رفتن به محتوای اصلی

مسول مستقیم قتل شهروندان ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا رهبر جمهوری اسلامی است!
12.08.2021 - 20:07

 

 

قتل هر دو دقیقه یک شهروند ایرانی به دلیل ابتلا به کرونا، نتیجه اظهارات و دستورات رهبر جمهوری اسلامی  بوده و مسئولیت کامل و مستقیم این قتل‌ها بر عهده ایشان است. 
در فروردین ۱۳۹۹ ایشان اظهار داشتند که «شما آمریکایی‌ها متهم هستید که این ویروس را تولید کردید» و «گفته شده که یک بخشی با استفاده از آشنایی با ژنتیک ایرانی به خصوص برای ایران درست شده است.» (فروردین ۹۹) همچنین در دستوری صریح در تاریخ ۱۹ دی ۹۹ ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین گفتم و الان به‌طور عمومی می‌گویم.» (۱۹ دی ۹۹) تبعات این بیانات و دستورالعمل‌ها از سوی مقام اول نظام ، موجب اعمال سیاست‌های فریبکارانه و اهمال‌گرایانه و فرصت جویانه وظالمانه  سایر مسئولین در رده‌های مختلف نظام شد. تصمیم رئیس هلال احمر  گویای عمق این فاجعه است.او  اعلام کرد «واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن فایزر که چند انجمن خیریه به دنبال آن بودند، منتفی شد.» 
 در اقدامی دیگر، ناصر همتی ادعا کرد ، تحریم‌ها مانع خرید واکسن کروناست، در حالی که کواکس بلافاصله اعلام کرد ایران برای خرید واکسن هیچ منع قانونی و حقوقی حتی از سوی دولت آمریکا ندارد. 
 مصطفی قانعی رئیس بخش علمی ستاد کرونا از نبود تجهیزات کافی و یخچال برای انتقال واکسن در دمای استاندارد،سخن گفت و بلافاصله زنگنه و اسلامی اعلام کردند که ما تجهیزات کافی را جهت انتقال داریم. 
در حالی که کواکس مرتبا اعلام می‌کرد که هدف‌اش تسهیل دسترسی کشورها با هر نوع شرایط اقتصادی به واکسن کرونا ست، مصطفی قانعی اعلام کرد از همه سهمیه واکسن خود چشم‌پوشی می‌کنیم. در حالی که آقای مخبر که اکنون معاون ابراهیم رئیسی است مدعی شد ما «نیاز به واکسن خارجی نداریم و به خودکفایی می‌رسیم» طی ماه‌های آینده به مرحله‌ای رسیدیم که نه‌تنها ساخت واکسن در حد مورد نیاز، بلکه ماده اولیه سرم نمکی را هم نداشتیم. ایا این اظهارات فقط به دلیل ناکارامدی و عدم صلاحیت مقام اول نظام تا مسیولین نهادهای حکومت بود؟ شواهد نشان می دهد که چنین اظهاراتی اگاهانه صورت گرفته و چنین چشم اندازی قابل پیش بینی بوده است. یعنی دست و پا زدن صدها هزار انسان بی پناه در چنگال «مرگ تدارک دیده شده » . اقای زالی تاکید می کند که امار اعلام شده کشته شدگان دروغ بوده است . ایا اعلام امار دروغ مرگ و میر مردم ، ناشی از بی کفایتی و عدم صلاحیت علمی مسیولان مربوطه بوده؟ یا در راستای اعمال سیاستی اگاهانه و در راستای تدارک کشتاری گسترده در کشور؟
حال جای طرح این سوال است: بیانات و دستورات قطعی رهبر نظام، که در اظهارات و عملکرد ناکارآمد و فریبکارانه و سرکوبگرانه   مسئولان حکومت تبلور یافته، و عامدانه حق   حیات و حق سلامت ۸۵ میلیون انسان را نقض کرده و موجب کشتار بی‌رحمانه صدها هزار ایرانی شده است، مستوجب چه مجازاتی است؟ چه کسی قاتل است؟
به عنوان یک فعال حقوق بشر و طرفدار صلح اقدامات رهبر حکومت در امر کرونا در ایران را عامل نقض حقوق بشر از جمله حق سلامت، بهداشت و حیات مردم و تهدید کننده صلح میبینم و به شدت به آن اعتراض دارم و خواهان پاسخگویی  هستم. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راحله طارانی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.