رفتن به محتوای اصلی

تندرو رئیسی ، در میان رکورد کم مشارکت رای دهندگان ، برنده انتخابات ریاست جمهوری ایران شد
20.06.2021 - 18:25

انتخابات در ایران با یک برنده از پیش تعیین شده به پایان رسیده است. تعداد زیادی از نامزدهای انتخاباتی شرکت کردند ، بسیاری از مبارزات غیرمنتظره امیدوارند که بتوانند قرعه کشی برخی از برندگان را به دست آورند.

سپس استبداد دینی انگشت شست خود را بر روی مقیاس قرار داد و به هر دلیلی هرکسی را که می خواست رد صلاحیت کرد. من جایی ندارم که بخواهم قضاوت کنم که دلایل آنها خوب است یا نه در موارد منفرد.

اما نتیجه نهایی همان چیزی است که اکثریت قریب به اتفاق دموکراسی های جهان به عنوان یک انتخابات تقلبی ، با "کمک" مورد علاقه خط تندرو در خط پایان ، تصور می کنند. ایرانیان با مشارکت کم مردم نارضایتی خود را نشان دادند.

بعدش چی؟ خوب ، نتیجه داشتن یک تندرو در حال حاضر ، با از بین رفتن همه رقابت ها ، ممکن است باد را در بادبان سخنان چند ساله ژئوپلیتیک "تهدید ایران" قرار دهد. اگر چنین باشد ، تلنگر این سناریو تا حدودی یک شوخی است.

تعدادی از کشورهای غربی "تاریخ تهدید" خود را از طریق استعمار در چشم انداز تاریخی سوزانده اند ، چیزی که ایالات متحده با فیلیپین درگیر شد و سپس آمریکای مرکزی را به عنوان یک مزارع وسیع اداره کرد.

به خاطر داشته باشید که این کار توسط "سرزمین آزادگان" انجام شده است ، بنابراین هرگونه انتقاد از سیستم رأی گیری ایران باید منصفانه با دیگران مقایسه شود.

ترامپ ، رئیس جمهور سابق تظاهر کرده ، فقط دوز کاملی از اینها را با خانواده اوباش و همراهان غریبه خود به ما داد و هنوز هم در تلاش است که این کار را انجام دهد. یک حوزه انتخابیه وجود خواهد داشت که می گوید پیگرد قانونی درباره ترامپ تحقیر کشور است و بنابراین نباید اجازه داد.

کسانی که این پیشنهاد را می دهند ، به طور کامل در حال شلیک قانون دوم اوباش با فردی با صلاحیت تر از ترامپ هستند و تمام چمدان های منفی او را که  در چهار سال گذشته تنظیم کرده است ، حمل نمی کنند.

اما همانطور که ممکن است ترامپ بگوید ، "او ممکن است یک رئیس جرم باشد ، اما او رئیس جرم ما است ، بنابراین این برای کشور خوب است زیرا برای ما خوب است" ، بنابراین ما باید این را در مورد سیستم ایران ارزیابی کنیم. من حتی با اردوگاه های زندان قومی در اسرائیل وارد سیستم نخواهم شد ، و با این وجود بیشتر دنیا به عنوان یک روش نمونه برای اجرای یک مزرعه تحت تأثیر قرار گرفته ام.

رئیس دادگستری تندرو ایران روز شنبه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با پیروزی چشمگیر پیروز شد و در رأی گیری که به نظر می رسید کمترین میزان مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی را داشت ، محافظت شده رهبر معظم انقلاب را به بالاترین مقام غیرنظامی تهران رساند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط ابولدرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور ، ابراهیم رئیسی با 61.95 درصد آرا به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.

وی گفت که مشارکت دهندگان در انتخابات روز جمعه 48.8 درصد از بیش از 59 میلیون رأی دهنده واجد شرایط بود ، که یک رکورد کم برای انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی است.

در جایگاه دوم با اختلاف زیاد محسن رضایی فوق محافظه کار ، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که 11.8٪ را به دست آورد. پس از وی در مقام سوم تنها اصلاح طلب باقی مانده در رقابت ، رئیس سابق بانک مرکزی عبدالناصر همتی ، که امتیاز 8.4 را کسب کرد. آخرین بار از میان چهار نامزد فوق العاده محافظه کار دیگری به نام امیرحسین قاضی زاده-هاشمی قرار گرفت که 3.5 درصد برنده شد.

بیش از 3.7 میلیون رأی باطل اعلام شد - بیشتر از آرا by رضایی در رده دوم رأی آورد. سه نفر از هفت نامزد اصلی دو روز قبل از انتخابات انصراف داده بودند - محسن مهرعلی زاده اصلاح طلب و سعید جلیلی و علیرضا زاکانی فوق محافظه کار.

رئیسی تنها پس از آنکه هیئت تحت نظارت آیت الله علی خامنه ای ، رهبر معظم انقلاب ، قوی ترین رقابت خود را رد صلاحیت کرد ، بر انتخابات مسلط شد. او از محسن رضایی ، فرمانده سابق سپاه پاسداران ، عبدالناصر همتی میانه رو و امیرحسین قاضی زاده هاشمی بسیار جلوتر بود.

K از طرف خود ، خامنه ای در سخنرانی روز چهارشنبه هشدار داد "توطئه های خارجی" که به دنبال کاهش فشار بر مشارکت مردم هستند. یک آگهی تبلیغاتی که روز چهارشنبه توسط تندروها در خیابانهای تهران پخش شد ، این مسئله را تکرار می کرد و تصویر ژنرال پاسدار انقلابی قاسم سلیمانی را که در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در سال 2020 کشته شد ، داشت. یک مرکز رأی گیری توسط قبر سلیمانی در روز جمعه ایجاد شد .

در این بروشور هشدار داده شده است: "اگر ما رأی ندهیم: تحریم ها شدیدتر خواهد بود ، ایالات متحده و اسرائیل برای حمله به ایران تشویق می شوند." "ایران زیر سایه یک جنگ داخلی به سبک سوریه قرار خواهد گرفت و زمینه برای ترور دانشمندان و شخصیت های مهم آماده خواهد شد."

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

سعید جبارزاده
سعیدجبارزاده

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.