رفتن به محتوای اصلی

حمایت مادر ستار بهشتی و گروه‌های صنفی از اعتصاب سراسری کارگران در چهارمین روز
25.06.2021 - 19:20

 

 

کارگران شرکت‌های پیشرو صنعت در پالایش آدیش، شرکت رادیو گراف نیروگاه بیدخون، شرکت دریا ساحل جفیر و سیکل ترکیبی جهرم از جمله دیگر کارگرانی‌اند که به این اعتصاب پیوسته‌اند.

 

پیش از این خانواده جان‌باختگان آبان ۹۸ از این اعتراضات حمایت کرده بودند. در همین حال، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، نیز در پیامی از این اعتصابات سراسری حمایت کرد.

او با اشاره به ابراهیم رئیسی نوشت که مقامات جمهوری اسلامی «با انتصاب فردی معلوم‌الحال» و «خالی از درایت و علم و سیاست» بر مسند بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی تلاش دارند تا «با ایجاد رعب و وحشت و سرکوب خشن ما مردم را به سکوتی اجباری فرو برند، اما زهی خیال باطل».

مادر این کارگر وبلاگ‌نویس جان‌باخته زیر شکنجه با اشاره به تحریم انتخابات نوشت: «حاکمیت اسلامی سیلی محکم و قدرتمند مردم را هنوز دریافت نکرده، نتیجه فراخوان «نه به انتخابات» و «رای بی رای» تنها مشتی بود نمونه خروار.»

گوهر عشقی تاکید کرد: «از همه کارگران چه روزمزد، قراردادی، رسمی خاضعانه درخواست دارم که در برابر این بی‌عدالتی‌ها و‌ جنایات ضد مردمی میهنی مقاومت نمایید… از اخراج فردی و دسته جمعی نهراسید، افرادی که باید اخراج و در نتیجه از محاکمه خویش در هراس باشند، کسانی هستند که مملکت ما را اشغال اشغال درآورده و به سوی نابودی کشانده و هویت و اصالت ما را خدشه دار کرده‌اند.»

 

تعدادی از گروه‌های صنفی از جمله تعدادی از معلمان شاغل و بازنشسته نیز از این اعتصاب‌ها حمایت کردند.

فدراسیون بین‌المللی پتروشیمی اینداستریال نیز از این اعتصاب‌ها اعلام حمایت کرده و کمال اوزکان، مشاور دبیرکل این کنفدراسیون، گفته است که کارگران ایرانی «یک بار دیگر نشان دادند که در مقابله با سرکوب چه شجاعتی دارند و با عمل دسته جمعی خود، از خود و مطالباتشان دفاع می‌کنند.»

افزایش سطح دستمزد، پرداخت حقوق معوق و تغییر نوبت مرخصی از جمله خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان است. این اعتصاب‌ها تحت عنوان «کمپین ۱۴۰۰» از روزهای گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اعلام شده که قرار است کارکنان رسمی صنعت نفت نیز از روز ۹ تیر اعتصاب کنند. کارگران شرکت نفت در مرداد ماه سال گذشته نیز به صورت سراسری اعتصاب کرده بودند. در خرداد ماه نیز صدها تن از کارکنان رسمی و کارگران شرکت نفت ایران در چند شهر ایران اعتصاب کردند

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.