رفتن به محتوای اصلی

کانون اعتراضات اهواز در محاصره نیروهای امنیتی، ادامه بازداشت‌ها و قطع اینترنت
26.07.2021 - 08:25

 

 Missing media item.

 

کانون اعتراضات اهواز در محاصره نیروهای امنیتی، ادامه بازداشت‌ها و قطع اینترنت در شهرهای خوزستان

کوی علوی، حی الثوره، کانون اعتراضات در شهر اهواز، در یازدهمین شب اعتراضات به طور کامل تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفت و همچنان قطع اینترنت و بازداشت‌های گسترده در شهرهای خوزستان ادامه دارد.

این درحالی است که شهرهای خوزستان همچنان به گفته منابه محلی صحنه «حکومت نظامی اعلام نشده» است و هزاران نیروی یگان ویژه و نیروهای سپاه پاسداران و صدها خودروی ویژه ضد شورش شبانه روز در میادین و خیابان‌های شهرهای اهواز، ایذه، هویزه، الهایی، حمیدیه، شادگان، ماهشهر، جراحی، سوسنگرد، کوت عبدالله و دیگر شهرهای استان خوزستان مستقر بوده و به گشت‌زنی می‌پردازند.

یک منبع به ایران اینترنشنال خبر داد که کوی علوی اهواز از دو ورودی اصلی آن تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار گرفته است و نیروهای امنیتی همه افراد در حال خروج یا ورود به این منطقه را تفتیش و از برخی می‌خواهند موبایل‌هایشان را باز کنند تا در صورت وجود ویدیوی اعتراضات آنها را بازداشت کنند.

کوی علوی، حی الثوره، اهواز در کنار لشکرآباد، کمپلو و کیان‌شهر از مناطقی هستند که در شب‌های گذشته صحنه گسترده‌ترین اعتراضات در اهواز بودند.

از سوی دیگر اینترنت در اهواز، سوسنگرد، شوش، شادگان، حمیدیه، ایذه، ماهشهر، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و دیگر شهرهای خوزسنان همچنان در یک‌شنبه شب همزمان با یازدهمین شب اعتراضات تا بامداد دوشنبه همچنان قطع بوده است.

منابع محلی در شهرهای سوسنگرد، شادگان، حمیدیه، و ماهشهر نیز گفتند که نیروهای امنیتی و نیروهای سپاه پاسداران اقدام به بازداشت گسترده و خانه به خانه جوانان در این شهر کرده‌اند.

دامنه بازداشت‌ها فعالان مدنی و جوانان معترض به شهرهای آبادان، خرمشهر و همچنین اندیمشک و دزفول نیز که در جریان اعتراضات شاهد تظاهرات پراکنده بودند گسترش یافته است.

همزمان به گفته منابع محلی، درحالی که بسیاری از بازداشت‌شدگان کودکان و نوجوانان هستند در مراجعه خانواده‌ها به مراکز و نهادهای مسئول، تاکنون پاسخ روشنی به آنها درباره محل نگهداری بازداشت شدگان داده نشده است.

اعتراضات در استان خوزستان از شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ تیر ماه و در اعتراض به بی‌آبی آغاز شد و تاکنون به شهرهای شاهین شهر در اصفهان، بوشهر و گناوه در استان بوشهر، بجنورد در خراسان شمالی، تبریز دراذربایجان شرقی، سقز در استان کردستان، جونقان در استان چهار محال و بختیاری، و الیگودرز در لرستان گسترش یافته است.

در جریان این اعتراضات تاکنون دست‌کم ۹ نفر از معترضان در شهرهای شادگان، اهواز، کوت عبدالله، ماهشهر و الگودرز در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شده‌اند که اغلب کشته‌شدگان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.