رفتن به محتوای اصلی

دولت روحانی در آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری از خود دفاع می‌کند
11.06.2021 - 10:43

در دو مناظره قبلی همه نامزدها از شرایط حاکم بر ایران به تندی انتقاد کرده‌اند، البته هدف اصلی این انتقادها دولت حسن روحانی بوده است.

آقای روحانی در روزهای اخیر در قبال حملاتی که به دولتش شده موضع گرفته و دولت خواهان پاسخگویی به نامزدها در صداوسیما شده است.

احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری، از موافقت با درخواست دولت ایران برای پاسخگویی خبر داده است.

آقای قاضی‌زاده هاشمی به ایرنا گفته است: "مقرر شد دولت در یک برنامه ضبط شده به مدت ۸ دقیقه، به اظهارات نامزدهای انتخابات در جریان نخستین مناظره پاسخ داده و از عملکرد خود دفاع کند."

او گفته اگر در مناظره سوم هم مسائلی مطرح شود که شکایتی به دنبال داشته باشد، "تا پیش از پایان زمان تبلیغات، شکایت‌ها قابل رسیدگی و پخش است".

این عضو عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری برادر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی است که یکی از هفت نامزد تایید صلاحیت‌شده در شورای نگهبان است.

انتقاد دولت چیست؟

در حالی که نامزدهای ریاست جمهوری کانون انتقادها را متوجه دولت حسن روحانی کرده‌اند، مقام‌های دولت تاکید دارند که همگی نامزدها مقام‌های بالایی در حکومت داشته‌اند که باعث می‌شود اشکال‌های موجود متوجه آنان نیز باشد.

انتقاد اصلی حسن روحانی از این است که در طول مناظره "نه در سوال‌ها و نه در جواب‌ها" به تحریم‌های دولت دونالد ترامپ که به گفته او "جنگ اقتصادی" بود، اشاره نشد. آقای روحانی معتقد است دولتش در شرایطی که وجود داشت، خوب عمل کرده و برجام دستاورد مهمی برای ایران بوده که حالا به گفته او همه اعتقاد دارند باید به آن توافقنامه بازگشت.

Missing media item.

حسن روحانی خطاب به نامزدها گفته: "با شعور مردم بازی نکنید" چون "ملت ایران می‌داند چه گذشته است، و می‌داند چه کسانی بر سر کار بودند."

او گفته کسانی که می‌خواهند الان قدرت را در دست بگیرند "از کره مریخ" نیامده‌اند.

آقای روحانی به طعنه گفته: "مشخص شد همه جا بی ایراد است؛ قوه قضاییه، قوه مقننه، نیرو‌های مسلح... فقط دولت ایراد دارد، که آن هم عوض می‌شود."

او تلویحا موضع‌گیری نامزدها را ناصادقانه دانست و گفت: "چقد خانم‌ها خوب شدند امروز. چه‌قدر اقوام و اقلیت‌ها خوب شدند. چه‌قدر شیعه و سنی با هم برادر شدند."

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.