم نقل را بازگو کردیم. از این کار بین خودم و خدا شرمنده‌ام».

مقام‌های جمهوری اسلامی و ائمه جمعه به مناسبت‌های مختلف روایت‌های مذهبی عجیب و غریبی بیان می‌کنند که معمولا باعث حیرت مخاطبان و در بسیاری مواقع هم دستمایه طنزهای فراوان می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
رادیو فردا
سایت الف، آرشیو رادیو فردا / ر.ح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.