رفتن به محتوای اصلی

انتخاباب مشروعه ولایت مدار
03.03.2021 - 12:38
 
انتخابات ریاست جمهوری سال یک هزار وچهار صد بر گزارخواهد شد همان گونه که ولی امر حاکم بر جان ومال مردم ایران می خواهد!
شورای نگهبان گزینش و اعلام خواهد کرد صلاحیت نمایندگان را همان گونه که مورد نظر بیت رهبری است!
وزارت کشورانتخابات را برگزار خواهد کرد همان گونه که دستور رهبری است.
نیروهای سرکوب زیر عنوان نیروی انتظامی زیرسایه سر نیزه تامین خواهند کرد امنیت مراکز رای گیری رابه همان شیوه که طراحی دستگاه های امنیتی در بیت رهبری است.
نتایج شمارش اعلام خواهد شد بر همان سیاق که مد نظر رهبری است.
کاندید مورد نظر رهبربعنوان رئیس جمهور منتخب مردم اعلام خواهد شد همان گونه که صلاح دید رهبری است !
سه قوه یک دست شده برای پیشبرد سیاست پشت پرده توسط بیت رهبری و سپاه بدون کوچکترین شرم نقش های واگذار شده را به اجرا خواهند گذاشت همان گونه که خواست رهبری است!
دولت جدید مطیع امر خواهد بود همان طور که حکم رهبری است!
برای حکومتیان بخصوص شخص خامنه ای بسیار لذت بخش می بود اگر انتخابات پرشور آن طور که خامنه ای می خواهد برگزارمی شد و حکومت بر اساس این شور در بوق مقبولیت مردمی خود می دمید.
اما چهل واندی سال حکومت اسلامی با زمانداری دو مستبد بی نظیر از لحاظ میزان خود رائی ،جباریت ،محق دانستن نظر خود بعنوان ولی فقیه یعنی نماینده خدا و مجری احکام شرع بعنوان چوپان گماشته شده بر گله گوسفندان چنان میزانی از فساد ،جنایت ،تباهی،بیخردی وافسار گسیختگی بی شرمانه بنمایش گذاشته که جائی برای حمایت و مقبولیت باقی نگذاشته است.
هرگز در طول تاریخ این سر زمین حکومتی به این میزان مورد نفرت خاموش اکثریت مردم نبوده . نفرتی عمیق انباشته شده از چهل سال زور گوئی و دخالت آمرانه در تمام عرصه های اجتماعی و حریم خصوصی مردم .
هیچ عرصه ای از سیاست ،اقتصاد، اجتماع ،فرهنگ و زندگی خصوصی مردم نیست که دستگاه عریض و طویل حکومتی متشکل از مشتی فرصت طلب نان بنرخ روز خور دزد وفاسد زیرعنوان نیروهای ارزشی ولایت مدار، آتش به اختیاران مجوز گرفته از رهبردر آن دخالت نکنند وعرصه بر مردم تنگ! ودر روزی بر خود گشاد نسازند.
غم انگیز ترین دورانی که یک ملت گرفتار و آلوده شده به حکومت شارلاتان هائی که منافع خود را خوب تشخیص می دهند و در سایه بی اخلاقی و عدم پایبندی به حد اقل های پرنسیب اجتماعی وانسانی با پیشانی های مهر نهاده شده یک شبه ، ته ریش های مصلحتی و پیراهن های یقه آخوندی شناسنا مه دار برآن هاحکم می رانند. ا
روز های غم انگیز ملتی گرفتار شده در بازی ها و بند بست های نفرت انگیزی که منیت و خود شیفتگی رهبر بلامنازع تکیه داده بر نظامیان قدرت طلب وسیاهی لشگرکف خیابانی بی هویت سر نوشت آنها رارقم می زند .
ملتی که هیچ چشم انداز روشن وامید بخشی پیش روی خود نمی بیند.کشوری نه در آستانه بلکه سقوط کرده درون ورطه ای عمیق و بی انتها که خود کامگی فردی مجنون واطرافیان دستمال دست اوآن را حفر کرده است
.انتخابات در چنین فضائی با مشارکت حد اقلی مردم دل زده از حکومت برگزارخواهد شد . با نق و نوق های اصلاح طلبان دست کوتاه شده از قدرت ،نامه پراکنی های سر بسته بدون شهامت ،اعتراض های بخشی از فعالان سیاسی از جان گذشته با شهامت،همراه تحلیل های تکراری اپوزیسیون شقه شقه شده خارج از کشور. از منتقدان بی جیر و مواجب معتقد به امکان تغیر رفتار رهبر گرفته تا سر نگونی طلبان خود محور. انتخابات برگزار خواهد شد واز کلاه شعبده حکومت رئیس جمهوری بیرون خواهد آمد با کلید یا بی کلید که هیچ فرقی با هم ندارتد.
رادیو تلویزیونها، مطبوعات سبز ،صورتی وسرخ خارج از کشوراز شروع تا پایان این نمایشنامه " ریاست جمهوری"را تحلیل خواهندکرد گاه به نعل خواهند زد گاه به میخ . نهایت انتخابات فرمایشی برگزار خواهد شد .ما به نقد خواهیم نشست . مردم سر خورده در روز مرگی ناشی از فقر ، ترس لا علاجی نفرتشان از حکومت بیشتر گردیده و به سمت خشونت کشیده خواهندشد!
حکومت یکدست شده که قادر به پاسخگوئی مطالبا ت بر حق مردم نیست وقیح تر و خشن تر در مقابل مردم خواهد ایستاد سر کوبشان خواهد کرد. خشم عمومی در بین مردم بخصوص جوانان عمدتا محروم بی چشم انداز سر ریزشده با شعار یا مرگ یا رهائی به خیابان ها خواهند آمد دنبال ناجی خواهند گشت شعار خواهند داد "رضا شاه روحت شاد "
اما دریغ که هیچ نجات دهنده ای نیست . جز گلوله های بر آمده از دهانه تفنگ نظا میان که بر قلبشان می نشیند.
گروه های اپوزیسیون سر گرم مجادله تاریخی باهم اند " ما باید انتخابات را تحریم کنیم !"
" نه این درست نیست باید به مردم گفت که کاندیداهای مشخص خودشان را اعلام کنند و بگویند که در این صورت شرکت می کنیم !"
"باید کاندیدی مثل نسرین ستوده را معرفی کرد ! "
"اون که نپذیرفته تازه مردم که مثل روشنفکران نسرین ستوده نمی شناسند ."
"باید بمردم غیردموکراتیک بودن انتخابات را توضیح داد "!
"ای بابا مردم صدها بار بهتر ازمن وتو این حکومت را می شناسند."
"نه من با این شعارکه اخیرادر دهان مردم افتاده رضا شاه روحت شاد مخالفم بعد این همه سال مبارزه برای آزادی از انقلاب مشروطه تا کنون حال بر گردیم به رضا شاه ؟"
" به نظرم هنوز امکان این هست که رهبری در برابر واقعیت ها عقب بنشیند !"
"ای اپورتو نیست در لباس یهودا "
"ما باید مستقلا دست به سازماندهی زحمتکشان بزنیم. "
" من با نظر کسانی که معتقد به دخالت خارجی هستند سخت مخالفم در مقابلشان می ایستم !"
برنامه اطا ق پالتاکی سه شنبه" به اطاق خوش آمدید بحث در مورد مشروعیت انتخابات ، دوران پسا خامنه ای و..."
بحث ها ادامه دارند. حکومتیان تکیه داده بر مسند .بی خیال از آینده سر خوش از قدرت وامکان بدست آمده امروز سخت در کارتازاندن اسب مراد و خندیدن به ریش اصلاح طلب ،اعتدالی ،خواهان تغیر نظر رهبری هستند.
خندیدن بر ریش اپوزیسیون خارج از کشور که جملگی هنوز بنا به عادت مالوف به مجادلات نظری ،تاریخی، تئوریک و تشکیلاتی خود مشغولند.
انتخابات پایان یافته! حکومت مشروعه استبدادی با عنوان خنده دار جمهوری طفل ناقص الخلقه خود را بدنیا آورده تاج دولت ولایت مدار بر سرش نهاده بر مسندش نشانده است تا اوامر ولی فقیه را اجرا کند .
ملت خسته ، پای ورم کرده، سرخورده اما هنوز ملت! نه امت زیر تازیانه استبداد با خشم فرو خفته در انتظارروز رستاخیزو ظهورناجی ! ابوالفضل محققی
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.