رفتن به محتوای اصلی

تاکید کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا بر ادامه مذاکره با ایران
04.08.2021 - 10:20

در فاصله پنجشنبه هفته گذشته تا سه‌شنبه، چند نفتکش در آب‌های عمان و بندر فجیره هدف حمله یا خرابکاری قرار گرفتند. حمله به مرسر استریت در آب‌های عمان دو کشته -شهروندان بریتانیا و رومانی- بر جای گذاشت. آمریکا، بریتانیا، اسرائیل و آمریکا، جمهوری اسلامی را مسئول این حمله معرفی کردند. اقدامات بی‌ثبات‌کننده روز سه‌شنبه علیه چند کشتی در بندر فجیره نیز به جمهوری اسلامی نسبت داده شده است.

با این حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه نقش تهران در تهدید کشتی‌رانی بین‌المللی گفت: «اوضاع را زیر نظر داریم و با شرکای خود در ارتباط هستیم. گزارش‌های اولیه نگران‌کننده است اما به طور کامل در ارتباط هستیم.» 

ساکی درباره دور هفتم مذاکرات احیای برجام باتوجه به روی کار آمدن دولت جدید در ایران با تاکید بر اهمیت زیرنظر گرفتن برنامه‌های هسته‌ای ایران گفت: «ما کاملا آماده هستیم برای ادامه مذاکرات به وین بازگردیم و امیدواریم این فرصت وجود داشته باشد.»

همزمان ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز بر اهمیت اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و نظارت بر برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد و گفت: «آماده ازسرگیری دور هفتم مذاکرات با ایران هستیم»

پرایس در واکنش به پرسش خبرنگاری که از او پرسید ایران دقیقا باید چه کاری انجام دهد که آمریکا به مذاکره ادامه ندهد، از  پاسخ شفاف خودداری کرد و با محافظه‌کاری از اهمیت دیپلماسی نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی گفت.

وال استریت ژورنال اخیرا در سرمقاله‌ای نوشته بود که «دولت بایدن باید چند سیلی دیگر از ایران بخورد تا متوجه شود ماهیت رفتار تهران در منطقه تغییر نمی‌کند».

دولت بایدن تا کنون نشان داده که اولویت دستیابی به توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی را دنبال می‌کند و در این مسیر اقدامات منطقه‌ای تهران یا اعتراض‌های مردمی و ضدحکومتی مانع مهمی به‌شمار نمی‌رود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اصغر جیلو
برگرفته از:
ایندیپندنت فارسی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.