رفتن به محتوای اصلی

دولت ایران خواستار زمان برای پاسخگویی به ادعاهای نامزدهای ریاست جمهوری شد
05.06.2021 - 23:25

منبع تصویر،FARS

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس صداوسیما خواستار در نظر گرفتن وقت برای دولت حسن روحانی جهت پاسخگویی به "اتهام زنی‌ها" شد.

نامه آقای ربیعی که دقیقا ساعتی پس از پایان اولین مناظره شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ منتشر شد، آنچه که در مناظره‌ها در خصوص دولت آقای روحانی مطرح شد را "اتهام زنی ها و نشر اکاذیب و طرح مطالب ناروا" خوانده است.

سخنگوی دولت در این نامه نوشته که در گذشته نیز مکاتباتی با رئیس سازمان صداوسیمای ایران که تحت نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود، داشته که "تاکنون پاسخی" دریافت نکرده است

قای ربیعی نوشته است که "مطابق قانون فرصتی برای پاسخ" داده شود، تا در خصوص "اتهام زنی ها و نشر اکاذیب و طرح مطالب ناروا علیه دولت که در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی" دولت از خودش دفاع کند.

در این نامه که خطاب به علی عسگری نوشته شده، سخنگوی دولت حسن روحانی آورده "در اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، شاهد اتهام‌زنی‌های متعدد ناشی از کم اطلاعی و نیز طرح افترائات ناروا علیه دولت از سوی برخی نامزدها بوده ایم".

رد شدن از پست Twitter, 1

پایان پست Twitter, 1

سخنگوی دولت حسن روحانی خواستار اختصاص یک "برنامه زنده تلویزیونی" برای حضور نماینده دولت شده است.

امروز اولین مناظره هفت نامزد ریاست جمهوری با نام‌های سعید جلیلی، محسن رضایی، ابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی آغاز شد. قرار است نامزدها در این مناظره بر مسائل اقتصادی متمرکز باشند.

در این مناظره نامزدها انتقادات گسترده‌ای را به عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی وارد کردند.

محسن رضایی نامزد انتخابات در پاسخ به یکی از سوال‌های اقتصادی دست در جیب کرد و یک هزار تومانی بیرون آورد و گفت هشت سال پیش در واکنش به آن "کلید بی‌خاصیت" گفته ارزش پول پایین آمده است. اشاره او به عبارت تبلیغاتی آقای روحانی در انتخابات بود که گفته بود با استناد به کلید مشکلات را حل خواهد کرد.

در بخش دیگری هم محسن رضایی و علیرضا زاکانی هر دو از نامزدهایی بودند که عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی و نامزد انتخابات را به انتشار اسکناس بدون پشتوانه متهم و از او انتقاد تند کردند. آقای همتی گفته بود که شش نامزد دیگر به اندازه او از اقتصاد سر در نمی‌آورند و او می‌تواند این وضعیت را بهبود دهد.

محسن رضایی، رئیس سابق بانک مرکزی را به همراهی با تحریم‌های آمریکا متهم کرد و گفت اگر رئیس جمهور شود دستور ممنوع الخروجی او و شماری دیگر از مقام‌های دولت حسن روحانی را صادر خواهد کرد و متوسط رشد اقتصادی در دولت آقای روحانی صفر درصد بوده است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
بی بی سی فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.