رفتن به محتوای اصلی

تهدید ۴ زن زندانی سیاسی در زندان قرچک
06.08.2021 - 09:20

بنا به خبرهای رسیده به کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۴ زن زندانی سیاسی در زندان قرچک مورد بازجویی و تهدید توسط بازجویان و شکنجه‌گران قرار گرفتند.

زندانیان سیاسی زهرا صفایی، فروغ تقی پور، پرستو معینی و مرضیه فارسی روز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۰ هر یک بصورت جداگانه توسط ۴ بازجو و شکنجه‌گر مورد بازجویی و تهدید قرار گرفتند. بازجویان این زندانیان را تهدید کردند که چرا بیانیه ای را در خرداد ۱۴۰۰ در رابطه با نمایش انتخابات به بیرون از زندان داده اید؟

پرستو معینی ۲۰ ساله در این بازجویی توسط شکنجه‌گری که وی را بازجویی می کرده مورد تهدید قرار گرفته است. بازجو به این زندانی سیاسی گفته است: «ممکن است دوباره شرایط مثل ۶۷ شود»!

وی در بخش دیگری از تهدیدات خود خطاب به این زندانی گفته است: « اگر اعدامتان هم نکنیم، کاری می‌کنیم که آرزوی اعدام کنید».

علاوه بر این بدستور رئیس زندان، از ورود سایر زنان زندانی به اتاق این ۴ زندانی ممانعت بعمل می‌آید و برای آنان یک زندان دیگر در درون زندان ایجاد کرده اند و مانع رفت و آمد آنان به سایر قسمتهای زندان از جمله کتابخانه و نمازخانه می‌شوند.

جان این زنان زندانی سیاسی در زندان قرچک در خطر است و پیش از این هم عوامل مزدور و اجیر شده توسط رئیس این زندان، با حمله و هجوم به آنان و ریختن آب جوش قصد کشتن آنان را داشتند.

شکنجه‌گران وابسته به دیکتاتوری خامنه‌ای که اینک شرایط را بر خود تنگ دیده‌اند و در خیابان شهرهای مختلف با شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» روبرو هستند، زندانیان بیگناه و در بند را مورد تهدید قرار می دهند تا ترس و وحشت ایجاد کنند. این جانیان نمی‌فهمند که چنین تهدیداتی دیگر اثر ندارد.

برای آشنایی بیشتر با این زندانیان سیاسی :

زهرا صفایی و دخترش پرستو معینی به همراه فروع تقی پور (۲۵ ساله) و مادرش نسیم جباری (۵۸ ساله) در تاریخ ۵ اسفندماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

زهرا صفایی، پرستو معینی و فروغ تقی پور اواخر فروردین ۹۹ از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شدند.

پرستو معینی (دختر زهرا صفایی) در تاریخ ۲۰تیر۹۹ در زندان قرچک ورامین به بیماری کرونا مبتلا شد اما بدون رسیدگی پزشکی از بند ۵ زندان قرچک ورامین به اتاقی در طبقه بالای ساختمان بهداری این زندان منتقل گردید.

زندانی سیاسی زهرا صفایی روز یکشنبه ۸ تیرماه۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

روز یکشنبه ۵ مرداد ۹۹ وقتی زهرا جهت بررسی پرونده خود و دخترش به دادسرای اوین مراجعه کرد، ماموران اطلاعات وی را بازداشت و روز دوشنبه ۶مرداد به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. وی هم اکنون در بند ۶ زندان قرچک ورامین محبوس می باشد.

این زندانیان در زندان قرچک ورامین بارها مورد تهدید و اذیت و آزار از طرف مسئولان زندان قرار گرفته اند. که خبرهای آن بارها منتشر شده است.

 

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.