رفتن به محتوای اصلی

سونامی کرونا کرور کرور در ایران قربانی میگیرد
13.08.2021 - 20:51

فاجعه انسانی در ایران به وقوع پیوسته است، سونامی مرگ با کرونا تمامی شهرهای ایران را در می نوردد، حقایقی که مدتها کتمان می شد یکی یکی آشکار می شود:

  • آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم
  • کمکهای جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم
  • تمام بیمارستان‌های کشور در حال انفجار هستند و مرگ در آنها غلغله می‌کند

خامنه‌ای در باتلاق بحران‌های اجتماعی ـ اقتصادی از گرانی، بی‌آبی، بی‌برقی و فقر و گرسنگی گرفته تا کسر بودجه ۴۵۰هزار میلیاردی و رشد نقدینگی ۶۸درصدی و همچنین نارضایتی‌های گسترش یابنده اجتماعی و سیاسی دست و پا می‌زند. به مجموعه این بحرانها باید سونامی کرونا را نیز اضافه نمود که اینک روزانه جان بیش از هزار نفر را می گیرد.

کوچک‌نمایی کرونا، سیاست جنایت اندیشی خامنه‌ای

پس از ورود کرونا به ایران و گسترش ویروس از قم به سایر شهرها در دی ماه ۱۳۹۸، مسئولان حاکمیتی که هیچ ارزشی برای جان شهروندان خود قائل نیستند،  بدون در نظرگرفتن عواقب مرگ و میر کرونا هم‌زمان با مراسم ۲۲بهمن، انتخابات مجلس را هم برگزار کردند. همان زمان خامنه‌ای گفت: «این بلا به نظر ما بلای آنچنان بزرگی نیست، ….مسئله یک مسئله گذرا است، یک چیز فوق العاده نیست، از این حوادث در کشور پیش می‌آید،….خیلی هم بزرگش نکنیم مسئله را. یک قضیه یی است پیش آمده، .. بعد هم رخت برمی‌بندد و می‌رود». (تلویزیون شبکه یک ـ ۱۳ اسفند۹۸).

خامنه‌ای اما روز چهارشنبه ۲۰مرداد۱۴۰۰ شتابان و هراسان از خشم مردم و آمار کشته‌های کرونا به صحنه آمد و ضمن پس گرفتن حرفهای پیشین خود چنین گفت: «خب بیماری وحشی طغیان کرده نه فقط در ایران بلکه در همه جهان. تقریباً یک دوران طغیانی رو دارد می‌گذارند… اینها که بیمار می‌شوند مبتلا می‌شوند برای دارو برای درمان برای آزمایش برای مشکلات اونها خب چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند …مسأله واکسن هست خب خوشبختانه در داخل تولید واکسن انجام می‌گیرد و تولید داخلی به‌نحوی موجب شد که واردات خارجی هم آسانتر بشه!،… وزارت بهداشت مبالغی واکسن از بعضی جاها خریده بود بعضی کشورها کواکس و غیرو و حتی بهای واکسنها را پرداخته بود بدعهدی کردند، ندادند» (شبکه خبرـ ۲۰مرداد۱۴۰۰).

خامنه‌ای و مرگ نظام در سونامی کرونا

روشن است که خامنه‌ای برای فریب مردم می گوید که این بیماری در همه جهان طغیان کرده است. البته برای همه مردم ایران روشن است که:

اولا– در سایر کشورهای جهان تا ۷۲درصد مردم واکسینه شده‌اند و آمار فوتی‌ها اینک به صورت روزانه تک رقمی و در برخی از کشورها صفر است،

ثانیا– کسی که از روز اول مانع ورود واکسن به کشور شد و آن را ممنوع کرد، شخص خامنه‌ای بود.

سایت رادیو آلمان ۹اسفند ۹۸ گزارش کرد: « وزیر امور خارجه آمریکا برای کمک رسانی به ایران در مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد داده است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اما این پیشنهاد آمریکا را نپذیرفت. پمپئو گفت، سیستم بهداشتی ایران تمایلی ندارد که در این زمینه اطلاعات کافی بدهد ولی ما از هرگونه همکاری در زمینه فعالیت های مقابله با ویروس کرونا استقبال می کنیم».

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی دکتر تئودرو آداهانوم روز ۲ اسفند۱۳۹۸ در توئیتر خود نوشت: «در مورد افزایش موارد ویروس  کرونا در جمهوری اسلامی ایران که در حال  حاضر 18 مورد وجود دارد و چهار نفر جان باخته اند نگران هستیم. سازمان بهداشت جهانی کیتهای آزمایش را تحویل داده است و به تامین پشتیبانی بیشتر ادامه خواهد داد.»

فاجعه انسانی در ایران بدلیل وارد نکردن کرونا به دستور شخص خامنه ای

اینفوگرافی میزان واکسیناسیون در ایران نسبت به سایر کشورها

پایین ترین واکسیناسیونپایین ترین واکسیناسیون

زالی: ما کمک بهداشت جهانی را از فرودگاه برگرداندیم

حال که خامنه‌ای، جان صدها هزار تن از مردم را در هجوم کرونا گرفته و مرگ خود و نظامش را می بیند مقامات ریز و درشت نظام انگشت اتهام را به سوی وی نشانه رفته‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین ۲۱مرداد۱۴۰۰ دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: «وقتی اولین مورد کرونا در قم مشاهده شد، خواهان قرنطینه قم شدم و گفتم انتخابات شهر قم تعطیل شود، اما بعضی‌ها مرا مسخره کردند و گفتند این بیماری را به‌راحتی کنترل می‌کنیم. وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به جای مشورت با آنها مدام از آنها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم. 

کمکهای جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم در حالی که اطلاعات چندانی درباره ویروس نداشتیم و از مشاوره‌های بین‌المللی استفاده نکردیم».

کرونا عصای دست ولایت فقیه، کارشکنی چرا؟

ولایت فقیه که چهار دهه حفظ نظامش را بر زیرپا گذاشتن حقوق اولیه مردم گذاشته بود، امروز از کرونا بعنوان ابزاری برای زمین‌گیر کردن مردم استفاده می‌کند.

اکنون در فاجعه انسانی که در ایران در حال وقوع است، صدای روزنامه های حکومتی هم بلند شده است.

روزنامه اعتماد ۱۴مرداد ۱۴در مطلبی با عنوان «کرونا، عصای سیاست»، به جنایت خامنه‌ای اشاره کرد و نوشت: «مفهوم «کرونا» در انظار عموم، چند وجهی است… آنجا که نیاز است بر مباحث سیاسی فائق آید و هر قیل و قالی را سامان بخشد! عصای دستٍ سازشکارانی است که حل مشکلات را در همزیستی با این ویروس مرموز می‌دانند و از عوارض آن کمتر سخن به میان می‌آورند و عموم جامعه را در بی‌خبری بهداشتی نگه داشته و از این منظر به اهداف سیاسی خویش دست می‌یابند و مدتی در سایه آرامش به‌سر می‌برند».

دنیای اقتصاد ‍۱۲مرداد ۱۴۰۰ فاش کرد که: «چند شرکت زیرمجموعه اتاق بازرگانی که از شرکت‌های معتبر دارویی کشور به حساب می‌آیند و سابقه واردات واکسن دارند، موفق شدند ۶میلیون دز واکسن از نوع آسترازنکا و اسپوتنیک سفارش دهند…اگر هر چه سریع‌تر واکسن وارد کشور می‌شد، می‌توانست جان افراد بیشتری را از مرگ نجات دهد… گاهی این فکر به ذهن هر ناظر بی‌طرفی می‌آید که شاید حکمتی در این حجم از کارشکنی نهفته باشد. شاید جایی منافعی در خطر است».

کرونا کرور کرور جان می‌گیرد

در حالی که آمار فوتی های کرونا در اکثر کشورهای جهان روزانه تک رقمی شده و یا به صفر رسیده است ولی در ایران تحت حاکمیت سیاه ولایت فقیه کرونا روزانه کرور کرور جان می‌گیرد و انسان‌های زیادی را غریبانه زیر خاک سرد مدفون می‌کند.

 بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ طی ۲۴ساعت گذشته، ۳۹هزار و ۴۹بیمار جدید ابتلا و، ۵۶۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. (خبرگزاری ایسناـ ۲۱مرداد).

البته طبق گفته منابع پزشکی و مطبوعات، سهم روزانه مردم ایران یک فوتی در هر دو دقیقه است.

محمدرضا محبوب فر، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت گفت: «ایران نسبت به کشورهایی مانند هند و آمریکا و همه کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر رکوردشکن در تعداد مبتلایان و تعداد فوت‌شدگان است. (ستاره صبح، رژیم ـ۱۲ مرداد۱۴۰۰).

ایران رتبه اول کرونا در جهان، سونامی مرگ در همه استان‌ها

در شرایطی که جولان بی‌رحمانه کرونا روزانه بیش از هزار نفر را به کام مرگ می‌فرستد هیچ اقدام موثری از طرف حکومت بابت قرنطینه شهرها و محدویت رفت و آمد و تأمین زندگی مردم برای رعایت این محدودیت، اعلام نشده است.

روزنامه ایران ۲۱مرداد۱۴۰۰ در مطلبی تکان دهنده نوشت: «دیروز رتبه ایران بر اساس تعداد موارد جدید ابتلا با بیش از ۴۲ هزار بیمار در رتبه اول و بر اساس تعداد فوتی‌ها در رتبه دوم جهان قرار گرفته است. خبرها حکایت از این دارد که مراکز درمانی 31 استان کشور در محاصره بیماران کرونا دلتا قرار دارند و فوتی‌های ناشی از این بیماری هم در حال افزایش چشمگیری است». این روزنامه در ادامه می نویسد: «خبرها از کادر درمان حاکی است که بیمارستان‌ها پر از اجساد بیماران مبتلا به کرونا شده‌ است و افزایش تعداد فوتی‌ها جابه‌جایی اجساد با آمبولانس‌ها را دچار مشکل کرده است. سونامی مرگ نقطه به نقطه شهرهای کشور را نشانه گرفته است».

زالی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران از افزایش بیماران بستری در تهران خبر داد و گفت: «در مجموع تا ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۹۶۲۰ بیمار در بیمارستان‌های تهران بستری هستند» (ایسنا ۲۱مرداد۱۴۰۰».

پذیرش بیماران در ماشین، راهرو‌ها و زمین چمن بیمارستان‌ها

طبق گزارش سازمان علوم پزشکی مراکز استان‌ها در تمامی مراکز درمانی پیک پنجم کرونا حاصل سرعت کند واکسیناسیون و بی کفایتی دولت در عدم اجرای قرنطینه شهرهاست و اکنون هم عزاداری‌ها به آن اضافه شده است. روزنامه «ایران۲۱ مرداد» از وضعیت اسفبار بیماران در مراکز درمانی کشور خبر داد و نوشت: «تخت آی‌سی‌یو و تخت عادی و اورژانس سرپایی که هیچ، حتی راهروها هم جایی برای پذیرش انبوه بیماران پر درد و رنج کرونایی ندارند. بیماران نیازمند آی‌سی‌یو مجبورند بدون هیچ امکاناتی روی زمین و چمن یا صندلی ماشین دراز بکشند تمام بیمارستان‌های کشور در حال انفجار هستند و مرگ در آنها غلغله می‌کند».

خبرگزاری ایسنا ۲۱مرداد از مشهد چنین گزارش می دهد: « مطابق آخرین آمار اعلامی، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی از ۳۲۰۰ نفر فراتر رفته و بیش از ۵۵۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند به گفته مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد، فوتی‌های کرونا در این شهر روزانه به مرز سه رقمی شدن رسیده است».

تخت نیست، دارو نیست، اکسیژن نیست

خسروزادی پرستار یکی از بیمارستان‌های مشهد می‌گوید: «بیمارستان‌ها آنقدر شلوغ است که دیگر داد و بیداد کسی توجه ما را جلب نمی‌کند. بیماران بسیار بدحال ساعت‌ها در صف تریاژ عذاب می‌کشند چرا که نیرو نیست، دارو نیست، تخت نیست و اکسیژن نیست».

«…رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم اعلام کرده است؛ تنها ۵ تخت خالی کرونا در خوزستان باقی مانده است. در این میان آمار مراجعه زنان باردار مبتلا به کرونا نیز به شکل وحشتناکی زیاد شده است به‌گونه‌ای که یک چهارم بیماران مبتلا به کرونای مراجعه‌کننده به بیمارستان رازی اهواز زنان باردار هستند و این آمار وحشتناک است».( روزنامه ایران- ۲۱مرداد ۱۴۰۰).

واکسن «برکت» بلای جان مردم

روزنامه جهان صنعت ۲۱مرداد۱۴۰۰ در مقاله برکت بی برکت، نوشت: «در این روزها صرفنظر از فرصت‌سوزیهای جبران‌ناپذیر گذشته، وقتی برای هدر دادن نداریم، برخی مسئولان کماکان بر تولید واکسنهای داخلی اصرار دارند..در مراحل آماده‌سازی این واکسن تجهیزات و امکانات بهداشتی همانند دمپایی، لباس مناسب و دستکش برای همه کارکنان وجود ندارد. حتی در یکی از عکس‌ها نصب برچسب ویال با دست انجام می‌شود نه به‌صورت ماشینی!..».

در صورتی که امکان خرید واکسن‌های معتبر بهداشت جهانی به غیر از آمریکا و انگلیسی بود ولی خامنه‌ای و پاسداران جهت غارت و چپاول بیشتر مانع خرید واکسن معتبر شدند.

دکتر علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری درباره واردات واکسنهای فایزر و مدرنا از دیگر کشورها همانند کانادا و آلمان گفت: «از قضا واکسن مدرنا که بسیار اثربخشی مطلوبی نسبت به دیگر واکسن‌ها را دارد می‌توان از هلند هم وارد کرد. به‌نظرم باید از ابتدای امر چنین کاری می‌کردیم زیرا واکسن فایزر و مدرنا بهترین واکسنهای اثربخش دنیا هستند. چرا که تاثیر‌پذیری واکسن مدرنا و فایزر از سینوفارم بسیار بیشتر است».

حامد حسینی مدیر کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ابتلای مردم به کرونا پس از تزریق واکسن برکت ِ ساخت «ستاد اجرایی خمینی» گفت: «در مطالعات فاز یک، یک نفر، در مطالعات فاز دو ۱۱نفر و در فاز سه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰نفر به کرونا مبتلا شده‌اند». (جهان صنعت ـ ۲۱مرداد۱۴۰۰).

واکسیناسیون عمومی نظام را تهدید می‌کند

در شرایطی که واکسیناسیون عمومی در جهان با میانگین ۶۰ درصد است اما طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت در روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه سال جاری، سه میلیون و ۵۳۱هزار و ۱۴۲نفر نیز دْز دوم را تزریق کرده‌اند.یعنیکمتر از ۵ درصد مردم واکسینه شده‌اند.

سایت هیل ۲۱مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد: «طبق داده‌ها از سازمان بهداشت جهانی، تنها ۳.۱ میلیون نفر از جمعیت هشتاد میلیونی ایران به‌طور کامل واکسینه شده‌اند. این میزان کمتر از پنج درصد جمعیت است».

امروز سیاست ضدانسانی خامنه‌ای علیه جان مردم، برهمگان روشن شده است. مردم در ایران و نهادها و ارگانهای بین المللی و جهانی بخوبی درک می کنند که تمام مصیبت های مردم ایران از کشتار بنزین تا کشتار کرونا با «تاکتیک حفظ نظام» با تصمیم شخص خامنه‌ای صورت گرفته است. اما فرصت کرونا هم برای دیکتاتوری ولایت فقیه، دیگر به پایان رسیده و سونامی مرگ کرونا در ایران، نظام ولایت فقیه را ویران خواهد ساخت.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کانون حقوق بشری نه به زندان
برگرفته از:
نه به زندان - نه به اعدام
سایت جوانه ها

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.