رفتن به محتوای اصلی

بحران شدید کرونا در ایران؛ ۲۰ هزار مراجعه در روز
25.07.2021 - 10:32

"بیماران بدحال با ۱۱۵ تماس بگیرند!" این پیام نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران است. تعداد "بیماران بدحال" رو به‌ افزایش دارد و شمار مبتلایان به حدی افزایش یافته که سامانه درمانی ایران قادر به پاسخگویی به آن نیست.

مسئولان مدعی‌هستند که ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها در اختیار بیماران کرونایی است. این در حالی است که معاون درمان ستاد کرونا استان تهران از بستری بیماران کرونایی در بخش اورژانس سخن گفته است. می‌گوید بیماران ابتدا در این بخش بستری می‌شوند و پس از آنکه تختی در بخش‌های دیگر خالی شد به آن بخش‌ها منتقل می‌گردند.

حتی گفته می‌شود که برخی  از بیماران در حیاط بیمارستان‌ها به انتظار خالی شدن تخت در انتظار به سر می‌برند. نادر توکلی این خبر را تکذیب نمی‌کند. می‌گوید این بیماران "موقتا" در این شرایط بستری می‌شوند.

افزایش مراجعه بیماران کرونایی

روزانه ۲۰ هزار مورد مراجعه به بیمارستان‌ها وجود دارد. این موضوع که چه تعداد از بیماران به مطب‌ها مراجعه می‌کنند، بر کسی روشن نیست.

در تهران بنا بر آمار رسمی مقامات جمهوری اسلامی ۸۷۰۰ بیمار کرونایی بستری هستند. این در حالی است که روزانه ۲۰۰۰ بیمار دیگر نیز بستری می‌شوند.

وزارت بهداشت اقدام به ایجاد "کلینیک‌های سرپایی" نموده است. گفته می‌شود روزانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بیمار کرونایی به صورت سرپایی "مدیریت" می‌شوند.

بر اساس آماری که از سوی مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منتشر شده، در روز دوم مرداد ۱۸ هزار و ۶۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده و ۲۵۹ نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست ‌داده‌اند.

این در حالی است که کسانی که در ایران دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده‌اند.

نادر توکلی، معاون ستاد درمان کرونا اعلام کرده است که پیش‌بینی دقیق مدت زمان ادامه این وضعیت بحرانی در شرایط کنونی ممکن نیست. گفته است این وضعیت دست‌کم دو هفته ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
دویچه وله

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.