رفتن به محتوای اصلی

سعید ملایی برای جایزیه بزرگ وارد اسراییل شد
15.02.2021 - 14:31

سرائیل در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا قوانین سفت و سختی را اعمال می‌کند. ورود اتباع شماری از کشورهای جهان به این کشور ممنوع است و در داخل اسرائیل هم تجمع بالای ۱۰ نفر در مکان‌های سرپوشیده غیرقانونی است.


 

با این حال موشه پونته، رئیس فدراسیون جودوی اسرائیل به نشریه تایمز اسرائیل گفت که حدود ۵۰۰ نفری که برای شرکت در مسابقات به این کشور سفر می‌کنند، باید آزمایش‌های مختلفی را پشت سر بگذارند.

او گفت: "ما هر کاری انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که حتی یک فرد مبتلا هم در مسابقات شرکت نخواهد کرد."

آقای پونته گفت که تمامی تیم اسرائیل در حال حاضر دو دز واکسن کرونای فایزر را دریافت کرده‌اند. به گفته او تمام شرکت‌کننده‌های خارجی از طریق چهار پرواز چارتر از استانبول و پاریس وارد تل‌آویو می‌شوند و قبل از سوار شدن به هواپیما تمام ورزشکاران و مربیان آن‌ها باید دو تست منفی کرونا داشته باشند.

سعید ملایی، سابقه قهرمانی جهان را دارد و دیدار احتمالی او با ساگی موکی، که او هم از برجسته‌ترین ورزشکاران این رشته در جهان است، می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین مسابقات جودو تبدیل شود.

ماجرای ترک تیم ملی ایران و خروج سعید ملایی نیز از تلاش برای طفره رفتن از رویارویی با این حریف آغاز شد. او پس از آنکه به دستور مقام‌های ورزشی ایران مجبور شد در مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن در سال ۲۰۱۹ عمدا تن به شکست بدهد از ادامه فعالیت در ایران خودداری ورزید و به خارج رفت.

در آن مسابقات، ملایی به نیمه‌نهایی رسید. او در صورت پیروزی در دیدار نیمه‌نهایی باید در فینال با حریف اسرائیلی مسابقه می‌داد و اگر در دیدار رده‌بندی برنده می‌شد، آن گاه باید روی سکو کنار حریف اسرائیلی می‌ایستاد. آقای ملایی اما هر دو مسابقه‌اش را به حریفان بلژیکی و گرجستانی باخت تا هیچ کدام از این اتفاق‌ها رخ ندهد. اتفاقی که به گفته آقای ملایی به دستور مسئولان ایرانی رخ داد. ساگی موکی در آن مسابقات قهرمان شد.

سعید ملایی و ساگی موکی
توضیح تصویر،

سعید ملایی و ساگی موکی

پس از قبول شکست در مسابقات قهرمانی در ژاپن، ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت که سعید ملایی تحت فشار فدراسیون جودو جمهوری اسلامی مسابقه را عمدا باخت. گفته شده بود که مقامات ورزشی ایران برای وادار کردن این ورزشکار به قبول سیاست ورزشی دولت خانواده او را نیز تحت فشار قرار داده بودند.

پس از خروج از ایران، گزارش‌هایی از درخواست پناهندگی آقای مولایی از آلمان منتشر شد اما او گفت که در صدد پناهندگی نیست اما تصمیم دارد به فعالیت ورزشی خود بدون برخورد با محدودیت ادامه دهد.

او اما در نوامبر سال ۲۰۱۹ به عنوان پناهنده در آلمان اجازه اقامت گرفت و پس از آن، به عنوان عضوی از تیم پناهندگان فدراسیون بین‌المللی جودو در مسابقات اوزاکا شرکت کرد.

در آذر ۱۳۹۸ و پس از مسابقات اوزاکا بود که خبر دیدار سعید ملایی با باتلوگا خالتما، رئیس جمهور و رئیس فدراسیون جودو مغولستان منتشر و اعلام شد که آقای ملایی پیشنهاد او برای پیوستن به تیم ملی مغولستان را پذیرفته است. از آن زمان سعید ملایی با پرچم مغولستان در مسابقات شرکت می‌کند.

سعید ملایی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ٢٠١٥ و ٢٠١٦ مدال برنز و در مسابقات آسیایی سال ٢٠١٧ مدال نقره گرفت. او در مسابقات قهرمانی جهان در بوداپست در سال ٢٠١٧ به مدال برنز رسید و در مسابقات قهرمانی جهانی باکو در سال ٢٠١٨ به مدال طلا و عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

توضیح ویدئو،

گفتگوی سعید ملایی، قهرمان ایرانی جودوی جهان، با بی‌بی‌سی فارسی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
بي بي سي

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.