رفتن به محتوای اصلی

تحصیلکردگانِ جنایتکار!
04.07.2021 - 10:10

حکومت اسلامی نمونه ای ازاین دست پلشتی و زشت نمائی ست و نشانه این واقعیتِ تلخ که می توان دکتر و مهندس و استاد دانشگاه بود اما همزمان شکنجه گری و جنایت کرد و یا حامی و دستیار جنایتکاران شد، آن هم جانیانی که مصداق " جنایت علیه بشریت" هستند.

به شهادت تاریخ در همین یکی دو قرن اخیر آمران و فرمانده هان جنایت ها و کشتارِ خیل عظیمی از انسان های بی گناه تحصیلکردگان، دکترها (حتی پزشک ها)، مهندس ها ، حقوق دان ها و دارندگان مدارک تحصیلی آکادمیک، درسطوح مختلف بوده اند، کسانی که در موقعیت رهبری سیاسی بسیاری از کشورهای جهان و نیز حزب ها و سازمان ها و گروه های سیاسی و مذهبی جنایت آفریده اند.

پیش تر من در سلسله مقاله هائی با عنوان " جنایتکاران تحصیلکرده " به نمونه هائی غیر وطنی و وطنی اشاره کردم و در بارۀ دکتر ژزف منگله از جنایتکاران آشویتس ، دکتر رادووان کارادچیک از آمرین کشتار مردم بوسنی، دکتر ایمن الظواهری از رهبران القاعده و... نوشتم.

در میهنمان به قاتلی به نام مهندس سعید امامی (اسلامی) از آمران و عاملان قتل هائی که به قتل های زنجیره ای معروف شده است، پرداختم. این قاتل تحصیلکردۀ رشته مهندسی مکانیک در امریکا و از فعالین انجمن های اسلامی در این کشور، متولد ۱۳۳۶ در شیراز، پس از اخذ دیپلم ریاضی جهت تحصیل به آمریکا (واشنگتن) عزیمت کرده بود. و نیزدر باره بازجو و شکنجه گری به نام سید کاظم کاظمی ( سید مجتبی) تحصیلکرده ی رشته ی مهندسی مکانیک از ایالت تگزاس آمریکا نوشتم.

از دکتر علی اکبر ولایتی، خادم آیت الله خمینی و مشاورآیت الله خامنه ای که دو دوره نیز وزیر امور خارجه حکومت

اسلامی بود نیز نام بردم. وزیر امور خارجه و پزشک متخصص بیماری های کودکان از دانشگاه جان هاپکینز که در کشتار دگراندیشان تبعیدی نقش داشت.

 

از محمد حسن صادقی مقدم، فیزیکدان و از حقوقدانان شورای نگهبان و محمد جواد لاریجانی و گَله ای از این دست موجودات هم نام آوردم، که در این میانه محمد جواد لاریجانی جایگاه ویژه ای داشت. این عضو خانواده " مبارک خصال" لاریجانی، فرزند روحانی شیعه میرزا هاشم آملی، نقشی مهم در تحکیم و تداوم حکومت اسلامی داشت، همچون برادرانش صادق لاریجانی، علی لاریجانی، باقر لاریجانی ، فاضل لاریجانی که هر کدام به نوعی یاری رسانِ تداوم جنایت علیه بشریت بوده اند. محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه حکومت اسلامی و مشاورامور بین الملل ریاست قوه قضائیه به عنوان پژوهشگردانش های بنیادی ( فیزیک نظری و ریاضیات )، مهندس برق و ریاضیدان، تحصیلکرده امریکاست که در باره " اندیکاتور" های فرهنگ و " پراکسیس" انسان و"عقل عملی فرهنگ " و" عقلانیت" و " آسیب شناسی فرهنگ " و " نقد لیبرالیسم " منبرها رفته است. این تحصیلکرده دانشگاه برکلی به عنوان پیام دار و سفیر حقوق بشر اسلامی در جهان، سنگسار و شکنجه و اعدام را از گوهرهای تابناک اسلام و اهل بیت معرفی کرده است واز تریبون های بین المللی به جهانیان نوید داده است که : ".... ما هنوز بخش اندكی از گوهر تابناك اسلام و اهل بیت را شناخته ایم و بخش كمی از آن را به دنیا شناسانده ایم با این حال سه هزار صفحه از قوانین اسلامی در حال آماده سازی است كه آنرا به مجامع بین المللی ارائه خواهیم كرد."

نمونه دست به نقد تحصیلکردۀ همدست جنایتکار دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

" سعید نمکی (زادهٔ ۲۴ خرداد ۱۳۳۷ در کاشان) در تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۷ به عنوان وزیر وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد. وی سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۳ دی تا ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ بود. نمکی فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته داروسازی است. عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی با مرتبهٔ علمی دانشیاری، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، عضو شورای سیاستگذاری مرکز ملی تحقیقات بیمهٔ سلامت، و معاون سابق محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد. وی در سال ۱۳۹۴ به معاونت امور اجتماعی و عمومی در سازمان مدیریت (سازمان برنامه و بودجه) منصوب شد و به گفته وی، ۲۵ سال پیش از این تاریخ، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، و مدتی مشاور معصومه ابتکار و چندسال مدیرعامل چند کارخانه داروسازی از جمله تولید دارو بوده‌است."

این تحصیلکرده همدستی با جنایت را با تملق و چاپلوسی در آمیخته، و نمونه تازه ای از موجودات مشابه خودش به تماشا گذاشته است. در مورد خامنه ای و خطاب به او گفته است:

" هدایت رهبری باعث حماسه آفرینی در مهار ویروس کرونا شد. تا خدا هست و دعای شما، هراسی از ویروس کرونا نداریم. رابطه من و رهبر، رابطه مرید و مراد بود، اما الان به عاشق و معشوق تبدیل شده!. عهد بسته‌ام کمتر گله کنم تا مبادا سبب رنجش رهبر معظم و مردم شوم. بزرگترین علت کامیابی ایران در مبارزه با کرونا، حمایت‌های بی‌بدیل مقام معظم رهبری بود. توصیه‌های رهبری در خصوص منع واردات واکسن کرونای آمریکا و انگلیس کاملاً دلسوزانه و علمی بود. هر وقت فکر می‌کنم شاید این مرد بزرگ (خامنه‌ای) را برنجانمش، بغض گلویم را می‌گیرد. نمی‌خواهم خیلی به کالبد شکافی موج چهارم کرونا بپردازم، زیرا غصه‌ای بر غصه‌های رهبری اضافه می‌کند."

دکتر سعید نمکی در پیام تبریک به ابراهیم رئیسی" انتخاب هوشمندانه آن عزیز ارجمند توسط مردم شریف، قدر شناس و وفادار کشورمان را تبریک عرض" نموده و می گوید: " حمایت‌های مکرر و بیدریغ حضرتعالی در ایام سخت مدیریت کرونا از مدافعین

سلامت همواره در خاطره همکارانمان خواهد ماند. بی تردید پایبندی به زنده نگه داشتن ارزش‌های انقلاب اسلامی، توجه به تهیدستان و ضعیفان، عدالت محوری، فساد ستیزی، برداشتن موانع از مسیر تولید ملی و احترام به دیدگاه‌های کارشناسی که جزء تفکیک ناپذیر مرام و شخصیت حضرتعالی است، می‌تواند نوید آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی باشد."

دکترسعید نمکی، همچون مهندس سعید امامی، مهندس سيد کاظم کاظمی، دکترعلی اکبرولايتی، محمد جواد لاریجانی و...نماد و نمونه ها ی سلطه ی ایمان مذهبی و ایدیولوژیک برعلم و دانش و خرد نقاد هستند. مذهب و ایمان این موجودات بیگانه با انسان دوستی و انسانیت، بیگانه با تحمل و بردباری و مدارا با دگراندیشی، دگر بودی و دگررفتاری ست، تاریک خانه ای که انسانیت و

روشن اندیشی راه به آن ندارد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
کیهان لندن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.