رفتن به محتوای اصلی

چه بر سر این کشور آمده است ؟ داستان تلفن های عید قسمت هفتم
05.04.2021 - 10:06
 
تمام معیار ها اجتماعی بهم ریخته جامعه فلاکت زده گرفتار تبلیغات و الگوها ومعیار هائی است که از کانال های مختلف به بدنش تزریق می شود . باور نمی کنی بیشتر از نیمی از زنان این ام القرای اسلامی مهم ترین فکر وذکرشان پرداختن به مد های روزانه تبلیغاتی غرب است.
تفکربخش عمده زنان ایرانی غربی است. شما در چهارچوب فکری خودتان فکر می کنید خانم ستوده یا خانم نرگس محمدی الگوی دختران وزنان ایرانی است .بدبختانه چنین نیست.چند نفر دور آن ها حلقه می زنند؟ ترکیب ثابت جمع مادران خاوران ،غربت گورستان خاوران که تنها بدلیل مسائل امنتی نیست. هنوز افکار عمومی قادر به درک عمق فاجعه جان های آزادی که در خاوران خفته اند نیست. هنوز مادر ستار بهشتی با تمام فریاد ها و ایستادگی جانانه یک مادر در برابر ظلم حکومت قادر به بر انگیختن افکار عمومی نگردیده است .
این حکومت چنان مردم را گرفتار زندگی و خود محور ساخته که به چیزی جز کشیدن گلیم خود از آب فکر نمی کنند . محیط های خفقان آور! ذهن آدمی را ترس خورده،شکاک ودر گیر مسائل کوچکی می کند که حکومت روزانه بر اوتحمیل می نماید.
ببیند همین سلیبرتیها که تازگی مد شده و حضورشان در جامعه پررنگ گردیده !چه میزان مورد توجه دخترها و پسر های جوان هستند. معیار های زندگی ،لباس پوشیدن ،نوع زندگی شخصی ،اخباری که پیرامون آن ها گفته می شود همراه حاشیه های روزانه منعکس شده در مدیا ها بمیزان زیادی مشغله فکری جوان ها از هر قشر و طبقه هست.عکس پسر خانم ستوده در استقبال از مادر مقابل زندان تصویر گویای یک جوان طبقه متوسط آن چه که امروز در غرب رایج است
میدانی بن مایه مردم ایران ،شکل نگاه و شکل زندگیش غربی است .اگر چه نه دموکراسی،نه تکنولوژی ونه توانائی های غرب را ندارد اما مدل فکرش الگوئی از همان زندگی است.هرگز یک ایرانی را نمی بینی که چین والگوی زندگی چینی مد نظرش باشد. حتی در ده کوره ها هم دیگر جوان های روستائی آن شکل و شمایلی که تو نیم قرن قبل دیدی ندارند. باور نمی کنی جوان روستائی که موی سرش را کاکلی اصلاح کرده ، کنار جاده کافی شاپ زده و قهوه سرو می کند.روستا هائی که جاذبه توریستی دارند، خانه ای، اطاقی حتی کلبه ای بالای تپه مشرف به اطراف ساخته ، سنتی ترئین کرده "چیزی که اخیرا رواج یافته "کرایه می دهد! سرویس می دهد!جوان روستائی برایت صبحانه می آورد با تی شرتی که عکسی ، نوشته ای هم روی آن نقش بسته از همه جا همه چیز خبر می دهد. درست است که همه جوانان روستائی چنین امکانی را ندارند! اما همین جوان آلامد برای بالا پایئن کردن فکر ده جوان روستائی کافی است. دیگرسایه خمیی را حتی درروستا های کوچک نمی بینی .مردی که بسیار سریع دارد بفراموشی سپرده می شود و به نامش به نوعی فحش بدل می گردد.
عادی شده زن ومردی که بروند داخل چنین روستائی چند روزی اطاقی کرایه کنند و کسی از آن ها نپرسد "آیا زن و شوهرید ؟" .باور کردن این همه تغیر فکر سخت است اما واقعی است. جمهوری اسلامی همه را جوری کاسب کار کرده که در دور افتاده ترین روستا هم می دانند قیمت دلار چنده.این نیست که هیچ کاری صورت نگرفته واقعا هزاران کیلو متر جاده به دور افتاده ترین بخش این کشور پهناور کشیده شده .بگذریم از کیفیت آن که بسیار پائین است اما کشیده شده وهمه را بهم وصل کرده است.
این روز ها تاتو ، جراحی های عجیب غریب مد شده. اکتریت خانم های ایرانی هر طوری شده سوزن تاتو را بر روی ابرو های خود امتحان می کند ،انواع اقسام تاتوی ابرو، نصفه ،کامل ،خط انداختن تو قسمت های مختلف بدن نقش زدن . جامعه ای آزاد که حکومتش هنوز دم از انقلاب وارزش های اسلامی می زند. اما مردمش کوچکترین ارزشی برای ارزش های او قائل نیستند .مگر تعدادی جیره بگیر فرصت طلب حکومتی.هیچ کجای دنیا به این میزان ضد ارزش بخصوص درمقایسه بین کشور های اسلامی بین نسل جدیدشان وجود ندارد. اسلام ایرانی را امروز تنها در پیراهن یقه سه سانتی دگمه داری که تن ایادی رژیم است باید مشاهده کنی! حتی اگر از تن آخوند، رئیس مجلس ،بسیجی وسپاهیش این پیراهن را بیرون بکشی در زیر آن ملقمه ای از فکرهای گوناگون و عمدتا ساخته مدیای غرب را میبینی که بنا بمقتضای وقت عجالتا در کسوت اسلامی یقه آخوندی شده .
زنان لیزی بین کلوپ های خودشان را دارند. جوانان همو ساکسوئل محل های تجمع خود. در هر پرواز هواپیما که از شیراز می آید دیدن سر باند پیچی شده یا قرمز مردانی که مو کاشته اند کم نیست. جالب ترکیب این آدم هاست از پانزده در صدی ها نیستند از فروشنده مغازه تا راننده اتوبوس تا تراشکار کسی که با او صحبت کردم! هست تا حتی مداح! می روند شیراز چون نرخ کاشت مو در آن جا ارزان است. بلعکس شیرازی ها می آینده تهران برای عمل بینی چون در تهران عمل بینی ارزان تراست. یک زمان عمل کنندگان همگی خانم ها بودند .حال مرد وزن ازپسرنوجوان چهارده ساله که بابا ومامان هزینه زیبا کردن بینی بچه را پرداخت کرده اند تا مردان شصت ساله را شامل می شود.ادامه دارد ابوالفضل محققی
 
 
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.