رفتن به محتوای اصلی

نخست وزیر نروژ به دلیل برگزاری مراسم تولد و شام خانوادگی جریمه سنگین شد
10.04.2021 - 07:24

پلیس می‌گوید میهمانان این شام خصوصی که شام ​​که سولبرگ یکی از برگزارکنندگان آن بوده، از تعداد مجاز بیشتر بوده‌اند و رئیس دولت به دلیل همین تخلف، ۲۰ هزار کرون (حدود ۲ هزار یورو) جریمه شد.

اوله سائورود، کمیسر پلیس نروژ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «سولبرگ برجسته‌ترین مقام منتخب کشور است و در موارد مختلف از جمله برای تصمیم‌گیری‌ها در پیوند با مهار بیماری کرونا، فرد اصلی بوده است. بنابراین مجازات کردن او برای حفظ اعتماد عمومی به قوانین بهداشتی، مجاز و موجه است.»

شبکه ان‌آرکی نروژ در اواسط ماه مارس فاش کرد که سولبرگ در روز ۲۵ فوریه تولد ۶۰ سالگی خود را همراه با خانواده‌اش در یک رستورانی واقع در پیست اسکی «گیلو»، در شرایطی جشن گرفته که به نظر می‌رسد دستورالعمل‌های بهداشتی را نقض کرده‌اند. ۱۳ نفر از خانواده سولبرگ در حالی در این رستوران شام خوردند که بر اساس مقررات جاری در نروژ، حداکثر مجاز شرکت‌کنندگان در رویدادهای خصوصی و خانوادگی تنها ۱۰ نفر است.

خود سولبرگ در این مهمانی شام شرکت نکرد، زیرا به دلیل مشکل چشمی به بیمارستان رفته بود. با این حال پلیس همچنان او را مسئول برگزاری این مهمانی دانست.

نخست وزیر نروژ پس از لو رفتن این خبر، در برابر عموم مردم عذرخواهی کرد و گفت که آماده پرداخت جریمه احتمالی این کار است. وی روز جمعه بار دیگر عذرخواهی خود را تکرار کرد و گفت اگر به مجازاتی محکوم شود، درخواست تجدیدنظر نخواهد کرد. وی در گفتگویی که از شبکه تلویزیونی تی‌وی ۲ نروژ پخش شد، گفت: «ما نباید قوانین را زیر پا می‌گذاشتیم و من می‌خواهم دوباره عذرخواهی کنم.»

کارشناسان می‌گویند این ماجرا که در شبکه‌های اجتماعی انعکاس گسترده‌ای یافته، ممکن است چهره این رهبر سیاسی را ۶ ماه مانده به انتخابات سراسری، خدشه‌دار کند. این در حالی است که دولت ارنا سولبرگ عموماً به دلیل مدیریت مناسب بحران کرونا مورد تقدیر همگان بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.