رفتن به محتوای اصلی

زندگی پر ماجرا و مرگ نابهنگام علی انصاریان
03.02.2021 - 17:11

Missing media item.

 

انصاریان به اتفاق مهرداد میناوند در جریان بازی پرسپولیس و استقلال، در برنامه تصویری اپلیکیشن پرسپولیس حضور داشتند و طبق گزارش صداوسیما، انتقال ویروس در استودیوی همین برنامه صورت گرفته است.

برنامه‌‌ای بدون رعایت پروتکل‌ها. مجری و مهمانان ماسک نزده بودند و حتی فاصله‌گذاری کافی هم بین‌شان لحاظ نشده بود.

پس از انتقال میناوند به بیمارستان، انصاریان گفته بود او نیز مبتلا شده است اما شرایط خوبی دارد.

با شدت گرفتن بیماری، او هم در بیمارستان فرهیختگان بستری شد. وضعیتش در مصاحبه‌های مکرر پزشکانی که درباره‌اش صحبت می‌کردند، در ابتدا امیدوار کننده و رو به بهبودی اعلام می‌شد اما ناگهان خبر از وخامت حال او دادند.

ساعاتی پیش از اعلام رسمی درگذشتش، خبرهای منتشره حاکی از آن بود که پزشک معالجش تغییر می‌کند و فردی که در طب سنتی فعال است، جایگزین خواهد شد.

این فرد حتی رو به دوربین‌های پرتعداد تلویزیونی که مقابل بیمارستان بودند، از توانایی خود برای بهبودی بیماری سخت گفت که طبق اعلام بیمارستان، صد در صد ریه‌اش درگیر شده و آخرین لحظات زندگی‌اش را سپری می‌کرد.

انصاریان در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی متعددی بازی کرده بود. او در بیش از ۲۰ فیلم و سریال برای سینما، تلویزیون و شبکه خانگی حضور پیدا کرده بود.

انصاریان در صداوسیما، همچنین چند اپلیکیشن و شبکه اینترنتی به مجری‌گری پرداخت. برخی از این برنامه‌ها جنجالی شدند، از جمله شوخی‌اش با شهرام شب پره که واکنش این خواننده قدیمی را در کنسرت زنده‌اش در پی داشت.

مرگ علی انصاریان (راست) و مهرداد میناوند به فاصله یک هفته از هم اتفاق افتاد

مرگ علی انصاریان (راست) و مهرداد میناوند به فاصله یک هفته از هم اتفاق افتاد

در روند معالجه میناوند و انصاریان که در دو بیمارستان مجزا بستری بودند، دکتر محمدرضا هاشمیان که خود در بیمارستان مسیح دانشوری است، با حضور در هر دو بیمارستان لاله و فرهیختگان، مصاحبه‌های زیادی در راهروهای بیمارستان با دوربین‌های تلویزیونی انجام می‌داد.

این گفتگوها، همچنین پست‌های او در اینستاگرام، انتقادات برخی همکارانش را برانگیخت. آن‌ها تاکید می‌کردند که افشای اسرار بیماران مغایر با موازین پزشکی است.

اوضاع چنان آشفته شد که جزئیات روند معالجه انصاریان، داروهای مصرفی، سی‌تی اسکن ریه و سایر مواردی که جزو حریم بیمار است، در کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی منتشر شد.

برخی خوانندگان، بازیگران و چهره‌های مشهور در دنیای مجازی نیز اسکرین شات گفتگوهای خصوصی خود را منتشر می‌کردند. این موضوع نیز انتقادات فراوانی را برانگیخت.

در دو شب پایانی زندگی علی انصاریان، تجمعات گسترده‌ و پر سر و صدایی روبروی بیمارستان فرهیختگان شکل گرفت. از نوحه خوانی تا مراسم دعا و حتی سینه‌زنی.

برخلاف الفبای پروتکل مقابله با نشر ویروس کرونا، چهره‌های سرشناس ورزشی برای پیگیری روند درمان انصاریان به بیمارستان می‌آمدند.

خبر حضور ستاره‌ها، بلافاصله در صفحات مجازی منعکس می‌شد و همین موضوع بر اشتیاق هواداران می‌افزود تا خودشان را زودتر به بیمارستان برسانند.

دوران فوتبال: بازیکنی متعصب

درخشش انصاریان در فوتبال با تیم فجرسپاسی شیراز آغاز شد. سال ۱۳۷۵ در برابر پرسپولیس و در حالی‌که ۱۹ ساله بود، عملکرد قابل توجهی مقابل مهدی مهدوی‌کیا ارائه داد.

همین مسئله، منجر به پیوستن او به پرسپولیس شد و در دو مقطع، طی هفت فصل، چهار جام قهرمانی را در لیگ و جام حذفی با پرسپولیس تجربه کرد.

علی با تعصب، لقب انصاریان بود. حتی زمانی که به استقلال پیوست. او تیر ۱۳۸۵ در انتقالی جنجالی و پر حاشیه، راهی استقلال شد.

امیر قلعه‌نویی گفت: «انصاريان بدون حتی دريافت يک ريال قراردادش را با باشگاه استقلال ثبت كرد».

قلعه‌نویی سپس جای خود را به عبدالصمد مرفاوی داد. برای فصل بعد که ناصر حجازی شده بود، تیر ۸۶ پیش از شروع فصل جدید، درباره ادامه حضور او گفت: «انصاريان بازيكن بسيار خوبی است و او را می‌خواهيم، اگر خودش بخواهد در استقلال بماند».

باشگاه استقلال تاکید کرد که خواهان تمدید قرارداد است اما انصاریان راهی استیل آذین شد تا با این تیم در لیگ دسته اول بازی کند.

سال ۱۹۹۸ برای نخستین بار مقابل کویت، پیراهن تیم ملی ایران را پوشید. در آن مسابقه میناوند هم حضور داشت. این مسابقه همچنین اولین سرمربیگری منصور پورحیدری در تیم ملی بود.

حضور کوتاهش در تیم ملی، مقابل مالدیو در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۰ با سرمربیگری جلال طلابی، همچنین دیدار با کانادا در جام ال جی ۲۰۰۱ با سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ تکرار شد.

او در دوران برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی هم در اردوهای تیم ملی ایران حضور داشت.

سایپا، شهرداری و گسترش تبریز و استقلال اهواز سایر تیم‌های باشگاهی او بوده‌اند. انصاریان در ۳۴ سالگی با شاهین بوشهر به فینال جام حذفی رسید و با پیراهن همین تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

آن بازی اسفند ۹۰ بین شاهین بوشهر و استقلال تهران پس از ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشید. انصاریان ضربه خود را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد اما جام به استقلال رسید.

ورزشکاران جوان و ملی‌پوش در حالی قربانی ویروس کرونا شدند که اعتراضات به بی برنامگی حکومت در مبارزه با این ویروس، شدت گرفته و ورزشکاران سرشناس در اینستاگرام، خواهان خریداری واکسن‌های تایید شده بین‌المللی شده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
radio farda

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.