رفتن به محتوای اصلی

بصیرت و سه خطا !
14.08.2021 - 20:13
بصیرت و سه خطا !
خامنه ای در عمر 42 ساله ای که کارگزار و رهبر نظام ج. ا. بوده، سه بار حرف درست زد، اما هر سه را پس گرفت!
بار اول در سال 66، زمانی که هنوز رییس جمهور بود، اختیارات مطلقه مقام ولایت و نیز مطلق بودن فتوای قتل سلمان رشدی را به درستی زیر سوال برد، اما با تشر خمینی، حرفش را پس گرفت و اعلام اطاعت کرد.
بار دوم وقتی با شامورتی بازی شیخ اکبر بهرمانی به مقام رهبری موقت بر کشیده شد، بدرستی گفت که باید به حال نظامی که همچون اویی حتی اسمش برای رهبری مطرح بشود، خون گریه کرد!. این را گفت، اما از رهبر موقت، به حضیض ولایت مطلقه و مادام العمر بر جان، مال، ناموس و سرنوست یک ملت بزرگ سقوط کرد تا آن گفته درست را "تصحیح" کند! بار سوم، وقتی شلاق تحریم و نتایج حکمرانی قرون وسطایی، او را به " نرمش قهرمانانه" وادار کردند و به فرمان او، مجلسیان گوش به فرمان، در یک قیام و قعود 20 دقیقه ای، برجام را تایید نمودند، همین که خرش از پل گذشت و از کمند تحریم ها موقتا رها شد، گفت که نرمش قهرمانانه، برجام و اعتماد به غربی ها اشتباه بود و دو باره کشور را در دام تحریم های فلج کننده گرفتار کرد تا سیمای قیر اندود نظام ولایت مطلقه فقیه را زیر غبار " مرگ بر آمریکا" و نابودی اسراییل پنهان کند.
خامنه ای در یکی از آخرین مواجهه هایش با رفسنجانی در پاسخ به اینکه ادامه تخاصم با آمریکا، برای کشور، مردم و مسلمانان گرفتاری های بزرگی ایجاد می کند و باید در مقابل خداوند پاسخگو باشیم، با رندی و ته لهجه ای از لودگی گفته بود که جواب خدا با من! حالا ، او که احتمالا به رسم عادت، اعتقادکی هم به خدا دارد، به زودی راهی آن دیار خواهد شد و می تواند در پیشگاه فرشتگان مامور حسابرسی ادعا کند که آن سه " خطا" را هم تصحیح کرده و بر خلاف شیخ اکبر که در تمام عمرش هیچ دیکته ای را بی غلط ننوشت، به کمتر از نمره بیست راضی نیست!
اینکه مردم ایران چه نمره ای به رهبر فرزانه می دهند هم ، محل اعتنا نیست ! به قول همراه معنوی خامنه ای، جنت مکان مصباح یزدی، مگر مردم حقی هم دارند که نمره بدهند یا ندهند!
 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.