رفتن به محتوای اصلی

ماموران اطلاعاتی با استفاده از زنان زیبا قصد دارند با اسرائیلی‌ها، رابطه عاشق برقرارنمایند
12.04.2021 - 21:46

سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل می‌گویند جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از طریق شبکه‌های اجتماعی، به اسرائیلی‌های خارج از این کشور آسیب بزند.

جروزالم پست روز دوشنبه به نقل ازموساد، سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل و شین بت، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی آن کشور، این موضوع را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، ایران قصد دارد از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسرائیلی‌های خارج از آن کشور، از جمله تاجران را فریب بدهد، به آنها آسیب وارد کند، یا آنها را برباید.

جروزالم پست نوشته است که نهادهای اطلاعاتی ایران تلاش دارند این کار را از طریق حساب‌های کاربری غیرواقعی در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام انجام دهند.

این گزارش می‌گوید ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از تصاویر زنان زیبا قصد دارند با اسرائیلی‌ها، جلسات تجاری یا عاشقانه تنظیم کنند، و می‌افزاید که سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز از این روش‌ها علیه مخالفان جمهوری اسلامی مستقر در اروپا استفاده کرده‌اند.

 

سپاه در تلاش بدام انداختن اسرائیلی ها در خارج از کشور، پیشنهاد فرصت‌های تجاری + ابراز تمایلات رمانتیک

Missing media item.

 

تایمز اسرائیل - «شاباک»، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائيل، و «موساد»، سازمان اطلاعات و عملیات ویژهٔ اسرائیل، می گویند مأموران ایران از حسابهای کاربری ساختگی در اینستاگرام استفاده می کنند که اسرائیلی ها را با پیشنهاد فرصت‌های تجاری، و یا ابراز تمایلات رمانتیک به خارج از کشور بکشانند .

روز دوشنبه سازمانهای اطلاعاتی اسرائیل هشدار دادند که مأموران ایرانی با قصد آدم ربایی یا آسیب رسانی، می کوشند اسرائیلی ها را فریب دهند و برای دیدار با خود به خارج از کشور بکشانند.

سازمانهای «شاباک» و «موساد» در بیانیه ای مشترک گفتند در مأموران اطلاعاتی ایران برای خود پروفایل های ساختگی در قالب زن هایی که در امور گردشگری شاغل اند‌، می سازند، و با اسرائیلی ها ارتباط می گیرند. می کوشند با پیشنهاد فرصت های شغلی، و یا قرارهای عاشقانه، اسرائيلی ها را برای دیدار به خارج از کشور بکشانند.

در بیانیه، به اسرائیلی هایی که در رابطه با مشاغل خود به خارج از کشور سفر می کنند هشدار دادند که در ارتباط با پرس و جوهایی که در شبکه های اجتماعی از آنها می شود، احتیاط کنند.

دو سازمان اطلاعاتی اسرائیل گفتند، «مقامات امنیتی از شهروندان اسرائیل که روابط تجاری در کشورهای خارجی دارند، می خواهند در ارتباط با پروفایل های ناشناس شبکه های اجتماعی، هوشیار و محتاط عمل کنند و از ارتباط با آنها حذر کنند».

 

کشورهای نامبرده از سوی سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل شامل کشورهای عربی، ترکیه، کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس، و کشورهای واقع در قفقاز، آفریقا، و اروپا است.

شاباک و موساد همچنین گفتند این حتمال که فعالیت مأموران اطلاعاتی ایران به آدم ربایی و آسیب به رسانی به شهروندان اسرائیلی منجر شود، «نگرانی جدی» است.

ماه گذشته، که بدنبال کارزار سریع تلقیح واکسن در اسرائیل، سفرهای بین المللی بار دیگر اوج گرفت، شورای امنیت ملی اسرائیل با انتشار توصیه های مسافرتی هشدار داد که احتمال دارد ایران همچنان بدنبال حمله به اسرائیلی ها در ماورای بحار باشد.

18239.jpg
تصویر: نمونه هایی از پروفایل های ساختگی که عاملان ایرانی برای فریب و بدام انداختن اسرائیلی ها استفاده می کنند.
(courtesy of ISA)

***

هشدار سازمان های اطلاعاتی در پی اقدام مسلم خرابکاری روز یکشنبه در تأسیسات هسته ای ایران در نطنز صادر شد. این حادثه، که بنا به گزارش، موجب آسیب گسترده به تأسیسات مذکور شد، با حرکت دولت بایدن به بازگشت به قرارداد هسته ای ۲۰۱۵ که برنامه هسته ای ایران را محدود کرد، و مخالفت اسرائيل با بازگشت ایالات متحده به قرارداد اولیه همزمان شد.

حمله مذکور همچنین زمانی صورت گرفت که اسرائيل و ایران درگیر جنگ در سایهٔ دریایی اند و هر دو جانب دیگری را به ایجاد انفجار در کشتی های خود متهم می کند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.