رفتن به محتوای اصلی

راز بیماری حسن نصرالله چیست؟
03.06.2021 - 06:45

گزارش‌هایی منتشر شده که براساس آنها حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در تمام دوران جنگ اسرائیل و فلسطینی‌ها در نوار غزه، خود در مکان نامعلومی در مخفیگاهی که 15 متر در زیرزمین ساخته شده، پنهان کرده بود و این موضوع موجب آسیب جدی به سیستم تنفسی او شده است.

براساس این گزارش‌ها نصرالله که به مدت 13 روز در یکی از مقرهای زیرزمینی حزب‌الله لبنان پنهان شده بود، در روز هفتم دچار مشکلات تنگی نفس شدید شد، اما به دلایل امنیتی ناچار به ماندن در این مخفیگاه شد و این موضوع اوضاع سلامتی او را بدتر کرد.
با برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل، نصرالله هم از مخفیگاه خود بیرون آمد و روند مداوای خود را از سرگرفت. پزشکان اعلام کرده‌اند، نصرالله به کرونا مبتلا نشده، اما کماکان در حال بررسی علل و مداوای تنگی نفس شدید او هستند.

پیشتر اخبار تایید نشده‌ای درباره رفتن نصرالله به کما هم منتشر شده بود که خبرگزاری‌های ایران به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله این اخبار را تکذیب کرده و مدعی شدند که او دچار یک سرماخوردگی شدید و حساسیت در ریه‌ها شده است.
خبرگزاری ایسنا چهار‌شنبه 12 خرداد 1400، گزارش کرد که «نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه‌ای تلویزیونی وضعیت سلامتی حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله را خوب عنوان کرده است».
به گفته معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، «نصرالله اخیراً در معرض یک عارضه جسمانی قرار گرفته که ایجاب می‌کرد استراحت کند، اما مساله‌ای بیشتر از این نیست … و به دو الی سه روز زمان برای بهبودی نیاز داشت.»
گفتنی است حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، روز سه‌شنبه 4 خرداد، در سخنرانی ویدیویی خود، به‌گونه‌ای خسته و درحالی که به‌طور متوالی سرفه می‌کرد، ظاهر شد و سخنانی کوتاهی درباره جنگ غزه ایراد کرد.

پس از این سخنرانی، برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی پرسش‌هایی درباره دلیل سرفه‌های پی‌ در پی و ظاهر آشفته او مطرح کردند و نوشتند احتمالا نصرالله به ویروس کرونا مبتلا شده است.

این پرسش‌ها واکنش جواد نصرالله، پسر دبیرکل این گروه‌شبه‌نظامی را در پی داشت. او در حساب توییتر خود در پاسخ به حدس و گمان‌های کاربران درباره سلامتی پدرش نوشت: «(این سرفه‌ها) فقط یک حساسیت است، مطمئن باشید».

نصرالله در سخنرانی خود اعتراف کرد که از سرفه‌ شدید رنج می‌برد و همین امر باعث شده طی این مدت نتواند درباره رویدادهای اخیر قدس سخنرانی کند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
العربیه

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.