رفتن به محتوای اصلی

سیلی زدن نماینده مجلس :"آیا وقت آن نرسیده که پرده ها را بکشیم وبه فکر بنشینیم ؟"
29.01.2021 - 05:53
"آیا وقت آن نرسیده که پرده ها را بکشیم وبه فکر بنشینیم ؟" سیلی زدن نماینده مجلس بر صورت یک سرباز
افرادی هستند که ارزش پرداختن ونوشتن در مورد آن ها را ندارند .اما همین افراد گاه در جایگاهی قرار می گیرند و افعالی از خود بروز می دهند که می تواند آئینه تمام نمائی از مجموعه حکومتی باشد که امروز بنام حکومت ولائی بر ایران حکم میراند .اتفاقاتی به نظر کوچک در مقابل جنایت ها ، دزدی ها ،شکنجه وزندان کردن ها ،بدار آویختن های بی جرم بی جنایت! صرفا بدلیل مخالفت با رژیم .
اما عملی که چند روز قبل یک نماینده مجلس اصول گرای دو آتشه نخست حل شده در دولت "مهر ورز وعدالت گستر" احمدی نژادی وگرفتن جایگاه معاون امور اجتماعی دستیار ارشد احمدی نژآد در نهاد ریاست‌جمهوری.سپس استاندارچهارمحال بختیاری شدن و سرانجام حل شدن درقرع وانبیق آزمایشگاه های قرون وسطائی شورای نگهبان و در آمدن از زیر عبای ولایت فقیه و گرفتن جایگاه نماینده مجلس یازدهم !بنام علی اصغرعنابستانی درسیلی زدن بر گوش سربازراهنمائی و رانندگی که مانع عبور غیر قانونی خود روی او ازخط ویژه اختصاص داده شده به اتوبوس ها گردیده بود انجام داد! ارزش تعمق و نتیجه گیری از بر خوردیک نماینده مجلس با یک سرباز مسئول و برخورد مردم با این نماینده را دارد!
صحنه اول ماشین سیاه رنگی قانون شکنی کرده از خط ویژه عبور می کند .سربازی راه را اتومبیل می بندد اجازه قانون شکنی نمی دهد . مردی که عقب اتومبیل نشسته وکیل مجلس است وقانونگذار! از اتومبیل خارج می شود و سرباز را که بخاطر حفظ قانون اصرار بربازگشت ماشین دارد مورد تهاچم قرار داده و با سیلی بر صورت او می زند .مردم بشدت متاثر و بر افروخته می شوند و به نماینده مجلس اعتراض می کنند. افسری از راه می رسد و آقای نماینده ناگزیر از برگشت.
صنحه دوم فیلم گرفته شده توسط مردم در دنیای مجازی بسرعت منتشر میگردد .نماینده مجلس دست پیش می گیرد و با صدور اطلاعیه ای سراسر دروغ سعی در برائت خود ومحکوم کردن سرباز وظیفه شناس می کند واورا بعنوان توهین کننده وضربه زننده به نماینده مردم زیر سئوال می برد! بدون این که ذره ای احساس مسئولیت در مقابل این جوان بکند و شرمی ازسرهم کردن دروغ وپاپوش سازی بعنوان نماینده اصولگرای مجلس اسلامی برای یک سربازساده تازه جوان شده وقدم به جامعه نهاده داشته باشد!
سربازی که هنوزسیمای معصومش نشان می دهد که آلوده فساد ،پاچه خواری و تعظیم در برابر عمله جات رژم نگردیده. وکیل مجلس می نویسد : "راننده ما با اشاره به بنده تاکید می‌کند که ایشان نماینده مجلس است ولی سرباز دوم یکی دو بار می‌گوید هر خری هست برای خودش هست،من راه نمی دهم." من که از توهین بی‌دلیل سرباز ناراحت شده‌ام پیاده می‌شوم و به او می‌گویم که شما حق نداری توهین کنی، راه نمی‌دهی اشکال ندارد اما حق نداری به هیچ شهروندی ولو نماینده مردم توهین کنی و او دوباره باتومش را به شکم من می‌کوبد و می‌گوید گفتم هر خری هستی برای خودت هستی!افسر موتور سوار راهواری از راه می رسد با سرباز صحبت می‌کند و اصلا به ماشین ما نزدیک نمی‌شود. افسر ناشناس ناگهان وسط خیابان می‌ایستد و شروع به فریاد زدن می‌کند و علیه مجلس و نمایندگان داد می‌زند و توهین می‌کند و تماشاگران این صحنه را علیه بنده تحریک‌ می‌کند و سپس با گوشی موبایل خود از صحنه تشنجی که ایجاد کرده فیلم‌برداری می‌کند و برخی از افراد حاضر در صحنه که تحت تاثیر جنجال ایجادشده علیه بنده قرار گرفته‌اند به سمت ماشین آمده و مشت و لگد می‌زنند و شیشه عقب ماشین روی سر من خرد می‌شود."
صحنه سوم اعتراض مردم شدت می گیرد وهمزمان فیلم دروبین های مدار بسته در خیابان که سیلی زدن نماینده بر گوش سرباز را ثبت کرده منتشر می شود.زمان برای ساخت وپاخت از دست رفته ومسئله ابعاد وسیع وملی یافته است.نماینده انتخابی شواری نگهبان براساس معیار های اسلامی بدون کوچکترین شرمی فرمایه تر از آن که بتوان لقبی بر او داد دروغ خود را پس می گیرد اطلاعیه جدیدی منتشر واز عمل خود عذر خواهی می کند.
"علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار مجلس شورای اسلامی با انتشار فیلمی از مردم عذرخواهی کرد و در توضیح این کار خود اعلام کرد:" عصبانی شدم،‌ اشتباه کردم؛ از سربازی که قانون را پاسداری کرد تشکر می‌کنم".خبرگزاری تسنیم
سه صحنه ای که تصویر گر تمام نمای حکومتی است که مشتی دروغگوی نان به نرخ روز خوربعنوان نمایندگان مجلس که تعداد آرایشان بدلیل آرای صرفا تعدادی محدود هوادارا رژیم باید انتصابی شمرده شوند در مجلس اسلامی نشسته گوش بفرمان که اذن رهبری در ذم عدم استفاده از واکسن های غربی کی صادر شود تا در صحن مجلس دور بزنند ،مشت هوا کنند مرگ بر واکسن غربی بگویند و در خارج از مجلس با سو استفاده از موقعیت خود درکار جور کردن وام های هنگفت بی بازگشت از بانک ها، زمین خواری، کار چاق کنی باشند .مجلسی که رئیسش با داشتن پرونده های بزرگ دزدی و فسادیک شبه ریش آخوندی را جای گزین ریش دو تیغه زمان نه چندان دور خود کرده بر صدر نشسته وبر ریش ملت می خندد نتیجه اش همان می شود که مردم بگویند "نماینده مجلس دیگر چه خری است؟" فرقی نمی کند اگر سرباز ویا افسر موتور سوار چنین لقبی داده نشان دهنده سقوط رژیمی است که افسرش نماینده را خر خطاب می کند .اگر چنانچه ساخته خود عنابستانی برای مظلوم نمائی باشد نشانه سقوطی سنگین تر که نماینده خود بر خریت خویش صحه می گذارد!
این صحنه مرا بیاد این نوشته آقای محمد نوری زادعزیز که برسر دفاع از حقیقت و دفاع از حقوق مردم امروز تاوان سنگینی را می دهد می اندازد که نوشت: " چرا مجلس اسلامی را اصطبل نامیدم ؟...آنانی که در مجلس شورای اسلامی به لباس نمایندگیِ مردم فرو شده اند، برچه سوگندها که پای ننهاده اند. بزرگترین خصلت این اصطبل نشینانِ آدم نما، زبونی و ذلیلی و چاپلوسی و دم فروبستگی و ویژه خواری است. و حال آنکه قرار بوده و هست جور دیگر باشند. با هرسخن شان دهها " مقام معظم رهبری" آمیخته است. ذلیل بیت رهبری اند. زبون اطلاعات و سپاه اند. خاموش و بی تپش اند. اگر سخنی می گویند، پیشاپیش متر و مقیاس همان سخن را نه با نیاز مردم، که با خط کشی های بیت رهبری و دستگاههای امنیتی و منافع شخصی و طایفگیِ خود تنظیم کرده اند. عقربه ی قطب نمای وجودشان بجای این که نگران و لرزانِ حساسیت های مردم باشد، بر بایدها و نباید های مقام معظم رهبری چفت شده است درعربده هایشان بیش از آنکه حقی از مردم باشد خواست های رهبری عریان است. این صفت اصطبل نشینی، تخفیفی است جوانمردانه برای آنان این را صادقانه می گویم.
محمد نوری زادبیست و شش مرداد نود و سه
اما صحنه چهارم !تمامی این کنش ها واکنش ها ،حمایت اکثریت قاطعانه مردم از سرباز،صحنه اعتراض مردم همراه ده ها لقب به نماینده مجلس که از ترس مردم در گوشه ماشین کز کرده،نشانه خشم فرو خورده مردمی است که با هر اتفاق این چنینی سرباز می کند ودر فاصله ای کوتاه به طوفانی گسترده در دنیای مجازی مبدل می شود .نشانه بریده شدن اکثریت مردم از رژیم ومترصد بودن بر زمانی که چون آتش فشان دهان بگشایند وسرازیر شوند .دیر یا زود این فوران اتفاق خواهد افتاد!
در چنین فضائی آیا اپوزیسیون نباید بپرسد وظیفه من در قبال مردم چیست؟ در قبال نزدیک ترین چالش حکومت با مردم برسر صندوق های رای برای انتخابات ریاست جمهوری .
آیا وقت آن نرسیده که حداقل سر یک میز بنشینیم ودر حمایت از مردم حداقل برای یک امر مشخص صحبت کنیم .مردمی که دیگر نه تنها از رژیم قطع امید کرده اند بلکه در صحنه صحنه زندگی روزانه خود در مقابل او می ایستند! از اعتراض به خواست خامنه ای در ممنوع کردن واکسن کرونا، تا این اعتراض گسترده به عمل غیر اخلاقی و دروغ گوئی عنابستانی تاشعاراصلاح طلب ، اصول گرا دیگر تمامه ماجرا!
"آیا زمان آن نرسیده که پرده ها را بکشیم وبه تفکر بنشینیم "نمایشنامه هنری پنجم شکسپیر ابوالفضل محققی
 
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.