رفتن به محتوای اصلی

هدف و توجیه وسیله !
09.04.2021 - 12:20

 

اقتصادی حکومتی که محصولی جز رانت ، تبانی، قاچاق و بی‌ثباتی تولید نمی‌کند ، بحران های  تمام نشد نی همراه دارد .....

اقتصادی ریشه دار، در فساد و ندانم کاری حکومت ، بطول بیش ازسنوات عمر بی تد بیری و سهم خواهی ها ،حاصل انتصابات نادرست مبتنی بررابطه بدون اندک تجربه مناسب، آئینه تمام‌ نمائی از مدیریت ازنوع نظام ولایی بحساب می آید ، ساختاری با این کم و کیف غرق در فساد و تباهی سیستماتیک .

جماعتی  که بجز شانه خالی کردن بعد از این همه سال تکیه زدن بر مسئولیت ها ئی که میتواند پیشرفت و توسعه میهنشان را در پی آورد ، برآمده از فقدان تد بیر و سوء نیت ، هنوز قادر به حل مشکل نیستند بل مشکل افزا ،  ستادهائی  همچون قارچ برای درمان مشکل خود ساخته  میرویا نند ‌ و بی ‌سرانجام ، بدون کوچکترین اثر مثبت با ایجاد هزینه مضاعف بر دوش ناتوان ملت ، که تا بحرانی دیگر محو می‌ شوند .

 نمونه بارز همین روزها : اقدامات صوری ، گذرا و بی اثر « داستان مرغ و صف های طویل آنست » که یکی از دست اندر کاران بظاهر پاسخگو که عموما بتبعیت از بالا دستی های رانت جو در اینگونه خدمات ؟ در هیچ موردی قبول مسئولیت نمینمایند ،  در اوج شجاعت و آگاهی روا ن شناسانه اجتماعی از همه مهمتربا هشداری به حکومت برای ممانعت از اینگونه اجتماعات (البته با تفسیر به رای نگارنده !! ) گفت :

مردمان از صف خوششان می اید چون فرصتی است برای تبادل نظروبه زیرسئوال بردن مجموعه نظام فاقد برنامه و نظم ،از صدر تا ذیل ، باهمه گرفتاری های روز مره و دغدغه معاش .....

 طبعا این ایستادگان در صف وحاضردرصحنه از قشرفرودست جامعه اند البته با تعریفی معادل 70 درصد مردمان این دیار ...

** این درصد ، برآورد اخیر  استاد اقتصاد جناب دکتر احمد خان توکلی وزیر اسبق کار و ریاست با کیاست مرکز پژوهشهای مجلس در دوران نمایندگی از نوع انتصابی ، جزء اولین  برخورداران از بورس علمی در رشته اقتصاد اعزام شده به انگلستان در دوران وزارت اقای معین بر وزارت جلیله علوم و آموزش عالی ، البته طبق فرمان انهم برای سامان دادن به اقتصاد آخوند زده ! که گله مندی وزیر را همراه داشت که چرا مستقیما اعطای بورس را از من نخواستی و.... میباشد .

 حضوراهالی گرفتار معاش هر محله بگستردگی میهنمان در صفوف متنوع و پایان نا یافتنی موجود ، بدون کوچکترین تهدید وبرنامه ریزی برای متفرق ساختن آنان از طریق حمله ایادی آتش به اختیار « تا 28 خرداد ماه - یوم اله انتصخابات ! »که تبلیغات گسترده ای البته هدایت شده در پیش خواهد داشت و گریز ناپذیر....

تا بقولی مجددا« بدتری از همین قماش »به عرصه پرآب و چشم  پر مسئولیتی اما فاقد هر گونه اختیاری با عنوان رئیس جمهور وارد شود که  با امدن جناب « پرزیدنت بایدن » و ملاحظات زیرکانه اوکه خصلت دمکراتهای آن دیار میباشد  ، درب برهمین پاشنه خواهد چرخید  .

آیا با همه آزردگی ها توام با نگرانی فردا ی مام میهن ، این نگرش و ارج گذاری به گوینده سوژه ! که مطلقا در این تعریف نمی گنجد و نیتی چنین نداشته ، بلطف امدادهای غیبی  نوعی آثار مثبت فرهنگی – اجتماعی و نهایتا سیاسی همراه نخواهد داشت ؟

 و با این توصیف آنهم در این وانفسا  «هدف وسیله را توجیه نمینماید ؟!»

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
گذری بر اخبار و رویدادها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.