رفتن به محتوای اصلی

دستگاههای اطلاعاتی رژیم کدامند؛ کسب اطلاعات سری و لیست ترور احتمالی
14.07.2021 - 16:01

در جمهوری جهل و جنایت جمهوری اسلامی همه چیز امنیتی است از کلمه رقص تا پستان گاو امنیتی است چه برسد به مخالفین آشکار و پنهان رژیم اسلامی ؛ در این برنامه( پنج ماه پیش) ابتدا در باره فهرستی از دستگاههای اطلاعاتی ایران ؛ اهداف جاسوسی ، اپوزیسیون و اخبار محرمانه ؛ اشکال نفوذ ؛ اهداف آن ؛ تاثیر گذاری سیاسی ؛ ارتش سایبری ؛ لیست افراد و اشخاصی که در لیست احتمالی ترور ویاربایش از سوی باندهای تروریستی رژیم قرار دارند . پنج ماه پیش در باره قتل و ربایش مخالفین گفته بودم از جمله لیست ترور احتمالی و بطور مشخص نام مسیح علینژاد را ذکر کرده بودم

 

Missing media item.

 

کارنامه جمهوری اسلامی در حذف فیزیکی و ربودن مخالفان سیاسی در چهار دهه اخیر در خارج از کشور بسیار سیاه است، تنها ۳۶۰ ترورثبت شده در کشورهای غربی در ۴۱ سال اخیر و حداقل سه آدم‌ربایی سیاسی تنها در یک‌سال گذشته صورت گرفته است. البته تعداد واقعی لیست ترور جمهوری اسلامی بسیار بیشتر است مثلا ترور ها در کردستان عراق ؛ افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی خلیج فارس در امار بالا به حساب نیامده است

######################

کارنامه جمهوری اسلامی در حذف فیزیکی و ربودن مخالفان سیاسی در چهار دهه اخیر در خارج از کشور بسیار سیاه است، تنها ۳۶۰ ترورثبت شده  در کشورهای غربی  در ۴۱ سال اخیر و حداقل سه آدم‌ربایی سیاسی تنها در یک‌سال گذشته صورت گرفته است. البته تعداد واقعی لیست ترور جمهوری اسلامی بسیار بیشتر است  مثلا ترور ها در کردستان عراق ؛ افغانستان، پاکستان و کشورهای عربی خلیج فارس  در امار بالا به حساب نیامده است .

شایان ذکر است  که جمهوری اسلامی ایران  از سال 1998 پس از تروردر رستوران میکونس ایران به ادتحادیه اروپا رسما قول داد که دست به ترور در محدوده جغرافیایی اتحادیه اروپا نزدند و تا دوسال پیش به این تعهد پای بند بود ولی ترور محد رضا کلاهی و یکی از رهبران «جنبش عربی برای آزادی احواز» و همچنین قصد ترور این رهبران  توسط پلیس دانمارک کشف و یکی از عوامل ترور هم اکنون در زندان این کشور بسر می برد.

 از سوی دیگر سرویس اطلاعات و امنیت هلند این موضوع را در پاسخ به یکی از رسانه‌های این کشور در مورد دستگیری یک فعال خوزستانی در ترکیه و انتقالش به ایران اعلام کرده است.

این سازمان گفته است: "مهم است ایرانیان مقیم هلند بدانند که اگر به کشورهای غیر اروپایی سفر کنند با احتمال آدم ربایی و دستگیری و انتقال به ایران مواجه هستند."

با توجه به اینکه مقر نهادهای مهم بین‌المللی از جمله دادگاه لاهه و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در هلند است، این کشور از مراکز مهم فعالیت مخالفان جمهوری اسلامی‌ در اروپا بوده و حکومت ایران نیز سوءقصد به مخالفان حکومت در این کشور دارد.

در گذشته اقدامات ایران در هلند منجر به بروز تنش‌های دیپلماتیک بین ایران و این کشور نیز شده است.

پژمان اکبرزاده، روزنامه‌نگار ساکن هلند به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که هشدار مقامات هلندی در گذشته نیز سابقه داشته زیرا ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و به همین دلیل هلند نمی‌تواند از شهروندان دستگیر شده‌اش در ایران حمایت کند.

آقای اکبرزاده معتقد است که هشدار اخیر بسیار گسترده‌تر از دفعات گذشته است زیرا این بار سفرها محدود به هشدار برای سفر به ایران نیست و شامل همه کشورهای غیراروپایی می‌شود.

 

کمتر از یک ماه قبل حبیب فرج‌الله چعب ملقب به حبیب اسیود از رهبران گروه "مقاومت ملی الاحواز" در استانبول ترکیه ناپدید شد و وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد که وی را در اختیار دارد.

روز گذشته تلویزیون ایران ویدئوی کوتاهی از اعترافات حبیب اسیود پخش کرد که وی در آن می‌گوید در حمله مرگبار رژه نظامی در اهواز نقش داشته است.

هدی هواشمی، همسر آقای اسیود، به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که او "از ۱۵ اکتبر در استانبول ناپدید شد."

دولت ترکیه یا ایران به طور رسمی این گزارش را تایید نکرده‌اند، اما خانم هواشمی گفته است که "وزارت خارجه سوئد اطمینان دارد ماموران اطلاعاتی ایران با همکاری ترکیه و از طریق مرز آذربایجان غربی همسرش را به ایران برده‌اند."

در مردادماه سال جاری خورشیدی نیز جمشید شارمهد، رئیس رادیو تندر متعلق به انجمن پادشاهی ایران در آمریکا هم در جریان سفری به امارات متحده عربی در دبی توسط ماموران حکومت ایران ربوده و به ایران منتقل شد.

خط مشی انجمن پادشاهی ایران مبارزه با جمهوری اسلامی تا براندازی است.

پیش از وی نیز روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمد نیوز در ۲۲ مهر ۱۳۹۸ در سفری که به کشور عراق داشت دستگیر و به ایران منتقل شده بود.

خانم هواشمی می‌گوید از طریق پلیس ترکیه مطلع شده که آقای اسیود ۹ اکتبر وارد فرودگاه استانبول شده و قرار بوده روز ۱۵ همان ماه ترکیه را به مقصد سوئد ترک کند، اما این اتفاق نیفتاده و او از آن تاریخ "ناپدید شده است."

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.