رفتن به محتوای اصلی

اخرین نکته ها !جهت عنایت ویژه
13.06.2021 - 14:27

آخرین نکته ها برای ماندگاری : (ضیاء مصباح)

* «رویداد۲۴» میگوید : افزایش قیمت نفت در بازار به این معناست که  قرار نیست تحریم‌ها برداشته شود .

* «نشریه استار»مینویسد : افزایش قیمت نفت یعنی به این زودی نفت متعلق به مردم گرفتارروز مره گی  معیشت !ایران به بازار روانه نمی‌شودوبعنوان دلیل  میگوید :نفت خام برنت با حدود ۷3 دلار معامله شده که از  می‌ ۲۰۱۹ بالاترین بها میباشد .

* سناتور«کالینز »از « وزیر خارجه ،بلینکن »می پرسد  آیا  تحریم‌ها  به نوعی لغو یا معلق میشود  و یا مجوز‌هایی به بانک مرکزی رژیم غیر مردمی ایران ،خواهند داد؟

**وزیر میگوید : صد‌ها تحریم علیه رژیم ایران از جمله برخی تحریم‌های اعمال شده در دولت ترامپ در صورتی که به برجام ارتباطی نداشته باشند تا زمانی که  رفتار حکومت  تغییر کند  به قوت خود باقی خواهند ماند!

* مهلت سه ماهه کشور‌های عضو برجام برای حضور در سایتهای هسته ای به پایان رسید و رژیم  ایران یک ماه این مهلت را که رو به پایان میباشد تمدید کرد، که مدیرکل آزانس بین‌المللی انرژی اتمی میگوید  این توافق امکان تمدید مجدد ندارد.

*موسسه «علوم و امنیت بین‌المللی » میگوید : مدت زمان دستیابی رژیم ایران به بمب اتم اگر خرابکاری گسترده اخیر  در نطنز انجام نشده بود از این هم کمتر بود .

* رافائل گرو سی  نسبت به همکاری‌ها ی آخوندها ابراز نارضایتی و عرصه را تنگ و تنگ‌تر میبیند .

* ظریف بعنوان عاقل مرد منظم و متفکر ایرانی و نسبتا دلسوز وطن با همه سرسپردگی وگاه شعارهای دون شان خود ،بعد از انتشار فایل صوتی مصاحبه با «مرکز مطالعات استراتژیک »و داستان «توفق میدان بر دیپلماسی »عملا از رهبری مذاکرات وین کنار رفت  وعراقچی را مسئول مذاکرات میداند   .

*«رهبری سیاست خارجی »عرصه بازیگری وزارت خارجه نیست و  با نبودن ظریف دست عراقچی هم برای به نتیجه رساندن مذاکرات بدون اعلام نظر قطعی این نهاد‌ها بسته  وشاید تمایلی به لغو تحریم‌ها قبل از انتخابات و تاثیر احتمالی آن نباشد.

* بالاترین دلیل ناکارآمدی نظارت استصوابی سقوط جایگاه مجلس و ریاست جمهوری است ،کارایی مجلس یازدهم بعنوان عصاره نظارت استصوابی را مقایسه کنیم با مجالس اولیه که نظارت استصوابی در کارنبود.  

**نظارت استصوابی مغایربا ابتدایی ترین اصول انتخابات آزاد میباشد.

** در انتخابات آزاد به مردم گفته نمیشود که فقط ازمیان افرادی که ما برای شماتعیین کرده‌ایم انتخاب نمایید.

**برخلاف آنچه که اصولگرایان میگویند درهیچ نظام دیگری مکانیزیمی بنام "تعیین صلاحیت" نامزدها وجود ندارد .

**داگلاس نورث: داگلاس سیسیل نورث (به انگلیسی: Douglass Cecil North) (زاده ۵ نوامبر ۱۹۲۰ – درگذشته ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵اهل ایالات متحده آمریکا در زمره مهم‌ترین و پرنفوذترین اقتصاددانان و تاریخ‌نگاران اقتصادی انتهای سده بیستم برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۱۹۹۳ می‌گوید:

* اگر می‌خواهید بدانید کشوری در حال توسعه است یا نه، سراغ صنایع و کارخانه‌ها و ساختمانهای آن کشور نروید، اینها را به راحتی میتوان خرید و وارد کرد. برای اینکه بتوانید آینده کشوری را پیش‌بینی کنید، بروید به دبستانها و ببینید آنجا چگونه کودکان را آموزش میدهند: اگر کودکانشان را پرسشگر، خلاق، صبور، نظم‌پذیر، خطرپذیر، اهل گفتگو و تعامل و برخوردار از روحیه مشارکت جمعی و همکاری گروهی تربیت میکنند مطمئن باشید که آن کشور در چند قدمی توسعه پایدار و گسترده است

*توصیه میشود  برای آگاهی بیشتر با دیدگاههای نگارنده به این ادرس  و فهرست مقالات که این متن آخرین تا امروز میباشدمراجعه و نظرتان را  بفر مائید :

https://iranglobal.info/taxonomy/term/7403

** چون گفته شد و عمل نشد، بی‌اعتمادی می‌آید؛ بی‌اعتمادی، بی‌اعتقادی می‌آورد و بی‌اعتقادی، بی‌مسئولیتی و هرکسی خود را آزاد می‌بیند که هرچه خواست بگوید و هرچه خواست بکند.# فرهنگ_و_شبه‌ فرهنگ  (اثر ماندگار هموطن اندیشمند  محمدعلی اسلامی نُدوشَن - شهریور ۱۳۰۳ شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر)

* با توجه به روحیه اموخته شده و عادت مصرف کنندگی و عافیت طلبی همراه با عدم پای بندی اکثریت جامعه به پندار نیک در اوج روز مره گی ،باید تاکید داشت  : اصلاح‌ طلب‌های رفوزه شده، رانت‌خوار و فرصت‌طلب، با همه آسیبی که دیده و پایگاه قبل را ندارند ،اما تا حدودی در درون همین جماعت می‌توانند موازنه قوا را تغییر دهند.

**به‌جای «زدن ریشه اصلاحات »باید جهت‌گیری را اصلاح کرد...!!

** پرفسور آرتور امانوئل کریستن ۱۸۷۵ در کپنهاگ – درگذشتهٔ ۳۱ مارس ۱۹۴۵ ، ایران‌شناس، خاورشناس، لغت‌شناس و پژوهشگر میگوید :

  پیش از اسلام، زنان ایران درپی تحصیل حقوق و استقلال خود بودند و رفتار با آنان همراه با نزاکت بود، در بسیاری از مسائل حقوقی،‌ حتی از مردان آگاهی بیشتری داشتند وداوری میکردند ،  با سلطه اسلام مسلمین تحت قوانین اسلامی، حقوقی که زنان ایرانی از گذشته برای خود حفظ کرده بودند را با خشونت از میان بردند.

** آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا،‌ به کمیته سنا گفت: «اگرتحریمها  با برجام مغایرت نداشته باشند، تا زمانی که رفتاررژیم خود محور مستولی بر ایران تغییر نکند باقی می‌مانند.»

** گوینده این نظریات را می شناسید ؟ موانع تولید از مسايل مهمی است که تولید کنندگان ما با آن مواجه هستند / موانع تولید کاری کرده که تولیدکننده‌های ما در عرصه تولید دچار مشکل شده‌اند / برای اینکه تولید رونق پیدا کند، باید جذابیت برای تولید ایجاد کنیم / جذابیت امور اقتصادی غیر مولد را بکاهیم و بالاخره  باید مساله تولید را در عمل !!کاری کنیم که تولید کننده مشکلی نداشته باشد؟( چندان مشکل نیست !)

* صرفا بعنوان نوعی نگرانی بدون موضع گیری عرض مینماید :

**اقای همتی در اخرین فرصت  تلویزیونی در مناظره سوم دیشب  میگوید :

**با جوانان ما چه کردید  که شعارشان از "رای من کو" شد "رای بی رای"؟

**سعی دارم کشور را از این پیچ خطرناک  با کمک خاتمی ،فرجی دانا ،تاج زاده ، جلالی پور ، جنیدی و ظریف ها که وجود  یا ایده هایشان می تواند کمک  من باشنند - با اتکاءبه علوم روز عبور دهم و تاکید دارد :روز رای گیری بزنید زیر میز، نگذارید 28 خرداد بشود 28 مرداد ، به این دلیل که نظام فکری و باورآقایان  را در  برنامه های اخیر ملاحظه فر مودید .

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ضیاء مصباح
برگرفته از:
اخبار و روی دادها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.