رفتن به محتوای اصلی

آمادگی روحانی برای احیای برجام ؛ او می‌گوید 'یک عده هم ناراحتند!
22.04.2021 - 11:50

او گفت: "زمانی که ببینیم می‌توانیم حق مردم را بگیریم به عنوان رییس‌جمهور یک لحظه هم معطل نخواهم کرد. حالا یک عده هم ناراحتند که بماند."

دولت‌های ایران و آمریکا، که به طور غیرمستقیم در وین با یکدیگر مذاکره می‌کنند، از پیشرفت گفتگوها ابراز خرسندی کرده‌اند، هرچند هر دو می‌گویند مسیر دشواری تا احیای توافق هسته‌ای در پیش است.

حسن روحانی روز پنجشنبه از وزارت خارجه و "همه دستگاه‌هایی که در کنار وزارت خارجه در مذاکرات وین برای شکستن تحریم تلاش می‌کنند" تشکر کرد.

او در عین حال با انتقاد از مخالفان سیاست خارجی دولتش گفت: "وقتی ببینیم طرف مقابل آماده شده برای اجرای مقررات، یک لحظه هم صبر نمی‌کنیم. حالا مخالفان هرچه می‌خواهند بگویند. هر چقدر هم زور و بلندگو داشته باشند."

دو روز پیش عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه و رئیس مذاکره‌کنندگان ایرانی در وین، از پوشش خبری پرس‌تی‌وی از مذاکرات انتقاد کرد.

تلویزیون ایران در روزهای اخیر در انتقاد از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی برنامه‌ای به نام "پایان بازی" پخش کرده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، درباره این برنامه نوشته است: "اگر هشدار پایان یافتن بازی برای دولت و وزیر امورخارجه، نه در مقام رسمی آن‌ها بلکه به عنوان یک رقیب انتخاباتی باشد، تکلیف منافع کشور چه خواهد بود؟"

محمدجواد ظریف یکی از چهره‌هایی است که در محافل سیاسی ایران درباره احتمال نامزدی او گمانه‌زنی می‌شود و برخی از اصلاح‌طلبان یا جریان‌های نزدیک به دولت کنونی از این احتمال استقبال کرده‌اند.

رادیو و تلویزیون ایران، که در برنامه‌های مختلف به مذاکرات هسته‌ای حمله می‌کنند، زیر نظر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران هستند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
bbc

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.