رفتن به محتوای اصلی

سفیران کورش بزرگ
20.07.2021 - 21:46

 هم میهنان گرامی درود بر شما، 

سه بزرگ نامبرده در تارنمای زیر ، سفیران کورش بزرگ‌ هستند که کار گردآوری کمک‌های نقدی شما را پذیرفته اند تا پیام ملت ایران را از راه سخنان کنده شده در زیر تندیس فرمان کورش بزرگ بگوش دولتمردان جهان برسانیم.  تندیس ساخته شده ولی‌ برای حمل آن به کمک شما نیازمندیم

ما نیاز به ۷ سفیر دیگر داریم  که هر کدام مبلغ ۹۰۰ دلار جمع کنند تا بتوانیم ۹ هزار دلار هزینه حمل تندیس را به تاجیکستان بپردازیم. جایی که دولتمردان و سفیران جهان به انگیزه جشن‌های خودایستایی تاجیکستان گرد هم میایند

ما در این راه بسیار تلاش کرده ایم و با این که کسانی که وعده کمک داده بودند دورمان را خالی کرده اند، حیفمان میاید که دم آخر جا بزنیم.

هنگامی که این تندیس با کمک شما و سفیران کورش بزرگ برپا شد، بیگمان تا پایان عمر از خودتان خوشنود خواهید بود، چون کاری میکنید که ملیون‌ها هم میهنی که مدتهاست از هر سو خوار شده اند برای یک روز هم که شده سربلند بشوند. شما اگر خودتان درگیر هستید میتوانید پرسش کنید چه کسی میتواند آستین‌ها را بالا بزند ، کمر همت ببندد و بعنوان سفیر کورش بزرگ خودش را به ما معرفی کند تا ما نامش را درج کنیم. 

اگر هر کدام از ما  به اندازه پول یک‌ باک ‌بنزین‌ ، یک کورس تاکسی و یا یک کارتن سیگار صرفه جویی کنیم و پولش را در این راه به سفیران پرداخت کنیم دیگر نیازی به یک معجزه، یک پشتیبان خارجی و یا یک شخص پولدار نداریم که بیاید و ما را رهایی بخشد. 

خودمان باید همت کنیم. اگر پول نداریم، کوشش کنیم و‌ سفیر بیابیم. ما نیاز داریم تمرین تعاون کنیم و با همیاری، دشواری‌های ملی را از میان برداریم. این تندیس از جانب همه ایرانیان به مردم تاجیکستان یعنی تنها بخش آزاد ایران زمین ارمغان میشود. شما هم جزو پیشکش کنندگان هستید. 

برخی به اشتباه میپندارند پرداخت هزینه ساخت این تندیس را بهتر است به خانواده‌های بی‌بضاعت کمک کنیم، کمک‌ به نیازمندان که واحب است حرفی نیست ولی هر کاری جای خودش را دارد و‌ با همه سختی ها، ما باید به کار اثر گذاری فرهنگی نیز بپردازیم.

هرچه زودتر فرهنگ مردم غنی تر شود زودتر مردم به رفاه اجتماعی میرسند.

ما با شکم گرسنه نیز باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه داریم. هرگاه  ‌هزینه این تندیس را به جمعیت ایران سرشکن کنیم برابر هزینه ۷ گرم بیسکویت برای هر ایرانی میشود، یعنی کمتر از یک قاشق خوراک.

چه فرصتی از این زرین تر که بسیاری از سفیران و مقامات بلند پایه دنیا که به انگیزه جشن‌های ۳۰ سال خود ایستایی میهمان دولت تاجیکستان هستند و همه خواه نا خواه میپرسند این فرمان کورش چی بوده و پاسخ کوتاهش این است؛

دین و آیین مردم به خودشان مربوط است 

سفیران کورش بزرگ بار بزرگی را به دوش خواهند کشید، از این رو نامشان را در پای تندیس خواهیم نوشت تا یادگاری شود برای این پویش افتخار آمیز فرا جناحی، ملی و مهمتر از همه گروهی. کاری که این روز‌ها بسیار نادر است.  

آیا میتوانید یا خود پا جلو بگذارید یا کوشش کنید یک سفیر برای کورش بزرگ پیدا کنید؟  کسی که هم‌ خرد و شعور داشته باشد هم شور. کسی که اگر زخم خورده هم باشد ، باز استوار آهنگ باشد و مسئولیت پذیر تا بتواند به خاطر کورش بزرگ این مبلغ جزیی را جمع آوری کند.

https://kanoonfarhangparsi.com/projekter

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

مهران مقدس

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.