رفتن به محتوای اصلی

نظزی در زمینه چگونگی برخورد دولت جدید امریکا با حکومت ایران
24.03.2021 - 21:58

لازمه برخورداری از مزیت تعطیلات انهم بمناسبت عید نوروز اینستکه به نکات جدی پرداخته نشود ، اما در رابطه با  چگونگی نکته ای که پیوسته برآن تاکید میشد  یعنی :

آیا  «بایدن »سیاستهای «ترامپ » رادر رابطه با عملکرد منطقه ای حکومت مستقر در ایرانمان  پیش خواهد گرفت یا « اوبا ما » را ؟ ( با قید پرزیدنت برای هر 3 ) که  تفاوتهای اساسی  با هم به دلیل تعین بودن خط مشی ها  ندارند .... این نوشته کوتاه و گویا «ازتفاسیرمندرج در رسانه های امریکائی با نگرشی  از طرف نگارنده » با ارزوی سلامتی و پویائی هموطنان شریف و شادباش مجدد نوروز مان ،عینا نقل میشود  :

اول / مذاکره یعنی اعتماد : در عالم سیاست اعتماد معنی ندارد، به روسیه و چین اعتماد داریم که با انها در مسائل مختلف اقتصادی ، سیاسی ، نظامی و فرهنگی مذاکره میشود ؟

دویم / مذاکره یعنی تسلیم : مگر تمام قدرتهای بزرگ و کوچک دنیا که با آمریکا مذاکره و مراوده و مبادله دارند تسلیم آمریکایند؟ چرا فکر می کنیم که ما باید متفاوت باشیم؟

سیم / آمریکا در حال فروپاشی است: قدرت اصلی آمریکا  اقتصاد یا نیروی نظامی آن کشور نیست ، بلکه دانشگاههای اندیار نقش اصلی را عهده دارند و مادامی که از 20 دانشگاه برتر دنیا 15واحد  آمریکایی و 5 واحد  دیگرنیز وابسته به غرب  هستند و حتی درمیان  100 دانشگاه برتر حضور پرفروغی از چین و روسیه نمی بینیم ، امید به فروپاشی دولتهای آمریکا توهمی بیش نیست.

چهارم /  ما در جهان رهبر مبارزه با آمریکا هستیم: سوال خردمندانه این است که چه کسی به شما چنین رسالتی را داده ؟ چرا باید از معاش و سلامت جسم و بتبع ان فکر و روان مردمان این دیار کاست  تا با کشوری آنهم در شعار ! جنگید که 90 درصد امکانات رفاهی با تعریف عام را  اختراع کرده است؟

پنجم / آمریکا با دینمان سر جنگ دارد: آمریکا مانند هر کشور دیگری دنبال منافع ملی خود فراتر از این گونه استدلال پوشالی بوده و اگر تدبیر و عقلانیت باشد می توان هم دین خود را داشت هم با آمریکا مانند دیگر کشورها در تعامل بود.

ششم / با آمریکا آری ولی با ترامپ نه: این هم شعاری بیش نیست ، در سه مقطع «کارتر» « کلینتون» و« اوباما » ی دمکرات بهترین وقت برقراری مناسبات بود که  از دست دادیم.

هفتم / ما ضد اسرائیلیم پس ضد آمریکاییم: حقیقت اینست که کشوری که بیشترین نفع را از تنازع حکومت جاهل ایران ونظام سیاسی  آمریکا می برد ، اسرائیل است و این تشخیص درکی قوی میطلبد 

با این  روش و استدلال غالب یا تلقین شده برافکارجماعت  : فرصت طلب مطیع به اقتضای «حفظ مقام ، منافع و موقعیت »  آیا میتوان رابطه ای میان اعمال سیاست های  دولتهای  قبل و فعلی آ ن دیار مشاهده  کرد ؟  یا در پی «پرتقال فروش » باید بود ؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
اخبار روز

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.