رفتن به محتوای اصلی

تظاهرات گروه ضد اسلامی SIAN در نروژ به خشونت کشیده شد+کلیپ
10.04.2021 - 22:10

روز شنبه 10 اپریل میتینگ گروه SIAN که مخفف Stop islamisering av Norge به معنای "توقف اسلامیزه کردن نروژ" است در شهر درامن نروژ میتینگ برگزار کرد. طبق روال همیشه عده بسیاری از مسلمانان و مهاجرین و تعدادی از نروژی ها به اعتراض برخاستند. شعارهای مخالفین "نه به راسیسم" "راسیست ها از خیابان های ما گم شوید" و الله اکبر و لا اله الی الله بود. رئیس گروه SIAN همانند گذشته از تاریخ اسلام و جنایات صورت گرفته توسط مسلمانان در صدر اسلام، داعش و القاعده گفت، از قران و ایات خشونت بار، تبعیض های قران و اسلام علیه زنان و کودکان، ازدواج محمد با عایشه 7ساله گفت که خشم مسلمانان را برانگیخت. سپس خانم معاونش به مشکلات اجتماعی مسلمانان و مهاجرت به نروژ اشاره داشت، اینکه مسلمانان گوشت خوک نمی خورند و می خواهند نروژی ها را به صراط مستقیم هدایت می کنند، اینکه با زور حجاب سر کودک کرده و از وی می خواهند حجاب خود را رعایت کند. اینکه بدنبال تاسیس مدارس مذهبی اسلامی در نروژ و فرار از اموزش سکولار کشور هستند، او گفت مهاجرین نمی توانند در جامعه نروژ ادغام شوند و بایستی برگردند به کشورهای خودشان! او بابت قوانین شریعت اسلام هشدار داد و گفت نروژ هم دارد کشوری اسلامی می شود و اگر اقدامی نشود تا چند سال اینده مانند عربستان سعودی خواهیم شد، شرم بر معلمان، شرم بر سیاسیون، شرم بر والدین و شرم بر پلیس!

مسلمانان مخالف که عمدتا نوجوانان 18 ساله بودند احساساتی و خشمگین شده شعارهای تند همراه با فحاشی نثار اعضای SIAN کردند، انها با پرتاب سنگ، شیشه، تخم مرغ و گوجه به سمت سخنرانان خواهان توقف میتینگ بودند. مسلمانان چندین نفر از اعضای طرفدار گروه SIAN را مورد ضرب و شتم قرار داده و بشدت مجروح کردند. پلیس درامن گزارش بازداشت چندین نفر را داده و هنوز هویت انان را اشکار نساخته. چندین زن مسلمان هم در اثر فشار روانی و جیغ های بنفش ازحال رفته و غش کردند و با امبولانس به بیمارستان منتقل شدند البته پلیس مورد غیر عادی یا حادی را هنوز گزارش نکرده.

 

Missing media item.

گروه SIAN برای برانگیختن خشم هرچه بیشتر مسلمانان قبلا اقدام به پاره کردن یا اتش زدن قران کرده بود، در میتینگ قبلی در شهر استوانگر یک جوان 19 ساله به محل سخنرانان که توسط پلیس محافظت میشد حمله کرد و انها را مورد ضرب و شتم قرار داد. اینبار اما قران اتش نزدند البته نه اینکه مخالف ازادی بیان باشد بلکه گویا پلیس اجازه اتش زدن نداده. استدلال پلیس نه بر ممنوعیت اتش کشیدن قران بلکه خطرناک بودن اتش برای سلامتی جان اتش زننده بوده گویا.

 

این نوشتار صرفا گزارشی از یک رویداد بوده و نظر موافق/مخالف روزنامه نگار را ارائه نمی کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

نیما عیسی‌پور

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.