رفتن به محتوای اصلی

درخواست ۹ نماینده آمریکایی برای تحقیق درباره «تبلیغات پنهان ایران» در خاک آمریکا
19.03.2021 - 14:58

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا از دولت جو بایدن خواستند درباره آن‌ دسته از شهروندان آمریکا که برای تاثیر بر سیاستگذاری‌های واشینگتن، از جمهوری اسلامی مخفیانه پول دریافت می‌کنند، تحقیق کند.

۹ نماینده کنگره در نامه‌ای به وزارت دادگستری آمریکا نوشته‌اند که این افراد در راستای «عملیات تبلیغاتی مخفی جمهوری اسلامی» در خاک آمریکا فعالیت می‌کنند.

ایوِت هِرل، نماینده جمهوری‌خواه نیومکزیکو در کنگره آمریکا، این موضوع را به فاکس‌نیوز اطلاع داده و گفته است که این افراد در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دولت جو بایدن و افکار عمومی آمریکا به نفع سیاستگذاری‌های جمهوری اسلامی هستند.

وی که خود یکی از امضاکنندگان این نامه است، به فاکس‌نیوز گفت: «ایران کماکان یکی از بزرگ‌ترین تهدیدها برای ایالات متحده در منطقه است و باید مطمئن شد که آنها از پول خود برای تاثیرگذاری بر سیاستمداران و سیاست‌گذاران در دولت ما استفاده نادرست نمی‌کنند.»

خانم هرل تاکید کرد: «هرگونه نفوذی که منجر به تلطیف مواضع آمریکا در قبال ایران شود، امنیت ملی ما را تهدید می‌کند.»

این نماینده جمهوری‌خواه کنگره جمهوری اسلامی را «رژیمی پیچیده» توصیف کرده که «دولت ترامپ، تهدیدات آنها را جدی گرفت.»

بیشتر در این باره:

آمریکا یک استاد ایرانی‌تبار را به عنوان «نماینده ثبت‌نشده جمهوری اسلامی» بازداشت کرد

ایوت هرل و هشت نماینده دیگر امضاکننده این نامه در عین حال از دولت بایدن خواسته‌اند یک گروه ویژه برای شناسایی و بازداشت افرادی تشکیل دهد که برای جمهوری اسلامی لابی‌گری می‌کنند؛ آنها خواستار تشکیل گروه مشابهی در اف‌بی‌آی نیز شده‌اند.

هشدار وی پس از آن مطرح می‌شود که وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد کاوه لطف‌الله افراسیابی، استاد علوم سیاسی ایرانی‌تبار، روز دوشنبه ۲۹ دی به اتهام این‌که «یک نماینده ثبت‌نشده حکومت جمهوری اسلامی ایران در آمریکا است» بازداشت شده است.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که آقای افراسیابی «به استخدام» دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد درآمده و سال‌ها «مخفیانه» برای آن کار ‌کرده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، آقای افراسیابی در پوشش استاد علوم سیاسی، از طریق انتشار کتاب و مقاله‌هایی که در آن‌ها عملا مواضع رهبران جمهوری اسلامی ایران را بازتاب می‌داد در صدد اعمال فشار بر نهادهای تصمیم‌گیری آمریکا بوده و در این راستا، لابی‌گری کرده و با مقامات دولتی و آمریکا تماس گرفته است.

کاوه افراسیابی از مدت‌ها پیش در میان ایرانیان ساکن آمریکا به عنوان یکی از حامیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران شناخته شده بود و بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران، این دستور دونالد ترامپ را «به درخواست و با پشتوانه رژیم اسرائیل» توصیف کرد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
رادیو فر دا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.