رفتن به محتوای اصلی

انصاف را باید پاس داشت !
21.02.2021 - 20:52

 

(«کودتای سوم اسپند ۱۲۹۹ زمینه‌ای برای استبداد سلطنتی شد ،هیچ ملّتی در سایه استبداد به جایی نرسید»عین متن اطلاعیه کوتاه جبهه ملی ایران در روز گذشته )

 با رویت این پیام که  فعالیت  دوستان اندیشمند در جبهه ملیمان را  به  صدور اعلامیه به مناسبت ها (البته بناچار به دلیل مسدود بودن ورود بسایر زمینه ها )منحصر ساخته  - پیشنهاد مینماید با توجه به نکات زیردراینگونه موارد آنهم با نقشی که ایفاء داشته ایم سکوت برگزینیم .

 امید اینکه این تذکر که قبلا نیز یادآوری شده در تحمل باشد و بابی فرخنده ، موثر و سازنده را با پرهیز از توهمات بگشاید وتوجه بفر مائید که در رابطه با شرایط روزوامکان فرهنگ سازی بیشترو بهتر ،ادبیاتی دیگر به دل می نشیند .

 زمانی که تامین حداقل های مورد نیاز جامعه  که رفع دغدغه معاش  یعنی اصلی ترین عامل هر گونه انحراف برآمده ار وظیفه و احساس مسئولیت ،هدف اولیه حکومت باشد  ، پرداختن به نیازهای بعدی  که  داشتن شغل و درامد کافی، تامین اینده  ، مهیا بودن شرایط سفر استراحت ،بهداشت و نظافت ، داشتن  اتومبیل و محل سکونت شخصی و از این قبیل که این نیازها نیز جزو نیازهای اولیه شمرده میشود ،آنگاه به تفکرو ورود به معقولات ! میرسیم و نا فر مانی ها چنانکه افتد و دانی !

  در شرایط فعلی و افت همه چیز ؟نیازها ی برشمرده شده  به عالی ارتقاء یافته !! آنگاه نیازهای منطبق با شئونات انسانی ، منزلت اجتماعی ، برخورداری از حقوق شهروندی ، ازادیها و......مطرح میشود .

 بدون اغراق پدر و پسر با همه خود رائی و نگرانی از توجه به آزادی های مصرح در قانون اساسی مشروطیت که به سر نگونیشان البته با فراهم ساختن دیگر زمینه ها انجامید ،منزلت آدمیان را از لحاظ تامین نیازها ی تکامل دهنده شئونات ! یعنی اعتبار ایران و ایرانی وارزش پول که ازبا ارزشترین ها بود و درجه اعتبار پاسپورت بعنوان سندی ملی و معرف چگونگی ها  ، اقتدار منطقه ای ،گسترش کیفی دانشگاهها ،آزادی زنان ، روابط اصولی بین المللی و...را بتدریج فراهم ساختند وجامعه ای سالم و شاداب و خلاق بدون گرایش به فرار مغزها داشتیم .

محکوم شمردن شعار گونه بطول 4 دهه اخیرکه در کمال تاسف  در حضیض ذلت !مردمان را نگه داشته اند ، نفی شرایط قبلی بوسیله اندیشمندانی ناظر بروضعیت گذشته ،انهم با برخوردی احساسی «و نا خود اگاه – فراموش کاری  که نتایجش بخوبی در همه زمینه ها قابل رویت است » با هراندیشه و معیاری  بدینگونه با ادبیاتی انکار کننده  منصفانه بنظر نمیرسد  .

   حرکت عظیم اجتماعی برآمده از تامین بودن نیازها ی جامعه بشرحی که آمد ،در واقع اشاره  به نیازهائی که  پنج گانه میدانند و  به اولین ها پرداخته شد آنهم بصورت  گذرا  - همه ما را از چاله به چاه افکند .

به جای استغفارکه به دلایل مختلف زیبنده نیست ! بر توجیه اشتباه خود پای فشردن کتمان حقیقت است ، بدون قصد تعریف با هدف پرهیز ازنفی واقعیت ، بابی را  می گشائیم ودوستان گرامی ملی را  به تضارب سازنده افکار و اندیشه ها در آثار سوم اسفند در صد سالگی آن !؟ فرا میخوانیم .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.