رفتن به محتوای اصلی

خون کودکان را نمی‌نوشم، دست بردارید
27.05.2021 - 09:52

هیلاری کلینتون به تازگی احساس خود را نسبت به نقشی که ناخواسته در نظریه‌های توطئه گروه «کیو انان» بازی می‌کند، آشکار کرده است، و جای تعجب نیست که از این بابت اصلا خوشحال به نظر نمی‌رسد.

برای کسانی که در عقاید محافظه‌کارانه و نظریه‌های توطئه سیر می‌کنند، وزیر خارجه پیشین به نوعی آدم شرور تبدیل شده است.

باورمندان «کیو انان» به خانم کلینتون نگاه نسبتا عجیبی دارند و او را یک روان‌پریش، شکنجه‌گر کودکان، کودک‌خوار، و شیطان‌پرستی کو‌دک‌آزار می‌دانند. بیشتر این ادعاها، مستقیما از فیلم‌های ترسناک دهه ۱۹۸۰ برگرفته شده‌ است: در برخی از آن‌ها، کودکان به دلیل «آدرنوکروم»، یا آدرنالین اکسیده شده‌ای که تبهکاران داستان ظاهرا مشتاق آن هستند، به اسارت گرفته می‌شوند.

خانم کلینتون همچنین در کانون نظریه‌های توطئه «فریزلدیپ» است که بر اساس آن، معتقدان کیو انان ادعا می‌کنند که او و دستیارش، هما عابدین، در یک ویدیو دختر جوانی را شکنجه می‌دهند و به قتل می‌رسانند، سپس خون او را می‌نوشند و بانوی اول سابق، از صورت دختر به شکل ماسک استفاده می‌کند.

نیازی به گفتن نیست که هیچ شواهدی درباره ارتباط خانم کلینتون یا خانم عابدین با این ادعاها وجود ندارد.

در یک مستند تلویزیونی که به تازگی پخش شد، وزیر  خارجه پیشین به این اتهامات عجیب اشاره کرده است.

در فیلم «بورات ۲» اثر ساشا بارون کوهن، شخصیت اصلی (با بازی ساشا بارون کوهن) چند روز در کلبه‌ دو نفر از باورمندان به نظریه توطئه کیو انان (جیم راست و جری هولمن) می‌ماند. آن دو در طول مدتی که بورات نزد آن‌ها است، به او می‌گویند که چرا دموکرا‌ت‌ها را شیطان‌صفت می‌دانند. یکی از آن‌ها می‌گوید: «اکثرا کودکان را شکنجه می‌دهند، چون باعث می‌شود آدرنالین ترشح کنند، بعد آن آدرنالین را از غدد فوق کلیوی کودکان در می‌آورند و سپس خون و آدرنالین کودکان را با هم می‌نوشند.»

در فیلم مستند «پرده‌گشایی از بورات» که به دنبال آن ساخته شد، خانم کلینتون از ناراحتی خود بابت ادعا‌های بی‌شماری که در مورد او شده است، صحبت می‌کند. او در این مستند، فرصت می‌یابد تا  این افراد را مستقیما خطاب قرار دهد.  

خانم کلینتون می‌گوید: «می‌دانم چیز‌هایی در مورد من شنیده‌اید که دوست دارید باور کنید. در ضمن می‌دانم که تنها شما نیستید. این موضوع آزاردهنده است. صادقانه می‌گویم. نه تنها برای من و خانواده‌ام، بلکه برای دوستانم و سایر کسانی که می‌دانند این ادعاها نه تنها دروغند، که آزاردهنده هم هستند.» وی سپس خواستار اتحاد و درک بیشتر می‌شود.

خانم کلینتون می‌افزاید: «امیدوارم به عنوان هموطن آمریکایی بتوانیم بار دیگر نقاط مشترک پیدا کنیم و بر تمام نیروهایی که سعی دارند ما را از هم جدا کنند، غلبه کنیم. بهتر نیست که با هم یکی باشیم تا این‌ که از هم فاصله بگیریم؟ امیدوارم این امکان وجود داشته باشد. متشکرم.»

بعد از این صحنه،  آقای راسل به آقای هولمن رو می‌کند و می‌گوید: «اصلا نمی‌توانم او را تحمل کنم.»

کوهن قسمتی از این فیلم مستند را به اشتراک گذاشت و از خانم کلینتون بابت مشارکت وی تشکر کرد. او نوشت: «ممنون از این‌ كه توضیح دادید شما خون کودکان را نمی‌نوشید؛ دروغ زشتی كه رسانه‌های اجتماعی پخش کرده‌اند و در یهودستیزی و زن‌ستیزی ریشه دارد.»

باور طرفداران کیو انان در مورد نوشیدن خون کودکان، در دروغ‌های ضد‌یهودی ریشه دارد که از دیرباز ادعا می‌کردند یهودیان همواره کودکان مسیحی را می‌کشتند و خون آن‌ها را می‌نوشیدند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.