رفتن به محتوای اصلی

تجمع و تحصن کارکنان پالایشگاه هشتم پارس جنوبی پنج‌شنبه برای سومین روز پیاپی ادامه یافت
19.03.2021 - 06:48

 

کارگران و کارکنان معترض همچنین اعلام کردند که تمامی راه‌ها و مراحل قانونی از قبیل مراجعه به مسئولان پالایشگاه و مدیران اداره اشتغال طی کرده‌اند اما تاکنون هیچ‌گونه جواب و پاسخ مشخص دریافت نکرده‌اند.

این کارگران به مدت سه روز است که جهت احقاق حقوق خود تجمع کرده‌اند و می‌گویند قصد دارند تا دریافت کلیه مطالبات قانونی این رویه را ادامه دهند. 

خبرگزاری ایلنا نیز با اشاره به اینکه تعداد کارکنان شرکت راه اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت در پالایشگاه هشتم ۸۰۰ نفر است، از قوا کارگران و کارکنان معترض نوشت: «کارکنان این شرکت طی سه روز گذشته جهت احقاق حقوق خود اقدام به تحصن کرده و قصد دارند تا زمان دریافت کلیه مطالبات قانونی این روند را ادامه دهند.»

پالایشگاه هشتم، پالایشگاه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی در کناره خلیج فارس و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و ۵۷۰ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

کارفرمای ساخت این پالایشگاه، شرکت نفت و گاز پارس  بوده است و قرارداد آن در خرداد ماه سال ۱۳۸۸منعقد شد. اولین تولید و صادرات گاز شیرین این پالایشگاه در ۱۴ شهریور سال ۹۵ انجام شد و سپس در بهار سال ۹۶ با حضور حسن روحانی به طور رسمی افتتاح شد.

با وجود گذشت بیش از سه سال از افتتاح این پالایشگاه، کارگران معترض گفتند که همچنان درگیر قراردادهای اجباری و مشکلات صنفی متعدد هستند و با وجود شرایط دشواری کار در عسلویه، مقام‌های این شرکت در قبال اعتراضات صنفی کارگران و کارکنان، پیشتار تعدادی از آنها را اخراج  کرده و برخی کارگران را نیز تهدید کرده‌اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.