رفتن به محتوای اصلی

بیانیه سیاسی یا نامه به ر فقا؟
27.06.2021 - 18:57
بیانیه سیاسی یا نامه به ر فقا؟
یک روز بعد از انتخابات، مطلبی از وحید حقانیان ، معاون امور ویژه خامنه ای، در ایسنا انتشار یافت که مورد توجه زیادی از سوی رسانه ها قرار گرفت. در این مطلب، حقانیان مسایل بسیار مهمی را مطرح کرده است و این سوال را بوجود آورد که دلیل این اقدام معاون امور ویژه و یکی از افراد کلیدی بیت چه بوده است. تمام تحلیل ها از این نقطه آغاز شده اند که حقانیان " بیانیه سیاسی" انتشار داده است. اهمیت مسائل مطروحه ، زمان انتشار آن و بویژه ساختار مطلب این سناریو را تقویت می کند که آنچه انتشار یافته، یک نامه خصوصی به افراد خاصی بوده که به دلائلی به بیرون درز داده شده است.
مطلب خطاب به " رفقای محترم و عزیز" نوشته شده است و ادبیات آن کاملا خصوصی و بدون هر گونه پرده پوشی است. توجه به این نکته و عزیمت از اینجا که یک نامه خصوصی را افشا کرده اند، می تواند به رمز گشائی از آن و تاباندن نور به پستو های قدرت در بیت خامنه ای کمک بکند . در این نامه، حقانیان نکات مهم زیر را به صراحت و یا به قرینه بیان کرده است:
1- انتخابات در بیت مهندسی شده و او یکی از اعضای تیم مهندسی بوده است.
2- هدف مهندسی این بود که رئیسی با آرای خوب و در انتخاباتی با مشارکت مطلوب رئیس جمهور بشود.
3- زاکانی و جلیلی قرار بود که کاندیدای پوششی باشند و رضائی و قاضی زاده می بایست برای گرم کردن تنور تا آخر در صحنه بمانند.
4- " عده ای و با تحلیل و افکار خاص" - کیهان شریعتمداری و افراطیون همفکر سردبیر ولائی کیهان- فشار می آوردند که رضائی و قاضی زاده به سود رئیسی انصراف بدهند و اگر این اتفاق می افتاد، نه تنها دیگر انتخابات " رنگ و بوی واقعی و رقابتی" نمی داشت، بلکه " یقینا چالش بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوجود می آمد."
5- همتی بر اساس برنامه ریزی تیم مهندسان، به ترکیب کاندیدا ها اضافه شد تا جبهه اصلاح طلبان را بشکند. تیم واقف بود که او هیچ شانسی برای رای آوری ندارد، اما توانائی ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان را دارد.
حمله شدید حقانیان به آنهایی که می خواستند با کنار کشیدن رضائی و قاضی زاده، نظام را با چالش بزرگی مواجه کنند، نظر به اینکه کیهان سردمدار این فکر بوده است، این گمان را تقویت می کند که شریعتمداری که در ارتباط نزدیک با امنیتی ها قرار دارد، به این نامه دسترسی یافته و برای رد گم کردن، آنرا از طریق ایسنا منتشر کرده است. حملات تند تسنیم، سایت بسیار نزدیک به سپاه به حقانیان و مفاد نامه، می تواند موئد این باشد که میان بخشی از سپاه و شریعتمداری همآهنگی صورت گرفته است و تا اینجا شاهد یک صف آرائی هستیم که در یک سوی آن حقانیان به مثابه یکی از اعضای تیم مهندسی انتخابات قرار دارد و در سوی دیگر کیهان و تسنیم . اگر این تحلیل درست باشد ، آنگاه سرنخی بدست می آید برای ورود به هزار توی بیت و شناخت صف بندی هائی که در آن شکل گرفته و یا در شرف شکل گیری است و نیز نزدیک شدن به پاسخ سوالاتی از این دست که رابطه خامنه ای با این مهندسی و دعوای شریعتمداری و حقانیان چیست؟ آیا مدیریت پروژه انتخابات را خامنه ای بر عهده داشت و یا آنگونه که برخی شواهد نشان می دهد، فرزندش ، مجتبی مسول آن بوده است؟ آیا شریعتمداری و تسنیم در حمایت از مجتبی، حقانیان را مورد حمله قرار داده اند و یا حقانیان هم تیم مجتبی است و آنها از ناحیه دیگری او را در تنگنای افشای اسرار نظام قرار داده اند؟ فعلا فقط سرنخ هائی برای رسیدن به پاسخ ها وجود دارند.
متن نامه حقانیان را در زیر آمده است:
###################################################################

بیانیه وحید حقانیان در خصوص انتخابات/ تقدیر از سه کاندیدای ناکام

 Missing media item.

 به گزارش گروه سیاسی برنا، دکتر سید وحید حقانیان در پی انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای از محسن رضایی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و عبدالناصر همتی تقدیر کرد.

 
متن کامل بیانیه وحید حقانیان به این شرح است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان 

رفقای محترم و عزیز

سلام علیکم ،

نکته ای را میخواستم صادقانه و از روی اطلاع خدمتتان عرض کنم و آن اینکه لازم است،  توجه داشته باشیم  که در این مقطع حساس، لازم است از تلاشهای صبورانه ، جناب آقای محسن رضایی و جناب آقای دکتر امیر حسین قاضی زاده هاشمی ، کمال تشکر را داشته باشیم . این برادران با وجود فشارهای شدید عده ای و با تحلیل و افکار خاص ، صحنه انتخابات را ترک ننموده و خود را نامزد پوششی فرض نکرده و تا آخر رقابت های انتخاباتی ، با انرژی ، باور و جدیت در صحنه باقی ماندند ، تا انتخابات ۱۴۰۰ ، علیرغم تبلیغات چندین ماهه و سنگین دشمنان ،  رنگ و بوی واقعی و رقابتی به خود بگیرد و درصد مشارکت ، از پیش بینی های حضرات بالاتر  برود . 

در اینجا لازم است این نکته را اضافه کنم که آقای دکتر همتی هم به این معنا کمک کردند، زیرا ضد انقلاب ، و دشمنان کشور ، انتخابات را تحریم و عده ای هم متاسفانه در داخل،  نا آگاهانه ، و یا از سر غفلت ، شعار ، رای ، بی رای را سر میدادند . سران جبهه اصلاحات هم با توجه به انتقاد و نارضایتی شدید و عمومی اقشار مختلف مردم از  دولت مستقر و با توجه به ضعف عملکرد آنان و تاثیر گذاری گرانی ها و نابسامانی ها ، بر روی زندگی روز مره آنان ، حاضر نبودند آبروی خود را به خطر بیاندازند و رسما و با عنوان جبهه اصلاحات به میدان بیایند و تنها به این بسنده کردند که تعدادی از احزاب و افراد خاص را ترغیب به حمایت از آقای همتی نمایند که نتیجه همه این فرایندها و نارضایتی شدید مردم، برای عدم رای آوری آقای همتی که خود اتفاقا عضوی از دولت مستقر، فاقد مقبولیت، به حساب می آمد، کافی می نمود و از قبل هم قابل پیش بینی بود . امید به رای آوری نامزد غیر رسمی و تحمیلی جبهه اصلاحات بعد از هشت سال تکرار ناکامی و عدم تحقق وعده های انتخاباتی  به سرابی بیش نمی ماند. بنابر این حضور این سه رقیب برای جناب آقای رئیسی ، امداد الهی به حساب آمده و یقینا باید گفت اینها خود را بگونه ای دانسته ، یا ندانسته خرج انقلاب کردند وگرنه با توجه به شرایط رد صلاحیت ها ، تحریم انتخابات توسط بیگانگان و حتی احمدی نژاد، اگر بعد از کنار کشیدن نامزدهای  پوششی، این سه نفر نیز اعلام انصراف کرده بودند، ولو وزارت کشور هم قبول نمی کرد، یقینا چالش بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوجود می آمد.

باید خداوند متعال را شاکر باشیم که مانند همیشه،  مردم عزیز از تمامیت ایران سربلند ،دفاع کرده و دشمنان را مایوس نمودند . از امروز دیگر زمان همکاری و حل ریشه ای مشکلات مردم، یعنی همان ولی نعمتان انقلاب و نظام است تا انشا الله بی تدبیری ها کنارگذاشته شده و با امید و تکیه بر توان داخلی،  آینده ای روشن را برای مردم و خصوصآ جوانان غیور و مستعد، کار و کوشش و نو آوری رقم بزنیم . در صورتی که اینگونه شود در انتخابات چهار سال بعد با حضور حداکثری مردم و انتخاب دولت قوی و مردمی و اقبال دوباره به رئیس جمهور منتخب جدید روبرو خواهیم بود .

انشاالله

یاعلی 

سید وحید حقانیان 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.